دسته‌بندی نشده

چگونه از گوش هایتان در مصاحبه شغلی استفاده کنید؟

[ad_1]

                                                       

اساسا یک مصاحبه شغلی یک گفتگو و تعامل است که نیازمند گوش دادن فعالانه است. این به معنای توجه دقیق به گوینده، نشان دادن علاقه و تمرکز روی آنچه می شنوید و دادن پاسخ مناسب و مرتبط به آن می باشد.

برای تحت تاثیر قرار دادن مصاحبه کننده حتی زمانی که چیزی نمی گویید، فرض کنید هر چیزی که می شنوید مهم است. Jeff Lipschultz  موسس یک شرکت استخدامی می گوید: اگر مصاحبه کننده احساس کند که شما شنونده خوبی نیستید، شما را به عنوان کارمندی پیرو و تابع دستورات و قوانین نمی داند.

حال چگونه خوب گوش بدهیم ؟

 در وضعیت مناسب قرار گرفتن
خوب گوش دادن با قرار گرفتن در وضعیت فیزیکی مناسب شروع می شود : صاف بنشینید، سر خود را بالا نگه دارید، مستقیم به مصاحبه کننده نگاه کنید و کمی تکیه بدهید. این نکات ریز در زبان بدن این پیام را می رساند که شما در حال گوش دادن هستید.

یادداشت برداری کنید
یادداشت برداری در طول مصاحبه به شما کمک می کند که تمرکز خود را حفظ کرده و مواردی را که بعدا می خواهید در موردش گفتگو کنید را به یاد بیاورید. البته لازم نیست هر چیزی را بنویسید بلکه کلمات کلیدی را که در مورد آنها سوال دارید، یادداشت کنید. یادتان باشد اسم مصاحبه کننده ها را نیز بنویسید و در صورت لزوم در طول مصاحبه از آنها استفاده کنید.

متناسب با روند مصاحبه پیش بروید
بعد از اینکه پاسخ خود را دادید و مصاحبه کننده سوال بعدی را پرسید، روی سوال فعلی تمرکز کنید. اگر هنوز به فکر چگونه بهتر کردن جواب قبلی خود باشید، آنچه که مصاحبه کننده می گوید را از دست می دهید.
 
به مصاحبه کننده انگیزه بدهید
استفاده از کلمات ((درست است)) یا  ((مطمئنا)) در بین سخنان مصاحبه کننده مفید است. این کلمات که به آنها مشوق می گویند، به مصاحبه کننده القا می کند که شما توجه کامل به حرف های او دارید. البته استفاده زیاد از این کلمات می تواند برای طرف مقابل آزار دهنده شود. پس از این مشوق ها در زمان های مناسب و موثر استفاده کنید.

 

 منبع   https://www.wetfeet.com


 

تحقیق و ترجمه گروه بازارکار و اشتغال کارشناس رسمی دادگستری

 

سایر مقالات

مقالات مرتبط :

استخدام در این شرکت ها تقریبا غیرممکن است!

رزومه چیست؟

مذاکره در مورد حقوق در جلسه مصاحبه

IQ  بین المللی خود را بالا ببرید

 

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *