امور اداری و استخدامی

توصیه شغلی شماره 2: چگونه با سختی های شغل جدید کنار بیایم؟

[ad_1]

                                                 

سوال : من اخیرا وارد شغل جدیدی شدم و احساس می کنم بسیار تحت فشار هستم. من در شغل قبلی خود بسیار احساس راحتی می کردم ولی حالا فکر می کنم فردی گیرافتاده در یک اتاق بسته هستم. چه کار می توانم بکنم؟

پاسخ : به خودتان استراحت دهید و زمانی را به یادگیری اختصاص دهید به منظور اینکه این احساسات خود را مدیریت کرده و نگذارید مانع موفقیت شما شود. برای رفع مشکل کارهای زیر را انجام دهید:

بررسی واقعیت – در یک شغل جدید شما احساس راحتی نمی کنید و چیزهای بسیار زیادی وجود دارد که آنها را نمی شناسید. شما برای شرکت جدید خود مزایایی به همراه می آورید. برای فهمیدن این مزایا در ابتدا باید آرامش خود را حفظ کنید. نفس های عمیقی بکشید و تمرکز کنید تا بتوانید به طور عمیق احساسات خود را درک کنید.

 در مرحله اول در مورد مسایل اولیه و سطحی اطلاعات کسب کنید به عنوان مثال اینکه اتاق های استراحت در شرکت کجاست؟ اینکه چه کسی چه کاری انجام می دهد؟ بهترین مسیر برای رسیدن به محل کارتان (با کمترین ترافیک) کدام است؟
در مرحله بعد نیاز دارید اطلاعات لازم برای انجام کارا و موثر شغل خود را بدست آورید. به عنوان مثال اینکه فضای کاری موجود چه میزان استرس شما را کاهش می دهد؟. یادتان باشد این اطلاعات دو بخش است، یکی اطلاعاتی که شما به این شرکت می آورید و یکی از دلایل استخدام شما در آنجا بوده است. دیگری اطلاعاتی است که شما قبل از ورود به شرکت و قرار گرفتن در آن شغل نمی توانید به آنها دست یابید.
در مرحله کلیدی بعدی ارتباط سختی ها و فشارهای کاری تان را با ترس و نگرانی پیدا کنید. بفهمید در این موقعیت کاری شما نگران چه چیزی هستید؟ احمق به نظر آمدن؟ شکست؟ اشتباه بودن تغییر شغل؟
در مرحله نهایی به بررسی میزان ارزشمندی خود، احساس خود نسبت به اهداف و ارزش ها و میزان پذیرش خود و ارتباط این عوامل با کاری که می کنید و احساس شایستگی که دارید، بپردازید.
در تمام این مراحل به خودتان و دانشی که بدست می آورید، اعتماد کنید.

اعتماد به نفس خود را حفظ، ایده هایتان را به اشتراک گذاشته و به صورت فعال مشارکت کنید –  یکی از ارزشمند ترین دارایی های شما که به محیط کار خود می آورید، توانایی ذهنی برای پرسیدن «چرا؟» و به چالش کشیدن دیدگاه های رایج و سنتی است.

از تجربیات گذشته تان برای کمک به خودتان استفاده کنید – احتمالا این اولین باری نیست که وارد شغل جدیدی شده اید. بنابراین از روش های تعدیل و کنار آمدن با شغل جدید که در دفعات قبل استفاده کرده اید، برای عبور از سختی ها و فشار این شغل جدید استفاده کنید.
در این راه می توانید از یک مشاور یا مربی کمک بگیرید. در غیر این صورت خودتان به تنهایی باید این راه را بروید. به خودتان اعتماد کنید، اجازه دهید در نقش جدیدتان رشد کنید و همین طور که به سمت جلو حرکت می کنید، از کمک های موجود هم استفاده کنید.
 
 
 

 منبع http://blog.nwjobs.com


 

تحقیق و ترجمه گروه بازارکار و اشتغال کارشناس رسمی دادگستری

 

سایر مقالات

مقالات مرتبط :

توصیه شغلی شماره1: چه مدت باید در شغلی که دوست ندارم، باقی بمانم؟

دلایل واقعی عدم خوشحالی شما در محل کار

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *