امور اداری و استخدامی

سخت ترین مشاغل روی زمین

[ad_1]

سخت ترین شغل های روی زمین

شبکه National Geographic سخت ترین مشاغل دنیا را معرفی کرده است. شغل هایی که به ماجراجویی و علاقه به زندگی در طبیعت و حیات وحش نیاز دارند. این مشاغل عبارتند از :
 

ماهیگیر دریاهای عمیق

یک حقیقت مهم و کمتر شناخته شده  این شغل این است که زندگی این ماهیگیران در آب های سرد و یخ، نرخ مرگ ومیر این شغل را بسیار افزایش داده است. این نوع ماهیگیری همراه با یک زندگی سخت است که گروه خاصی از افراد را به سوی خود می کشد.

 

نیروی جستجو و نجات گارد ساحلی

وقتی شما جزء گارد ساحلی می شوید، خطرات عملیات های نجات جزئی از کار شما محسوب می شود. این افراد هر روز برای نجات زندگی دیگران، زندگی خود را به خطر می اندازند.

 

حفار چاه نفت

حفاری چاه های نفت و گاز در دریاها یکی از سخت ترین و خطرناک ترین کارها است. ریسک های آن غیرقابل انکار است : 12 ساعت کار با مواد با قابلیت احتراق بالا در حالی که فاصله بسیار زیادی از ساحل دارید.

 

افراد مین یاب

مشاغلی که با مین و مواد منفجره سرو کار دارند، تاحد زیادی مرگ آور هستند. مثلا بین سال 1996 تا 2002، حداقل 500 مین یاب کشته شدند.

 

سیم کش برق هوایی (با هلی کوپتر)

تعداد این متخصصان بسیار کم است. چون این کار بسیار تخصصی است، افراد کمی هستند که دوره های تخصصی لازم برای این کار را گذرانده اند. شاید احمقانه باشد ولی بسیاری از کارهای خطوط برق با ولتاژ بالا، بدون وسیله خاص و ایمنی انجام می شود. در حالی که این مورد ریسک این شغل را بسیار افزایش می دهد.

 

تمیز کننده پنجره های آسمان خراش ها

شاید فکر کنید تمیزکردن شیشه کاری غیر تخصصی است، اما این شغل واقعا بسیار خطرناک و نیازمند مهارت ها و توانمندی های زیادی است.

 

آتش نشان

رفتن به درون ساختمان های آتش گرفته برای نجات انسان ها کاری شرافتمندانه است. آتش نشان ها هر روز با خطرات زیادی مواجه هستند. اگرچه آنها آموزش های زیادی را دیده اند، ولی موقعیت های غیرقابل پیش بینی و ریسک زخمی و کشته شدن در این کار بسیار زیاد است.

 

کارکنان معدن

هیچ چیزی خطرناک تر از کار در معدن ذغال سنگ نیست. در این صنعت خطرناک  سالانه 50 تا 60 نفر از کارکنان معدن کشته می شوند. برای پیشگیری، کارکنان معدن از لباس ها و تجهیزات تنفسی ضروری به طور مداوم در کار خود استفاده می کنند تا خطرات احتمالی را کاهش دهند. علاوه بر خطرات تنفسی و انفجار، کارکنان معدن ممکن است به دلیل وجود گازهای منوکسید کربن و متان دید خود را از دست بدهند.

 

چوب بر

چوب بری نه تنها در آمریکا، بلکه در جهان نیز جزء مشاغل خطرناک به حساب می آید. چوب برها باید در ارتفاعات زیاد و زمین های ناهموار اره ها و ماشین های چوب بری را با خود حمل کرده و با آنها کار کنند. وسایلی که حتی در شرایط مناسب هم کار با آنها خطرناک است. در سال 2008 از هر 1000 چوب بر، 116 نفر از آنها کشته شده بودند.

 
 

 

 منبع www.buzzfeed.com


 

تحقیق و ترجمه گروه بازارکار و اشتغال کارشناس رسمی دادگستری

 

سایر مقالات

مقالات مرتبط :
 

پر استرس ترین مشاغل دنیا

کم استرس ترین مشاغل سال 2013

شادترین مشاغل جهان

 

10 شغلی که تا سال 2020، رشد انفجاری خواهند داشت

شغل های پردرآمد جهانی با مدرک دیپلم

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *