دسته‌بندی نشده

ازدواج با اتباع بیگانه – شرایط نکاح با تبعه خارجی

[ad_1]

ازدواج با اتباع بیگانه، در صورت وجود شرایط این امر، نظیر مسلمان بودن مرد تبعه خارجی و وجود اهلیت در طرفین عقد ازدواج، امکان پذیر می باشد. نحوه و مراحل نکاح با تبعه خارجی نیز با درخواست صدور پروانه زناشویی از وزارت امور خارجه و پس از ارائه مدارکی نظیر گواهی تشرف مرد غیر مسلمان یا زن مشرک، به اسلام و مدارک هویتی طرفین عقد نکاح، ممکن و میسر خواهد بود.

برای مشاوره ازدواج با اتباع بیگانه

برای مشاوره ازدواج با اتباع بیگانه

 

ازدواج که امری نیکو و پسندیده است و در تمام کشورهای جهان، به عنوان راهی معقول، جهت تشکیل خانواده و بقای نسل، شناخته می شود، در قانون مدنی کشور ما نیز، پیش بینی شده و فصلی از این قانون، به قواعد و امور این موضوع، اختصاص داده شده که این قانون، در بسیاری از موارد، در تعیین مقررات آن، از شرع مقدس، پیروی می کند.

یکی از مواردی که در خصوص نکاح، مطرح می گردد، ازدواج با اتباع بیگانه، یعنی، افرادی که تابعیت کشور ایران را ندارند و از حیث مذهب، قانون و فرهنگ، با کشور ایران، متفاوت هستند، می باشد که قانون گذار، صرفا، در شرایط بخصوصی، نکاح با تبعه خارجی را مجاز دانسته و مقررات آن را پیش بینی کرده است.

از این رو، در مقاله حاضر، قصد داریم در خصوص شرایط نکاح با تبعه خارجی، نحوه و مراحل آن و مدارک لازم، برای این امر، صحبت کرده و بگوییم که نحوه ثبت ازدواج با اتباع بیگانه چگونه است؛ سپس، شرایط ازدواج زن ایرانی و مرد ایرانی را با تبعه خارجی، بررسی کرده و در خصوص شرایط نکاح مرد ایرانی با زن افغان و زن ایرانی با مرد عراقی، توضیحاتی دهیم و در یک جمع بندی کلی، مشکلات ازدواج با یک شخص خارجی را ذکر کنیم.

شرایط ازدواج با اتباع بیگانه

با توجه به رواج ازدواج با اتباع بیگانه و با در نظر گرفتن ماده 6 قانون مدنی که مقرر می دارد: “قوانین مربوط به احوال شخصیه، از قبیل نکاح و طلاق و اهلیت اشخاص و ارث، در مورد کلیه اتباع ایران، ولو اینکه مقیم در خارجه باشند، مجری خواهد بود.” (یعنی، افراد تبعه ایران، در نکاح و طلاق و ارث و سایر احوال شخصیه، تابع مقررات ایران هستند)، ممکن است پرسش های زیادی در خصوص مساله نکاح با تبعه خارجی مطرح شود.

اغلب پرسش ها، حول این محور، مطرح می گردند که شرایط نکاح با تبعه خارجی، چیست، نحوه و مراحل و مقررات آن، چگونه است و آیا مسلمان نبودن، می تواند، مانعی بر این نوع نکاح باشد یا خیر؟ از این رو، در این بخش از مقاله، قصد داریم، با استناد به قانون مدنی و آيين نامه اجرايى زناشويى بانوان ايرانى با اتباع خارجى، شرایط ازدواج با اتباع بیگانه را بررسی کنیم که در مقاله ای جداگانه، شرایط طلاق اتباع خارجی در ایران را نیز توضیح داده ایم.

قبل از بررسی شرایط نکاح با تبعه خارجی و توضیح نحوه و مراحل انجام این امر، بر اساس قوانین مختلف، باید بگوییم که از منظر قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران، چه کسانی، تبعه ایران محسوب می شوند؛ ماده 976 قانون مدنی، در این خصوص، مقرر می دارد:

“اشخاص ذیل تبعه ایران محسوب می شوند:

1- کلیه ساکنین ایران، به استثنای اشخاصی که تبعیت خارجی آن ها مسلم باشد؛ تبعیت خارجی کسانی مسلم است که مدارک تابعیت آن ها، مورد‌ اعتراض دولت ایران نباشد.

2- کسانی که پدر آن ها، ایرانی است؛ اعم از اینکه در ایران یا در خارجه، متولد شده باشند.

3- کسانی که در ایران متولد شده و پدر و مادر آنان، غیر معلوم باشد.

4- کسانی که در ایران، از پدر و مادر خارجی که یکی از آن ها در ایران متولد شده، به وجود آمده‌اند.

5- کسانی که در ایران، از پدری که تبعه خارجه است، بوجود آمده و بلافاصله پس از رسیدن به سن هیجده سال تمام، لااقل 1 سال دیگر، در ایران‌ اقامت کرده باشند؛ و الا قبول شدن آن ها به تابعیت ایران، بر طبق مقرراتی خواهد بود که مطابق قانون، برای تحصیل تابعیت ایران، مقرر است.

6- هر زن تبعه خارجی که شوهر ایرانی اختیار کند.

7-هر تبعه خارجی که تابعیت ایران را تحصیل کرده باشد.”

 

بر اساس ماده فوق، مواردی نظیر تولد در ایران از پدر و مادر ایرانی، متولد شدن در ایران از پدر و مادر نامعلوم، متولد شدن از پدر ایرانی، ازدواج با یک مرد ایرانی، تولد از پدری خارجی و سکونت در ایران، به طور بی وقفه، یک سال پس از رسیدن به هجده سالگی، از مواردی هستند که سبب می شوند فرد، تابعیت ایران را داشته باشد. ازدواج یک تبعه ایرانی، با اتباع بیگانه، تنها در شرایط زیر، مقدور و میسر است:

طرفین، از اهلیت قانونی برای عقد نکاح که شامل عقل، بلوغ و رشید بودن است، برخوردار باشند.

طرفین، از قصد و رضا، در ایجاد عقد ازدواج، برخوردار بوده و با اکراه، اقدام به این امر، نکنند.

طرفین، از موانع نکاح، نظیر کفر، موارد ممنوع قرابت نسبی (پدر، مادر، خواهر، برادر، خواهر زاده و…)، بودن در حالت احرام، شوهر داشتن زن یا بودن زن در عده فوت یا طلاق، خالی باشند.

دولت، ازدواج زن ایرانی، با تبعه خارجی را اجازه کند.

مسلمان بودن مرد تبعه خارجی در ازدواج با زن ایرانی، چراکه چنانچه، زن ایرانی، بخواهد با مرد تبعه خارج، ازدواج کند، مرد باید، مسلمان باشد؛ زیرا بر اساس قانون مدنی، نکاح زن مسلمان با غیر مسلمان، جایز نمی باشد.

در صورت باکره بودن زوجه تبعه ایران، پدر یا ولی قهری او، ازدواج را اجازه نماید.

مشرک نبودن زن تبعه خارجی در ازدواج با مرد ایرانی، چراکه چنانچه، مرد ایرانی، بخواهد با زن تبعه خارج، ازدواج کند، زن خارجی، نباید، مشرک باشد اما، با توجه به سکوت قانون گذار در خصوص ازدواج مرد ایرانی مسلمان، با اهل کتاب، یعنی افراد مسیحی و یهودی و از آنجا که در صورت سکوت قانون، باید، حکم مساله را در شرع مقدس، جست و جو کرد، بر اساس شرع، مرد ایرانی، تنها قادر به ازدواج موقت با تبعه خارجی اهل کتاب، خواهد بود نه ازدواج دائم.

حتما بخوانید: موانع نکاح کدامند

نحوه و مراحل ازدواج با اتباع بیگانه

پس از توضیح در خصوص شرایط نکاح با تبعه خارجی و مقررات آن، در این بخش از مقاله، قصد داریم، درباره نحوه و مراحل ازدواج با اتباع بیگانه، توضیح دهیم و بگوییم، زن یا مرد تبعه ایران، در ازدواج با تبعه خارجی، باید، چه مراحلی را طی کنند. نحوه و مراحل ازدواج با اتباع بیگانه، به شرح زیر است:

درخواست، از سامانه میخک وزارت کشور و وزارت امور خارجه، مبنی بر ثبت ازدواج و صدور پروانه زناشویی و سپس، ارائه درخواست و مدارک به کنسولگری یا ادارات کل امور اتباع خارجه در ایران.

دریافت گواهی بلامانع بودن ازدواج مرد تبعه خارجی، در ازدواج با زن تبعه ایرانی و رسمیت ازدواج با زن ایرانی، در کشور متبوع مرد، در صورت امکان اخذ این گواهی.

ارائه مدارک لازم، نظیر مدارک هویتی و مدارک مثبت عدم سوء پیشینه کیفری، به ادارات کل امور اتباع خارجه در ایران یا کنسولگری.

انجام آزمایشات مورد نظر قانون گذار، جهت اطمینان از سلامت کامل و عدم ابتلا تبعه خارجی و ایرانی، به بیماری های واگیر یا مانع ازدواج، نظیر ایدز،(هپاتیت، بیماری های مقاربتی، اعتیاد و تالاسمی).

مسلمان شدن مرد و زن غیر مسلمان در ازدواج با زن و مرد ایرانی مسلمان و اخذ گواهی تشرف به دین اسلام. 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط صحت عقد نکاح دائم و موقت که از انواع عقد ازدواج می باشند، مطالعه مقاله ای که در زیر، در قسمت حتما بخوانید، آمده است، پیشنهاد می گردد.

حتما بخوانید: شرایط صحت عقد نکاح

 

مدارک لازم برای ازدواج با اتباع بیگانه

هنگامی که یک زن ایرانی یا مرد ایرانی، قصد نکاح با تبعه خارجی را داشته باشد، بر اساس قوانین و مقررات، باید، از مدارک لازم، برای انجام این امر، برخوردار بوده، در غیر این صورت، درخواست وی، برای صدور پروانه زناشویی، از وزارت امور خارجه، به نتیجه، نخواهد رسید. لذا در این بخش از مقاله، قصد داریم، در خصوص مدارک لازم برای ازدواج با اتباع بیگانه صحبت کنیم که به شرح زیر هستند: 

درخواستنامه صدور پروانه زناشویی و ثبت ازدواج، از وزارت امور خارجه و سامانه میخک وزارت امور خارجه کشور.

مدارک هویتی طرفین عقد نکاح، از قرار شناسنامه و پاسپورت عکس دار و معتبر، گواهی ولادت مرد خارجی، کارت ملی مرد یا زن ایرانی.

گواهی بهداشت زوجین، مبنی بر تایید عدم ابتلا آن ها، به بیماری های واگیر یا مانع ازدواج، نظیر ایدز،(هپاتیت، بیماری های مقاربتی، اعتیاد و تالاسمی).

ارائه گواهی فوت پدر در صورت فوت و ارائه اصل اجازه نامه ولی قهری دختر دوشیزه تبعه ایران، در صورت زنده بودن ولی قهری وی، همچنین، در صورت طلاق زن تبعه ایران یا فوت همسر وی، ارائه طلاق نامه یا گواهی فوت همسر، ضروری است.

گواهی تشرف به اسلام، در خصوص مرد غیر مسلمان، در ازدواج با زن تبعه ایرانی، همچنین، گواهی تشرف به اسلام، در خصوص زن مشرک تبعه خارجی، در نکاح با مرد تبعه ایران.

3 قطعه عکس سه در چهار زوج و زوجه

گواهی مثبت عدم سوء پیشینه کیفری و عدم ارتکاب به جرایم کیفری موثر، در ازدواج مرد تبعه خارجی با زن ایرانی.

گواهی مربوط به تجرد یا تاهل مرد تبعه خارجی، در ازدواج با زن تبعه ایرانی.

شایان ذکر است که دو گواهی فوق الذکر، تنها در صورتی از مرد، تقاضا خواهد شد که زن تبعه ایران، ارائه آن ها را تقاضا نماید، در غیر این صورت، داشتن مدارک اصلی، برای ازدواج و ثبت آن، کفایت می کند. در ادامه، نحوه ثبت ازدواج با اتباع بیگانه را توضیح خواهیم داد.

مدارک لازم برای ثبت ازدواج دائم و موقت

 

نحوه ثبت ازدواج با اتباع بیگانه

برای ثبت ازدواج با اتباع بیگانه، متقاضی باید، درخواست خود، برای ثبت ازدواج و صدور پروانه زناشویی را در سامانه میخک و به طور حضوری، در وزارت امور خارجه، ثبت کرده و سپس، با همراه داشتن برگه ثبت درخواست و سایر مدارکی که در قسمت های قبلی مقاله، توضیح داده شد، به ادارات کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری های سراسر کشور یا کنسولگری، در خارج از کشور، مراجعه نماید. نحوه ثبت درخواست ازدواج با اتباع بیانه در سامانه میخک، مطابق مراحل زیر است: 

متقاضی باید، آدرس سامانه میخک، یعنی mikhak.mfa.gov.ir، را جست و جو کرده تا وارد صفحه ای مشابه صفحه زیر شود و پس از انتخاب گزینه سجلات، گزینه ورود به سامانه را انتخاب کند. در صورتی که متقاضی، ثبت نام نیست، باید، اول، نسبت به ثبت نام، اقدام نماید. 

 

 

در این گام، متقاضی باید، کد ملی و ایمیلی که هنگام ثبت نام، در سامانه، درج کرده است را وارد نماید و بعد از وارد کردن کد امنیتی، گزینه ورود با رمز ثابت را انتخاب کند.

 

 

پس از ورود به حساب کاربری، شخص باید، گزینه امور سجلات و پس از آن، گزینه درخواست ثبت ازدواج را انتخاب کرده تا به مرحله بعد، هدایت گردد.

 

 

در این گام، شخص باید، در صفحه اطلاعاتی که به وی، نمایش داده می شود، اطلاعات خود را وارد کرده و به مرحله بعد برود.

 

 

در این قسمت، شخص باید، در صفحه اطلاعاتی که به وی، نمایش داده می شود، اطلاعات همسر خود را وارد کرده و به مرحله بعد برود.

 

 

در این مرحله، متقاضی درخواست ثبت ازدواج، باید، تاریخ ثبت ازدواج شرعی خود و محل ثبت ازدواج را درج کرده و تعیین کند که از شروط ضمن عقد، برخوردار می باشد یا خیر.

 

 

در این مرحله، متقاضی باید، نمایندگی مورد نظر خود را انتخاب کند.

 

 

در این گام، اطلاعاتی از پیش ثبت نام، به فرد، نمایش داده خواهد شد که در صورت موافقت، باید گزینه ثبت را بزند.

 

 

در این گام، متقاضی ثبت ازدواج با تبعه خارجی باید، مدارک لازم را بارگذاری کرده و گزینه آپلود مدارک را انتخاب کند.

 

 

در این قسمت، پس از آپلود مدارک، یک رسید ثبت درخواست ازدواج، به فرد، داده می شود که باید، در مراجعه خود به مراجع ذی صلاح، آن را همراه داشته باشد.

 

 

شایان ذکر است، در داخل ایران، پس از طی کردن مراحل، ثبت ازدواج، با ارائه مدارک به دفترخانه ثبت ازدواج و طلاق، انجام می گردد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه ورود و ثبت نام در سامانه میخک وزارت امور خارجه، مطالعه مقاله ای که در زیر، در قسمت بیشتر بخوانید مقاله، آمده است، به علاقمندان این موضوع، پیشنهاد می گردد.

سامانه میخک

 

ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی

یکی از سوالات رایج در خصوص ازدواج با اتباع بیگانه، سوال در خصوص مقررات و شرایط نکاح زن ایرانی با مرد خارجی است. از این رو، در این قسمت، قصد داریم، مقررات و شرایط ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی را از نظر قانون مدنی، مورد بررسی قرار دهیم و مقررات و شرایط آن را بگوییم. 

برای اینکه زن ایرانی بتواند با مرد خارجی، ازدواج کند، اولین و مهم ترین شرط در مقررات جمهوری اسلامی ایران، این است که مرد خارجی، مسلمان بوده و یا گواهی تشرف به دین اسلام را گرفته باشد؛ در غیر این صورت این ازدواج، به هیچ وجه، امکان پذیر نخواهد بود. شایان ذکر است، با وجود مسلمان بودن مرد خارجی، دولت، باید، ازدواج زن ایرانی را با تبعه خارجی، اجازه کند. این موارد در ماده 1059 و 1060 قانون مدنی، تصریح شده اند.

چنانچه شرایط مسلمان بودن و اجازه دولت، در خصوص ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی، مهیا باشد، زن ایرانی، می تواند، در صورت باکره بودن، با ارائه اصل اجازه نامه ولی قهری بر ازدواج و در صورت مطلقه یا بیوه بودن، با ارائه طلاق نامه یا گواهی فوت همسر، بر اساس نحوه و مراحلی که در قسمت های قبل، توضیح داده شد، با مرد خارجی، ازدواج کند.

پیش نیازهای حقوقی قبل از ازدواج

 

ازدواج مرد ایرانی با اتباع خارجی

در قسمت های قبلی، گفتیم که قانون گذار ما، در قانون مدنی و به تبعیت از شرع، تحت چه شرایطی، برای زن و مردی که تبعه ایران هستند، ازدواج با اتباع بیگانه را مجاز می داند و توضیح دادیم که شرایط و مدارک عمومی مورد نیاز برای انجام چنین عقد نکاحی، چه می باشد.

پس از توضیح در خصوص مقررات و شرایط ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی، در این بخش، قصد داریم، درباره شرایط و مقررات نکاح مرد ایرانی با اتباع خارجی، از منظر قانون، توضیح داده و بگوییم که مرد ایرانی، تحت چه شرایطی می تواند، با یک زن تبعه خارجی، ازدواج کند.

در خصوص ازدواج مرد ایرانی با زن تبعه خارجی نیز اجازه دولت و مشرک نبودن زن خارجی، لازم است؛ با توجه به سکوت قانون گذار، در خصوص امکان ازدواج مرد ایرانی به موجب عقد نکاح دائم، با اهل کتاب، یعنی، زن مسیحی یا یهودی، بر اساس شرع، باید گفت، مرد ایرانی، می تواند با زن تبعه خارجی مسلمان، نکاح دائم و با زن خارجی اهل کتاب، نکاح موقت منعقد نماید. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شروط ضمن عقد نکاح می توانند، نسبت به مطالعه مقاله زیر اقدام کنند.

شروط ضمن عقد نکاح

 

شرایط ازدواج مرد ایرانی و زن افغان

با توجه به کثرت مهاجرین افغانستانی، در کشور ایران، برخی از مردان، تمایل به ازدواج با بانوان تبعه کشور افعانستان را داشته و در خصوص شرایط و مقررات آن، پرسش هایی را در ذهن خود دارند. از این رو، در این بخش، قصد داریم، در خصوص شرایط و مقررات نکاح مرد ایرانی با زن افغان، صحبت کنیم.

برای اینکه مرد ایرانی، بتواند با زن افغان ازدواج کند، شرطی فراتر از آنچه در قسمت های قبل، در خصوص امکان ازدواج مرد، با زن تبعه خارجی گفتیم، وجود ندارد و همین که طرفین، از اهلیت قانونی برای عقد ازدواج، برخوردار بوده و زن افغان، مسلمان باشد، از موانع نکاح، یعنی بودن در عده، شوهر داشتن و بودن در حالت احرام و ممنوعیت های قرابت نسبی، برخوردار نباشد، مرد ایرانی، می تواند، با طی کردن نحوه و مراحل ازدواج و ثبت ازدواج با اتباع بیگانه، نسبت به این امر، اقدام کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع نکاح در قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران، مطالعه مقاله زیر، توصیه می گردد. در ادامه، در خصوص ازدواج زن تبعه ایران، با مرد دارای تابعیت عراق، صحبت خواهیم کرد.

انواع نکاح در قانون مدنی

 

ازدواج زن ایرانی با مرد عراقی

با توجه به اینکه برخی از زنان دارای تابعیت ایران، قصد ازدواج با مرد دارای تابعیت عراق را دارند، در این بخش از مقاله، قصد داریم، در خصوص شرایط و مقررات عقد نکاح زن ایرانی با مرد عراقی صحبت کرده و موانع این امر را از منظر مقررات جمهوری اسلامی ایران، توضیح دهیم.

در پاسخ به این پرسش که شرایط ازدواج زن ایرانی با مرد عراقی چیست؟ باید گفت، همانطور که در قسمت های قبل گفتیم، در صورتی که زن ایرانی، قصد ازدواج با مرد تبعه خارجی را داشته باشد، اولین شرط، مسلمان بودن مرد و دومین شرط، اجازه دولت، بر این امر است و ازدواج زن ایرانی با مرد عراقی نیز مستثنی از این امر نیست.

در صورت اجازه دولت، زن ایرانی، باید، مدارک لازم، از قرار اجازه نامه ولی قهری یا گواهی فوت همسر یا طلاق نامه خود را داشته باشد و مرد عراقی نیز باید، در صورت درخواست زن، گواهی تجرد و تاهل خود و گواهی عدم سوء سابقه کیفری را ارائه کرده و پس از آن، با طی کردن نحوه و مراحل ثبت ازدواج با اتباع بیگانه، اقدام به ثبت ازدواج و دریافت پروانه زناشویی خود نمایند.

شایان ذکر است، زن ایرانی، در نکاح با تبعه خارجی، ممکن است، تابعیت خود را از دست بدهد؛ این امر، در صورتی خواهد بود که در قوانین کشور همسر، زن، در صورت ازدواج، تابعیت همسر خود را کسب کند. در غیر این صورت، زن همچنان، بر تابعیت ایرانی خود، باقی خواهد ماند.

شرایط فسخ نکاح

 

مشکلات ازدواج با اتباع بیگانه

در قسمت های قبل، به طور کامل و جامع، امکان ازدواج با اتباع بیگانه، شرایط، مراحل، مدارک و نحوه ثبت نکاح با تبعه خارجی را در خصوص مردان و زنان دارای تابعیت ایرانی، مورد بررسی قرار دادیم و گفتیم که ازدواج مرد ایرانی با زن افغانستانی و زن ایرانی با مرد عراقی، چه مقرراتی دارد. در این بخش، قصد داریم، مشکلات ازدواج با اتباع بیگانه را مطرح کنیم که عبارتند از: 

مشکلات ناشی از تفاوت فرهنگی 

مشکلات ناشی از تفاوت در پیشینه مذهبی

مسائل و پروسه طولانی ای که برای طلاق از اتباع خارجی، وجود دارد.

مشکلات ناشی از از دست دادن تابعیت زنان ایرانی، در ازدواج با مردان خارجی، در مواردی که طبق قانون کشور همسر دارای تابعیت خارجی، زن تابعیت شوهر خود را بعد از ازدواج، کسب خواهد کرد. البته، در صورت فوت همسر یا طلاق، زن ایرانی، می تواند، مجدد، برای دریافت تابعیت ایرانی، تقاضا کند.

شرایط طلاق غیابی از همسر خارجی

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ازدواج با اتباع بیگانه در کانال تلگرام حقوق خانواده عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی کارشناس رسمی دادگستری نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی کارشناس رسمی دادگستری به سوالات شما عزیزان پیرامون ازدواج با اتباع بیگانه پاسخ دهند.

 

 

سوالات متداول

1- شرایط ازدواج با اتباع بیگانه چیست؟

عدم وجود موانع نکاح و داشتن اهلیت و قصد و رضا از جمله شرایط ازدواج با اتباع بیگانه از منظر قانون مدنی هستند که جزئیات مربوط به این امر در متن مقاله ارائه شده است.

2- مدارک لازم برای ازدواج با اتباع بیگانه چیست؟

داشتن مدارک هویتی داشتن مدارک گواهی تشرف مرد غیر مسلمان به دین اسلام در ازدواج با زن مسلمان تبعه ایرانی و داشتن اجازه نامه از دولت جهت ازدواج از جمله مدارک لازم در ازدواج با اتباع خارجی و بیگانه می باشند که جزئیات مربوط به آن در متن مقاله ارائه شده است.

3- نحوه و مراحل نکاح با تبعه خارجی چگونه است؟

نحوه و مراحل نکاح با تبعه خارجی درخواست از وزارت کشور جهت صدور پروانه زناشویی ارائه مدارک مورد نیاز و پرداخت هزینه های لازم این امر است که جزئیات بیشتر مربوط به این موضوع در متن مقاله ارائه شده است.

برای مشاوره ازدواج با اتباع بیگانه

برای مشاوره ازدواج با اتباع بیگانه

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *