دسته‌بندی نشده

رفع مسدودی کارت بانکی غیر حضوری

[ad_1]

رفع مسدودی کارت بانکی، از طریق مراجعه حضوری به شعبه بانک یا مرجع قضایی، امکان پذیر می باشد. همچنین، دارندگان کارت های بانکی، با مراجعه به سایت یا اپلیکیشن برخی از بانک ها و درگاه درخواست رفع انسداد از حساب مسدود شده فتا، می توانند برای رفع مسدودی غیر حضوری و از طریق اینترنت نیز اقدام نمایند.

برای مشاوره نحوه رفع مسدودی کارت بانکی

برای مشاوره نحوه رفع مسدودی کارت بانکی

 

کارت های بانکی، امروزه، نقش بسیار مهمی در مبادلات تجاری و غیر تجاری افراد جامعه داشته، به نحوی که تصور زندگی و نقل و انتقال وجوه در زمینه های مختلف، از واریز قبوض آب و برق گرفته تا پرداخت ثمن معاملات، بدون این کارت ها، غیر ممکن می باشد.

با این وجود، گاهی، به دلایلی، کارت بانکی فرد، مسدود شده و در نتیجه ، دارنده، امکان استفاده از کارت خود را از دست می دهد. در چنین وضعیتی، دارنده کارت، باید به این نکته توجه داشته باشد که روش های متفاوتی، برای رفع مسدودی کارت بانکی، وجود داشته که استفاده از هر روش، بستگی به علت مسدودی کارت دارد.

با توجه به اهمیت این مساله، در مقاله حاضر، ابتدا، روش های رفع مسدودی کارت بانکی را بررسی کرده و سپس، رفع کردن مسدودی کارت، به صورت غیر حضوری، از طریق اینترنت و به علت وارد کردن رمز اشتباه را توضیح خواهیم داد.

روش های رفع مسدودی کارت بانکی

مسدودی کارت بانکی، مشکلی است که اغلب افراد، حداقل یک مرتبه با آن، مواجه شده و بنابراین، این سوالات برای آنها مطرح گردیده که به چه ترتیب می توانند برای رفع مسدودی کارت بانکی خود، اقدام نمایند؟ و اینکه آیا رفع این مسدودی، از طریق اینترنت و به صورت غیر حضوری نیز امکان پذیر می باشد یا خیر؟

به همین دلیل، در این بخش، به توضیح روش های رفع مسدودی کارت بانکی غیر حضوری و حضوری پرداخته و توضیح خواهیم داد که آیا از طریق اینترنت نیز می توان برای رفع کردن مسدودی کارت، اقدام نمود یا خیر. البته، از آنجا که روش اتخاذ شده برای رفع مسدودی کارت بانکی، بستگی به علت مسدودی داشته، در ادامه، به توضیح علت های مسدودی کارت بانکی، پرداخته و روش رفع مسدود شدن کارت، برای هر یک از این علت ها را بررسی خواهیم کرد.

 

رفع مسدودی کارت بانکی به دلیل رمز اشتباه یا سایر امور بانکی

 

در صورتی که مسدود شدن کارت بانکی، صرفا علتی مربوط به بانک داشته، مانند اینکه دارنده، 4 مرتبه، رمز کارت خود را به اشتباه وارد کرده یا حساب وی، برای مدتی طولانی، راکد و یا اطلاعات شناسایی او در بانک، ناقص بوده، در این حالات، بسته به بانکی که دارنده، کارت خود را از آن بانک، دریافت نموده، می توان از روش مراجعه حضوری به شعبه بانک یا رفع مسدودی کارت بانکی غیر حضوری و از طریق اینترنت، برای برطرف کردن مسدودی، اقدام نمود.

با این توضیح که برخی از بانک ها، از طریق سایت یا اپلیکیشن های طراحی شده خود، این امکان را برای مشتریان، فراهم کرده تا به صورت غیر حضوری و از طریق اینترنت، مراحل رفع مسدودی کارت بانکی خود را انجام داده؛ حال آنکه در برخی دیگر از بانک ها، مشتریان، جهت رفع کردن مسدودی کارت، باید حضورا به شعبه مراجعه نمایند که در بخش انتهایی، تحت عنوان رفع مسدودی کارت بانکی به دلیل رمز اشتباه، به معرفی این بانک ها می پردازیم.

 

رفع مسدودی کارت بانکی به دلیل چک برگشتی

 

به موجب ماده 5 مکرر قانون جدید صدور چک :« بعد از ثبت غیر قابل پرداخت بودن یا کسری مبلغ چک در سامانه یکپارچه بانک مرکزی، این سامانه، مراتب را به صورت برخط، به تمام بانک‌ ها و موسسات اعتباری اطلاع می‌ دهد. پس از گذشت بیست و چهار ساعت، کلیه بانک ‌ها و موسسات اعتباری، حسب مورد، مکلفند تا هنگام رفع سوء اثر از چک، اقدامات زیر را نسبت به صاحب حساب اعمال نمایند: … ب- مسدود کردن وجوه کلیه حساب‌ ها و کارت‌ های بانکی … متعلق به صادرکننده…»

رفع مسدودی کارت بانکی غیر حضوری و از طریق اینترنت، در این مورد، امکان پذیر نبوده و مطابق تبصره 3 ماده مزبور، برای رفع کردن مسدودی، دارنده کارت، باید از طریق یکی از این روش ها، اقدام نماید: واریز کسری مبلغ چک؛ تحویل لاشه چک به بانک؛ ارائه رضایت نامه دارنده چک به بانک که در دفتر اسناد رسمی تنظیم شده باشد؛ ارائه نامه یا حکم قضایی، مبنی بر اتمام مراتب اجرای چک یا برائت صادرکننده؛ گذشت سه سال از صدور گواهی عدم پرداخت چک و عدم طرح دعوی حقوقی یا کیفری در رابطه با چک.

 

رفع مسدودی کارت بانکی به دلیل دستور یا حکم قضایی

 

گاهی، علت مسدودی کارت بانکی، دستور یا حکم قضایی می باشد. به عنوان مثال، در یک دعوای حقوقی و در اجرای قرار تامین خواسته، کارت فرد مسدود می گردد یا اینکه در جریان دعوای کیفری کلاهبرداری، دستور انسداد حساب و کارت، صادر می شود.

در این وضعیت، دارنده کارت، باید با مراجعه به شعبه بانک، ابتدا اطلاعات مربوط به مرجع قضایی صادر کننده دستور یا حکم را دریافت کرده و سپس، با مراجعه به آن مرجع قضایی، برای رفع دستور، اقدام نماید. به عنوان مثال، در صورتی که با صدور حکم قطعی محکومیت فرد به پرداخت مبلغی وجه نقد و در جریان اجرای حکم، کارت وی مسدود شده باشد، جهت رفع مسدودی کارت بانکی، لازم است تا فرد، ابتدا، برای اجرای حکم و پرداخت مبلغ محکوم به، اقدام نماید.

البته، در صورتی که مسدودی کارت، به دستور حوزه معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور و توسط پلیس فتا، انجام گرفته باشد، پس از رفع مشکل قضایی، دارنده کارت می تواند با مراجعه به سایت کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، به آدرس، internet.ir برای رفع مسدودی کارت بانکی غیر حضوری و از طریق اینترنت، اقدام کرده که در بخش بعد، به ارائه راهنمای تصویری این روش می پردازیم.

مسدود شدن کارت بانکی

رفع مسدودی کارت بانکی از طریق اینترنت

امروزه که ارائه بسیاری از خدمات بخش دولتی و خصوصی، از طریق سامانه ها و اپلیکیشن ها و به صورت غیر حضوری، انجام می گیرد، ممکن است این سوال نیز برای دارندگان کارت های بانکی مسدود شده، مطرح گردد که آیا رفع مسدودی کارت بانکی از طریق اینترنت، امکان پذیر می باشد یا خیر؟

 در پاسخ به این سوال، باید گفت، بر خلاف مسدودی از طریق سامانه محچک، در دو مورد، رفع مسدودی کارت بانکی از طریق اینترنت، امکان پذیر بوده که این دو مورد، عبارتند از: مسدودی کارت بانکی به علل مرتبط با بانک، مانند ورود رمز اشتباه و مسدودی، به دستورحوزه معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور و توسط پلیس فتا. به همین دلیل، در ادامه، در دو قسمت جداگانه، ضمن راهنمای تصویری، به توضیح مراحل رفع مسدودی کارت بانکی از طریق اینترنت، خواهیم پرداخت.

 

رفع مسدودی کارت بانکی از طریق اینترنت به دلیل رمز اشتباه یا سایر امور بانکی

 

در صورتی که مسدود شدن کارت بانکی، به علت وارد کردن رمز اشتباه یا سایر امور بانکی، نظیر راکد ماندن حساب برای مدتی طولانی باشد، در برخی از بانک های کشور، این امکان برای دارندگان کارت های مسدود شده، فراهم گردیده تا با مراجعه به سایت یا اپلیکیشن بانک، برای رفع مسدودی کارت بانکی از طریق اینترنت، اقدام نمایند.

از آنجا که نحوه انجام این کار، بسته به سیستم هر بانک، متفاوت بوده، ما در اینجا، مراحل رفع مسدودی کارت بانکی از طریق سامانه پیشخوان مجازی بانک رسالت که در کنار سامانه مرات بانک رسالت، از سامانه های مفید این بانک بوده را به عنوان نمونه، توضیح داده و در بخش پایانی نیز لیست بانک هایی که رفع مسدودی کارت بانکی غیر حضوری، در آن ها امکان پذیر است را ارائه خواهیم کرد.

در مرورگر دستگاه خود، آدرس سامانه پیشخوان مجازی بانک رسالت، یعنی pishkhan.rqbank.ir را جست و جو کرده و پس از ورود به صفحه اصلی سایت، کد شناسه(کد ملی یا شناسه ملی)، شماره همراه و عدد تصویر امنیتی را در کادرهای مربوطه، وارد کرده و بر روی دکمه ورود، کلیک نمایید.

 

 

پس از ورود به حساب کاربری خود، از منوی سمت راست، گزینه خدمات کارت را انتخاب کرده و سپس، از زیر منوی ظاهر شده، بر روی گزینه رفع مسدودی کارت، کلیک کنید.

 

 

حال در این مرحله از مراحل رفع مسدودی کارت بانکی از طریق اینترنت بانک رسالت، ابتدا دلیل درخواست فعال سازی کارت را انتخاب کرده و در نهایت، دکمه تایید و ثبت درخواست را بزنید تا پس از برسی درخواست توسط بانک، مسدودی کارت شما رفع شود.

 

 

رفع مسدودی کارت بانکی از طریق اینترنت به دلیل دستور پلیس فتا

 

مرورگر دستگاه خود را باز نموده و آدرس کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، یعنی، internet.ir را جست و جو کرده و پس از ورود به صفحه اصلی سامانه، گزینه میز خدمت الکترونیکی را انتخاب نمایید.

 

 

اکنون، بر روی گزینه رفع انسداد حساب کلیک کنید.

 

 

پس از ورود به درگاه درخواست رفع انسداد از حساب مسدود شده، فرم مربوطه را تکمیل کرده و در انتها، دکمه ثبت را بزنید.

 

 

خوانندگان محترم، می توانند برای ورود مستقیم به درگاه درخواست رفع انسداد از حساب مسدود شده پلیس فتا، بر روی لینکی که در ذیل، ارائه شده، کلیک کرده و پس از ورود به درگاه، برای تکمیل فرم و ثبت درخواست رفع مسدودی کارت بانکی غیر حضوری، اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید : رفع مسدودی حساب بانکی

 

رفع مسدودی کارت بانکی غیر حضوری

علت مسدودی کارت بانکی، هر دلیلی که باشد، همواره امکان رفع مسدودی کارت بانکی، از طریق مراجعه حضوری به بانک یا مرجع مربوطه، برای متقاضیان، وجود داشته و بنابراین، در رابطه با این روش، سوال خاصی مطرح نمی باشد. اما، رفع مسدودی کارت بانکی غیر حضوری، به چه صورت است؟ در ادامه، به این پرسش جواب خواهیم داد.

اگر، مسدود شدن کارت، به دستورحوزه معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور و توسط پلیس فتا، انجام گرفته باشد، دارنده می تواند پس از رفع مشکل قضایی، با مراجعه به سامانه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه، به آدرس، internet.ir، برای رفع مسدودی کارت بانکی غیر حضوری، اقدام نماید که مراحل انجام آن، در قسمت قبل، توضیح داده شد.

در صورتی که علت مسدودی کارت، وارد کردن رمز اشتباه یا سایر مسائل مرتبط با بانک، مانند تکمیل نبودن اطلاعات دارنده در سیستم بانکی باشد، رفع مسدودی کارت بانکی غیر حضوری، صرفا در برخی از بانک ها، مانند بانک رسالت، مهر ایران و کشاورزی و از طریق سایت یا اپلیکیشن بانک، امکان پذیر بوده که در بخش بعد، لیست کامل این بانک ها را ارائه خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید : مسدودی حساب چک برگشتی

 

رفع مسدودی کارت بانکی به دلیل رمز اشتباه

در صورتی که رمز کارت بانکی، چهار مرتبه، اشتباه وارد شود، کارت به مدت ۴ ساعت، مسدود شده و اگر دارنده، در فاصله یک ساعت از زمان مسدودی، مجددا رمز دوم خود را اشتباه وارد کند، کارت به صورت کامل، غیر فعال شده و در این وضعیت، دارنده باید برای رفع مسدودی، حضورا به شعبه مراجعه نماید. البته، در برخی از بانک ها نیز امکان رفع مسدودی کارت بانکی غیر حضوری، برای مشتریان، فراهم گردیده که در جدول زیر می توانید لیست این بانک ها را ملاحظه نمایید.

 

نحوه توقیف حساب مشترک، بدین صورت بوده که طلبکار، صرفا امکان توقیف تا سقف سهم بدهکار در حساب را داشته و مازاد بر آن، قابل توقیف نمی باشد. 

 









نام بانک
روش رفع مسدودی کارت بانکی


قرض الحسنه رسالت
دسترسی به پیشخوان مجازی بانک رسالت


مهر ایران
استفاده از اپلیکیشن بانک مهر ایران


صادرات
استفاده از تلفن بانک صادرات


سپه
مراجعه به یکی از شعب بانک سپه با کارت ملی


ملی
استفاده از نشان بانک


ملت
مراجعه به یکی از شعبه‌های بانک ملت


کشاورزی
رفع مسدودی از طریق اینترنت بانک


اقتصاد نوین
مراجعه به یکی از شعبه‌ های بانک اقتصاد نوین


آینده
استفاده از سایت بانک آینده

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد نحوه رفع مسدودی کارت بانکی در کانال تلگرام حقوق تجاری عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی کارشناس رسمی دادگستری نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی کارشناس رسمی دادگستری به سوالات شما عزیزان پیرامون نحوه رفع مسدودی کارت بانکی پاسخ دهند.

برداشت پول از حساب مسدود شده

سوالات متداول

1- روش های رفع مسدودی کارت بانکی چیست؟

رفع مسدودی کارت بانکی بسته به علت مسدودی از طریق مراجعه حضوری به شعبه بانک یا مرجع دستور دهنده مسدودی و یا از طریق اینترنت امکان پذیر می باشد برای دریافت اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.

2- رفع مسدودی کارت بانکی از طریق اینترنت به چه صورت می باشد؟

رفع مسدودی کارت بانکی از طریق اینترنت در رابطه با برخی از بانک ها و مسدودی به دستور حوزه معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور و توسط پلیس فتا امکان پذیر می باشد برای دریافت اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.

3- رفع مسدودی کارت بانکی به دلیل رمز اشتباه به چه صورت قابل انجام است؟

رفع مسدودی کارت بانکی به دلیل رمز اشتباه با مراجعه حضوری به تمامی بانک ها و از طریق سایت یا اپلیکیشن برخی بانک ها مانند رسالت و ملی امکان پذیر می باشد برای دریافت اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.

برای مشاوره نحوه رفع مسدودی کارت بانکی

برای مشاوره نحوه رفع مسدودی کارت بانکی

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *