امور اداری و استخدامی

آیا برای تغییر شغل آماده اید ؟

[ad_1]

توصیه اصلی مشاوران و متخصصان منابع انسانی این است که کار کنید و نقاط قوت خود را بکار بگیرید. در ادامه توصیه های دیگر آنها آمده است :

 
آشنایی با نوع کار جدید
قبل از ترک شغل خود، بدانید که وارد چه کاری می شوید. وقتی افراد می خواهند شغل خود را تغییر دهند، باید بدانند که نیاز است وارد حوزه و صنعت شغلی جدیدی شوند و یا باید تجربه و دانش خود را تغییر دهند. بیشتر افراد فکر می کنند با کسب مهارت های کمی می توانند به شغل های رویایی خود دست یابند. ولی برای یک تغییر شغل موفق نیاز به  برنامه ریزی و آموزش مجدد است. این کارها علاوه بر توانمندتر کردن شما در شغل جدید، اشتیاق و علاقه شدید شما به این تغییر را نشان می دهد. برخی از مشاوران توصیه می کنند که تغییری در شغل و حوزه کاری خود ایجاد کنید ولی همزمان شغل و نوع حوزه کاری تان را تغییر ندهید. این کار را مرحله به مرحله انجام دهید تا ضرر مالی زیادی نکنید.
 

تبدیل مهارت های خود به نقاط قوت
شما ممکن است فکر کنید آماده تغییر هستید ولی چگونه می توانید مدیران را متقاعد کنید که کارکنان ارزشمند و توانمندی هستید؟
مشاوران شغلی می گویند که در خصوص جویندگان کاری که به دنبال تغییر شغل هستند، ما معمولا به دنبال یافتن مهارت ها و دانش هایی در آنها هستیم که بتوانند به عنوان نقاط قوت در شغل جدید بکار گیرند. مهارت های ارتباطی، توانایی حل مساله و مدیریت پروژه نمونه ای از مهارت ها و دانشی است که می توان به عنوان نقاط قوت در شغل جدید در نظر گرفت.
 

قبل از خروج از شغل فعلی، برای شغل جدید آماده شوید

شما می توانید قبل از خروج از شغل فعلی تان، برای کار جدید خود آماده شوید. یکی از مشاوران شغلی در این حوزه پیشنهاداتی را دارد :

در مورد حوزه کاری و شغلی که می خواهید به آن وارد شوید، خوب فکر کنید. برای ورود به حوزه جدید، تنها داشتن مدرک تحصیلی کافی نیست. بلکه باید تجربه و گواهینامه های لازم را داشته باشید.

همچنان که در شغل فعلی تان مشغول به کار هستید، تا جای ممکن تجربه های لازم و مفید برای شغل بعدی خود را کسب کنید.

اگر در پست مدیریتی هستید، خود را برای تغییرات در پست سازمانی تان آماده کنید. گاهی در شغل های جدید باید از پست های پایین تر کار خود را آغاز کنید. همچنین ممکن است میزان زیادی از حقوق شما کاسته شود.کسی که با شما مصاحبه می کند می خواهد نظر شما درباره آن شغل و اینکه آیا می توانید خود را با شرایط جدید منطبق سازید را بداند.

پاسخ خوبی برای علت تغییر حوزه شغلی خود بیابید. رک باشید ولی دیدگاه های مدیران استخدامی را نیز در نظر داشته باشید.

 

تحقیق و ترجمه گروه بازارکار و اشتغال کارشناس رسمی دادگستری

سایر مقالات

مقالات مرتبط :

شغل هایی برای شخصیت های درون گرا و برون گرا

عناصر موثر در تصمیم گیری برای انتخاب شغل

استخدام در این شرکت ها تقریبا غیرممکن است!

مذاکره در مورد حقوق در جلسه مصاحبه

6 شغل استرس زا ولی جذاب و ارزشمند

آیا این گروه از شغل های خلاقانه را می شناسید؟

شغل های مناسب برای آنان که از مواجه شدن با مشکلات نمی ترسند

 

 

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *