نقشه برداری

تفاوت UTM با GPS | utm شاخص

[ad_1]

تهیه نقشه یو تی ام با جی پی اس دو فرکانسه برای تنظیم سند تک برگ یا گرفتن انشعابات آب و برق و گاز و یا امور اداری مربوط به شهرداری توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری صورت می گیرد.

نقشه UTM یکی از مدارک مهم برای هر ملکی بشمار میرود زیرا امروزه برای مراجعه به سازمان های دولتی نظیر سازمان ثبت یا شهرداری باید حتما یک نقشه یو تی ام از ملک در دستمان باشد و الزامیست به منظور معتبر بودن توسط یک کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مهر و امضا شود در غیر این صورت مورد استفاده در سازمان های دولتی نخواهد بود.

با کمک کارشناس رسمی دادگستری نقشه یو تی ام تهیه میشود و برای تنظیم آن باید  در محل ملک و با استفاده از تجهیزات نقشه برداری مختصات گوشه ها و شکستگی های ملک برداشت می شود و بعد از آن در سیستم نرم افزاری نقشه ملک ترسیم می شود و در نهایت توسط کارشناس رسمی دادگستری نقشه برداری مهر و امضا می شود.

تهیه نقشه یو تی ام با استفاده از تجهیزات نقشه برداری است این تجهیزات شامل: جی پی اس های دوفرکانسه و سه فرکانسه و یا دوربین های نقشه برداری میشود.

تفاوت دوربین و جی پی اس ها در این است که زمانی که از جی پی اس برای برداشت مختصات استفاده می شود مختصات های برداشت شده خود به صورت یو تی ام است ولی در برداشت مختصات با دوربین مختصات ها به صورت لوکال است که باید با جانمایی در نقشه ۲۰۰۰ ام سازمان نقشه برداری مختصات های یو تی ام برداشت شود. به دلیل ساخت و ساز ها و آپارتمان های بلند در برخی از شهرها جی پی اس ها امکان استفاده از ماهواره ها را به اندازه کافی ندارند و برداشت مختصات با خطا مواجه می شود.

فرق یو تی ام با جی پی اس در دقت این دو مختصات می باشد زیرا نقشه های یو تی ام این توانتیی را دارد که موقعیت دقیق تری را در اختیار کاربران قرار دهد. جهت تهیه نقشه یو تی ام ملک در سریع ترین زمان ممکن، میتوانید با تیم های حرفه ای و متخصصان فعال در این زمینه در ارتباط باشید. اگر این روزها به نهادهای دولتی مرتبط با امور ملکی، مانند اداره ثبت اسناد یا شهرداری مراجعه کرده باشید، کلمه نقشه یو تی ام را بسیار زیاد مشاهده می کنید. بسیاری از مراجعه کنندگان به این ارگان ها، با نقشه یو تی ام و روش های تهیه آن آشنا نیستند و در این مواقع دچار سردرگمی خواهند شد. بعضاً ممکن است برخی افراد یو تی ام را با جی پی اس اشتباه بگیرند یا فکر کنند هر دوی این ها یکی هستند. ما در این مقاله به کمک داده های معتبر سعی کردیم شما را با تفاوت این دو آشنا کنیم و باعث شناخت هرچه بیشتر شما با این دو مقوله شویم.

 

روش به دست آوردن مختصاتUTM شهرهای ایران

نشانی پستی زمانی کاربرد دارد که در یک شهر بخواهیم موقعیت محل سکونت خود را اعلام کنیم . روش آدرس دهی پستی در خارج از شهرها و برای آبادی ها مناسب نیست، ضمن این که دقت محاسباتی نیز ندارد. بنابراین در علم ریاضی و زمین شناسی برای تعیین موقعیت ملک در کل کره زمین به جای آدرس پستی یک سیستم مختصاتی را بکار می گیرند.

با استفاده از سیستم مختصات جغرافیایی موقعیت هر نقطه بر روی زمین را می ‌توان با دو عدد تعیین شود.

یکی طول جغرافیایی و دیگری عرض جغرافیایی. اگر می خواهید مختصات جغرافیایی شهرهای ایران را به مختصات UTM تبدیل نمایید، میتوانید به سراغ متخصصین در این حوزه بروید تا شما را در اسرع وقت راهنمایی کنند.

شرکت های فعال در این زمینه با به کار گیری تیم مجرب و کارشناسان خبره، هر گونه عملیات نقشه برداری و تهیه

مختصات UTM در گوگل مپ را بکار می گیرند و پاسخگوی تمامی نیازهای مهندسین عمران و زمین شناسان

می باشد.

 

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *