امور اداری و استخدامی

خصوصیات یک آگهی استخدام مناسب

[ad_1]

بدیهی است امکان بررسی همه این آگهی ها برای شما به عنوان یک کارجو وجود ندارد. همچنین واضح است که باید به دنبال راه بهتری باشید  تا در کمترین زمان بتوانید بیشترین آگهی های موثر را شناسایی و بررسی کنید. بنابراین لازم است مهمترین مولفه های این بررسی را بدانید.
این را ما به شما نشان می دهیم و بقیه کار با شماست تا از هم اکنون حرکت خود را به سوی موفقیت و پیدا کردن یک شغل مناسب آغاز کنید.

خصوصیات یک آگهی استخدام مناسب
با مروری بر یک نمونه آگهی استخدام

 ابتدا باید دید حداقل ویژگیهای یک آگهی معتبر کدامست. خوبست برای درک بهتر از یک نمونه آگهی استخدام هم استفاده کنیم.در اینجا به عنوان نمونه، آگهی استخدام بیمه سینا را از سایت استخدامی دنیای کار انتخاب می کنیم و با مرور آن به بیان ویژگیهای یک آگهی استخدام معتبر می پردازیم. لازم به ذکر است، در هر مورد ممکن است موارد استثناها و موارد نادری در آگهی های شرکتهای معتبر دیده شود که دلایل خاص خود را دارد و قابل تعمیم به اکثر آگهی ها که موضوع بحث ماست، نیست.

1- درج نام شرکت: حتماً آگهی هایی را دیده اید که به جای درج نام شرکت از عبارات کلی نظیر ” یک شرکت معتبر ” یا “یک موسسه فعال در زمینه…” استفاده می کنند. این مورد رایج ترین نقص آگهی های استخدامی است.

 در مقایسه بین دو شرکت، آنکه نامش را به شما عرضه می کند و حتی لوگوی خود را ارایه می دهد، قابل اعتمادتر به نظر می رسد. ذکر نام شرکت از آن جهت مهم است که شما می‌توانید با بررسی سوابق یا با مطالعه وب سایت شرکت بسیاری از اطلاعات مهم نظیر زمینه فعالیت، مشتریان عمده، محصولات تولید شده قبلی و حتی موقعیت شرکت (برای بررسی وضعیت رفت و آمد) را به دست اورید .این نکته در آگهی استخدام مورد اشاره توسط بیمه سینا رعایت شده است.

2- ذکر نشانی و شماره تماس: شرکتهای نامعتبر در آگهی استخدام خود تا حد امکان کمترین اطلاعات را بروز می دهند و در مقابل بیشترین اطلاعات را از کارجو طلب می کنند. ذکر یک نشانی ایمیل به تنهایی، یکی از رایج ترین راههای فرار از ارایه نشانی و شماره تماس است. در آگهی بیمه سینا نشانی و شماره تماس از طریق سایت شرکت قابل مشاهده است. دانستن نشانی، شما را در ارزیابی مسیر تردد روزانه به محل کار کمک می کند و شماره تماس نیز برای پرسشهای ضروری مفید به نظر می رسد.

3- اعلام شرایط عمومی و اختصاصی استخدام: شرایط عمومی استخدام در حد انتظارات اولیه شرکت و شرایط اختصاصی استخدام شامل مهارتهای تخصصی مورد نیاز است که بیان آن در متن آگهی استخدام ضروری است. فایده این کار انصراف متقاضیانی است که فاقد شرایط لازمند و این هم برای شرکت و هم برای کارجو مفید است. در اینجا هم می توان از آگهی های استخدام متعددی یاد کرد که صرفا به عنوان رشته تحصیلی مورد نیاز اشاره و بررسی شرایط عمومی و تخصصی را به بعد موکول کرده اند. همچنان که می بینید شرکت یاد شده این اصل را نیز رعایت کرده است.

همچنان که گفته شد، این سه مورد، حداقل موارد قابل انتظار در یک اعلان استخدام استاندارد است. طبیعتاً موارد دیگری هم وجود دارد که فعلاً در اولویت بحث ما قرار ندارد.

مرجعی برای آگهی های استخدامی معتبر:
اکنون سوال این است که چگونه چنین آگهی های استخدام  معتبری را در کمترین زمان بیابم؟

واقعیت این است که یافتن چنین آگهی هایی در بین هزاران مورد ارایه شده، کاری سخت و زمانبر است و شما به تنهایی قادر نخواهید بود از پس این کار برآیید. در مقابل، امروزه وب سایتهای متعددی کار درج آگهی استخدام را انجام می دهند و آنهایی که به دسته بندی هوشمند آگهی ها می پردازند می توانند به شما کمک کنند. البته در این میان، کم هستند آنهایی که به صورت گزینشی و با نظارت لازم به ارایه آگهی های استخدام بپردازند و از درج هر نوع آگهی به اصلاح “کوچه بازاری” خودداری کنند.

با این توضیحات، ما سعی کرده ایم مدل جدید و نوینی ازخدمات کاریابی و استخدام را در قالب ارایه و دسته بندی آگهی های استخدام به کارجویان ارایه کنیم. در بخش استخدام سایت که اکنون با هویتی مستقل و با نام “دنیای کار” فعالیت می کند، در کنار ارایه آگهی های دسته بندی شده که با نظارت و دقت وسواس گونه انتخاب و ارایه می شوند، امکان ساخت رزومه آنلاین و ارایه آن به کارفرمایان به صورت رایگان مهیا شده است.

 بدین ترتیب شما ضمن مشاهده منتخبی از آخرین و معتبرترین آگهی های استخدام، امکان معرفی خود به کارفرمایان را هم دارید. انهم به شکل کاملاً رایگان.

پیشنهاد می کنیم هم اکنون با مراجعه به سایت دنیای کار و با صرف زمانی اندک، ثبت نام کنید و رزومه خود را بسازید. پس از آن همواره امکان دیده شدن توسط کارفرمایان را خواهید داشت و علاوه بر آن، هر زمان که رزومه خود را به روز رسانی کنید، رزومه استخدامی شما به طور خودکار در صدر رزومه های ثبت شده همانروز نمایش داده خواهد شد و بدین ترتیب کارفرمایان از آخرین تغییرات در وضعیت شما مطلع خواهند شد.

موفقیت شما را آرزومندیم.
  [ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *