دسته‌بندی نشده

ثبت شرکت ها و علائم تجاری و اختراعات

[ad_1]

ثبت شرکت ها و علائم تجاری و اختراعات

کارشناس رسمی دادگستری ثبت شرکت ها و علائم تجاری و اختراعات

کارشناس رسمی دادگستری ثبت شرکت ها و علائم تجاری و اختراعات از رشته های کارشناسی در زیرمجموعه گروه کارشناسان خدمات اداری و عمومی می باشد . کارشناسان این رشته با توجه به مهارت و تجربه ویژه در امور ثبت شرکت ها ، علائم تجاری ، برند ، اختراعات ، حق الامتياز ، سهام و همچنین بررسی و رسیدگی به امور شرکت ها و مؤسسات تجاری و غیر تجاری و امور مربوط به سهام و سهم الشرکه از جمله رعایت مواد قانونی در اساسنامه سهام تعهدی ، آورده غیر نقدی پذیره نویسی ، اوراق سهام ، دفتر ثبت سهام ، سهام ممتاز نقل و انتقال سهام و سهم الشرکه اظهار نظر و ارائه نظر کارشناسی می نمایند .

عناوین صلاحیت های تخصصی کارشناس رسمی دادگستری ثبت شرکت ها و علائم تجاری و اختراعات به شرح ذیل می باشد :

تشخیص و رسیدگی صحت جریان تأسیس شرکت ها و مؤسسات غیر تجاری و امور مرتبط به سهام و سهم الشرکه )تشخیص و رسیدگی صحت جریان تشکیل جلسات ، هیأت مدیرهتشخیص و رسیدگی صحت برگزاری امور مرتبط به مجامع عمومیتشخیص صحت جریان ثبت تصمیمات مجامع عمومی در خصوص تعدیل سرمایه، انحلال و تصفیه شرکتها تشخیص و رسیدگی جریان مرتبط با ثبت علائم و اختراعات و طرحهای صنعتی

لذا با توجه به موارد مذکور صلاحیت بررسی و رسیدگی در امور ذیل امکان پذیر می باشد :

رعایت مواد قانونی در اساسنامه سهام تعهدی – آورده غیر نقدی پذیره نویسی – اوراق سهام – دفتر ثبت سهام – سهام ممتاز نقل و انتقال سهام و سهم الشرکه)نحوه انتخاب – دعوت از اعضاء و حد نصاب تشکیل جلسه – اختیارات و وظایف – اتخاذ تصمیم به اختیارات و وظایفدعوت از سهامداران و شرکاء) – حد نصاب و رسمیت جلسات – رعایت حدنصاب تصميمات – وظایف قانونی (قانون تجارت و اساسنامه) گزارش هیأت مدیره – گزارش بازرس قانونی به تصویب توسط مجمع – مهلت قانونی – واریز نقدی و یا تبدیل مطالبات افزایش) رعایت قانون و مقررات در انحلال و تصویب آن – وظایف مدیران تصفیه – ختم تصفیه تشخیص و رسیدگی رعایت موازین قانونی و آیین نامه ها در خصوص اقدامات انجام شده

اختراع چیست ؟

اختراع محصول یا فرایندی است که راه نوینی را جهت انجام کاری ارائه می‌دهد یا راه حل فنی جدیدی را برای حل مشکلی خاص پیشنهاد می‌کند. به عبارت ساده‌تر اختراع راه حلی است فنی که برای اولین بار جهت حل مشکلی فنی ارائه می‌گردد. اندیشه‌گواه (گواهینامه حق امتیاز) یا حق ثبت اختراع از سوی دولت کشور مورد تقاضا به مخترع یا نماینده قانونی او اعطا می‌شود. دارنده گواهینامه حق امتیاز دارای حقی انحصاری برای بهره‌برداری از اختراع ثبت شده‌است.

شرکت چیست ؟

با توجه به مندرجات مواد قانون مدنی و تجارت ایران ؛ شرکت از اجتماع ۲ یا چند نفر که به صورت شریک , سهامدار یا موسس (عضو) در غالب یک قرارداد رسمی تشکیل می شود که این افراد در راستای رسیدن به اهداف مشترکشان (تقسیم سود حاصل از سرمایه گذاری ) به فعالیت می پردازند. شرکت قراردادی است که اشخاص حقیقی حقوقی بین خود به امضا می رسانند تا در چهارچوب خاصی از قوانین تعریف شده ( اساسنامه ) عمل نمایند. این قرارداد می تواند شامل قوانین بین خود اعضا و همچنین نحوه تعامل با افراد و یا شرکت های دیگر باشد.

علامت تجاری یا برند چیست ؟

علامت تجاری یا برند، نشانه ای است مشخص کننده که می تواند روی محصول قرار گیرد یا همراه با ارائه خدمات یا بازاریابی محصول مطرح شود، کاربرد آن آگاه سازی مردم در رابطه با مبدا صنعتی یا تجاری کالا یا خدمات است. در واقع این گونه علائم ، به طور غیرمستقیم ، ضمانتی هستند برای کیفیت ، چرا که مصرف کننده انتظار دارد از کالا و خدمات همراه با علامت تجاری کیفیت مطلوبی را دریافت کند. علاوه بر این ، این علائم یکی از عناصر باارزش دارایی و سرمایه غیرمادی متعلق به شرکت ها هستند.

این مجموعه با همکاری تعدادی از کارشناسان رسمی دادگستری با تحصیلات دانشگاهی فوق لیسانس و دکتری و اساتید دانشگاه ها در رشته های امور بازرگانی ، مدیریت صنعتی ، مدیریت دولتی ، حسابداری و حسابرسی آماده انجام امور کارشناسی بصورت تخصصی در زمینه ثبت شرکت ها و علائم تجاری و اختراعات در سطح کشور می باشد.

کارشناس رسمی دادگستری

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *