امور آموزشی

برترین دانشگاه های انگلستان را بشناسید

[ad_1]

                                           

19مورد از این دانشگاه ها می توانند در زمره بهترین دانشگاه های جهان قرار بگیرند :

1.کمبریج (Cambridge)

این دانشگاه برای دومین سال متوالی به عنوان بهترین دانشگاه جهان شناخته شده و گوی سبقت را از هاروارد و آکسفورد ربوده است. از نظر سابقه کمبریج سومین دانشگاه دنیا و محل تحصیل کسانی مثل چالز داروین بوده است.

2. آکسفورد(Oxford)

این دانشگاه سال گذشته رتبه بعد از هاروارد را به خود اختصاص داد. آکسفورد محل تحصیل 26 تن از نخست وزیران انگلستان و یکی از روسای جمهور آمریکا (بیل کلینتون) بوده است.

3 .کالج امپریال لندن (College Imperial)

این کالج سال گذشته از مقام 7 به مقام 6 تغییر مکان داد. این نهاد علمی یکی از دانشگاه هاییست که دانشجویان را به صورت گزینشی انتخاب می کند و امکان ادامه تحصیل را برای دانش آموزان ممتاز فراهم می کند.

4. دانشگاه کالج لندن

اگرچه دانشگاه کالج لندن طی سال های اخیر از رتبه 4 به 7 رسیده است، ولی همچنان یکی از بهترین های جهان محسوب می شود. این دانشگاه در سال 1826 به عنوان جایگزینی برای دانشگاه آکسبریج تاسیس شده است.

5. ادینبورگ(Edinburg)

دانشگاه ادینبورگ که یکی از دانشگاه های قدیمی اسکاتلند بوده است، بیش از 600 رشته و گرایش مختلف را ارائه می کند و در سال گذشته  دو درجه ترفیع رتبه داشته است.

6. دانشگاه کالج کینک (College King)

 از سال گذشته تا کنون این دانشگاه سیری نزولی داشته و از رتبه 21 به رتبه 27 رسیده است.  دانشگاه کالج کینگ چهارمین دانشگاه قدیمی انگلستان بوده و پنج دانشکده در لندن دارد.

7. منچستر (Manchester)

 رتبه دانشگاه منچستر سال گذشته از 28 به 29 رسیده و 25 نفر از برندگان نوبل جزو کارکنان و دانشجویان آن بوده اند.

8. بریستول(Bristol)

اگرچه رتبه این دانشگاه در سال های گذشته سیری نزولی داشته، هنوز می توان آن را یکی از 30 دانشگاه برتر جهان به حساب آورد. ورود به دانشگاه بریستول بسیار دشوار است و سال گذشته تنها 10 درصد از متقاضیان موفق به ورود به آن شدند.

9. وارویک (Warwik)

این دانشگاه سال گذشته 3 درجه پیشرفت داشته و نام خود را بین 50 دانشگاه برتر جان ثبت کرده است. دانشگاه وارویک در بسیاری از زمینه ها درخشش آکادمیک داشته است، هرچند  در سال 1960 تاسیس شده و سابقه نسبتاً کمی دارد.

10. گلاسکو (Glasgow)

 پیشرفت این دانشگاه بسیار چشمگیر بوده است، به طوری که در سال های اخیر از جایگاه 59 به جایگاه 41، یعنی جایگاهی که قبلاً متعلق به دانشگاه بیرمنگام بوده است، رسیده است.

11. مدرسه اقتصاد و علوم سیاسی (LSE)

 این دانشگاه که طی سال گذشته از رتبه 80 به 64 رسیده است، تنها دانشگاه تخصصی علوم اجتماعی در انگلستان است.

12. دانشگاه بیرمنگام (Birmingham)

  سال گذشته رتبه این دانشگاه سال گذشته از 59 به 67 رسید. تخمین زده می شود که برای هر جای خالی در این دانشگاه تقریباً 7 متقاضی وجود دارد.

13. شفیلد(Sheffield)

دانشگاه شفیلد که محل تحصیل 5 تن از برندگان جایزه نوبل بوده است، امسال از رتبه 69 به 72 رسیده است.

14. دانشگاه ناتینگهام(Nottingham)

این دانشگاه با یک درجه تنزل از رتبه 73 به 74 رسیده است، ولی همچنان بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. ناتینگهام در سال های اخیر میلیون ها پوند صرف احداث ساختمان ها و تجهیزات خود کرده است.

15. ساتمتون(Southampton)

 رتبه دانشگاه ساتمتون در سال گذشته از 81 به 75 رسیده است. از اکتبر 2012 به بعد دانشجویان خواهند توانست از دانشکده ساتمتون مالزی مدرک مهندسی بگیرند.

16. لیدز(Leeds)

لیدز دومین دانشگاهِ بزرگ تک دانشکده ای انگلستان است، که رتبه آن در سال گذشته از 85 به 93 رسیده است.

17. دورهام (Durham)

 این دانشگاه که همواره یکی از بهترین دانشگاه های انگلستان بوده است، طی سال گذشته از جایگاه 92 به جایگاه 95 تغییر مکان داده است.

18. دانشگاه یورک (York)

 سال گذشته رتبه این دانشگاه 88  و امسال رتبه ان 96 است. 10 تن از اعضای مجلس عوام انگلستان در این دانشگاه تحصیل کرده اند.

19. سینت آندروز(Andrews St)

 این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه اسکاتلند و سومین دانشگاه قدیمی کشورهای انگلیسی زبان به شمار می رود. در حال حاضر حدود 5000 دانشجو در این دانشگاه تحصیل می کنند.

 

 منبع برترین ها


 

سایر مقالات

 

 

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *