دسته‌بندی نشده

کارشناس رسمی دادگستری راه و ساختمان

[ad_1]

کارشناس رسمی دادگستری راه و ساختمان

کارشناس رسمی دادگستری راه و ساختمان

کارشناس رسمی دادگستری راه و ساختمان جهت انجام امور کارشناسی با توجه به موضوع کارشناسی ارجاع شده ، نیازمند دارا بودن صلاحیت مرتبط اخذ شده از مراجع صادر کننده پروانه کارشناس رسمی دادگستری می باشند.

کارشناس رسمی دادگستری راه و ساختمان در پروژه‌های مختلف عمرانی در زمینه‌های ساختمان‌سازی ، راه‌ سازی ، پل‌سازی ، بلند مرتبه‌ سازی ، سازه‌ها و بناهای آبی، جمع‌آوری و دفع فاضلاب، محیط زیست و غیره مسئولیت اظهار نظر و ارائه گزارش رسمی را بر عهده گیرد.

مهندسی راه و ساختمان از جمله رشته‌هایی است که بیانگر کاربرد علم در ایجاد سازندگی و عمران است. یعنی هرچیزی که به آبادی یک کشور باز می‌گردد، مانند: سد ، فرودگاه ، جاد ه، برج ، تونل ، دکل‌های مخابراتی ، ساختمان‌های مقاوم در برابر زمین‌لرزه ، سیل و آتش و نیروگاه‌های برق و مصالح سبک ، ارزان و با کیفیت مناسب برای ساخت و ساز و در نهایت حفظ محیط زیست ، در حیطه کار مهندس عمران قرار می‌گیرد.

این صلاحیت در گروه تخصصی راه و ساختمان قرارگرفته که به جهت وسعت و گسترگی فعالیت‌های مرتبط با این تخصص حائز اهمیت بسیاری است، از طرفی اهمیت تخصص در این صلاحیت یکی از نیازهای اساسی رشته دیگر فنی و مهندسی جهت هرگونه طراحی و یا اظهارنظر کارشناسی است.

لذا در بسیاری موارد موردنیاز متقاضیان و خصوصاً متخصصان رشته‌های مهندسی است، کارشناس رسمی دادگستری رشته راه و ساختمان، پس از اخذ پروانه فعالیت حرفه‌ای به‌عنوان کارشناس رسمی در عناوین حوزه فعالیت بایستی صلاحیت‌های مربوطه را اخذ نماید.

صلاحیت های کارشناس رسمی دادگستری راه و ساختمان به شرح ذیل باشند :

متره و برآورد ساختمان و تعیین میزان پیشرفت کار و اجرت المثل کارهای ساختمانیرسیدگی صورت کارکردتشخیص حسن انجام کار،تعیین علت و میزان خساراتارزیابی اراضی مسکونیارزیابی املاک مسکونیارزیابی اجاره بهاء و اجرت المثل اراضی و املاک مسکونیارزیابی سرقفلی و حقوق کسب و پیشه و تجارترسیدگی به اختلافات بین کارفرما، مشاور و پیمانکارتفسیر عکسهای هوائی و ماهواره ای از نظر ساختمانیتشخیص حدود ثبتی املاک و اراضی

نکته : در خصوص صلاحیت های کارشناس رسمی دادگستری راه و ساختمان با مدرک تحصیلی مهندسی عمران و گرایش های آن و مدرک تحصیلی معماری و گرایش های آن ، کارشناسان می توانند کلیه صلاحیت های ذیل را اخذ نمایند .

همچنین کارشناسان با مدرک تحصیلی نقشه برداری و گرایش های آن که قبل از آزمون 1387 در رشته راه و ساختمان فعالیت دارند می توانند کلیه صلاحیت ها باستثنای متره و برآورد ، رسیدگی صورت کارکرد و تشخیص حسن انجام کار، تعیین علت و میزان خسارات را اخذ نمایند .

شرح صلاحیت های تخصصی کارشناس رسمی دادگستری راه و ساختمان به شرح ذیل باشند :

تطبیق وضعیت امور فنی تونل، پناهگاه و متروامور فنی سدسازی و تأسیسات انتقال آبامور فنی سازه های دریائی و تأسیسات ساحلیامور فنی مصالح ساختمانی: فولاد، بتن، مصالح متعارف ساختمانی و سایر مصالح ساختمانیمکانیک خاک و پی سازیمحاسبات فنی ساختمانمحاسبات فنی ساختمان های ویژه (سد، تونل، پل، اسکله، برج آب)انطباق ساختمان با طرح های مصوب معماریبررسی و اظهارنظر در استانداردهای معماری در ساختمان

 

این مجموعه با همکاری تعدادی از کارشناسان رسمی دادگستری ، اعضاء پایه یک سازمان نظام مهندسی ، مهندسین مشاور پایه یک ، مهندسین با تحصیلات دانشگاهی فوق لیسانس و دکتری و اساتید دانشگاه ها در رشته های  مهندسی عمران ، مهندسی سازه ، مهندسی سازه های هیدرولیکی مهندسی زلزله ، مهندسی راه وترابری ، مهندسی مکانیک خاک وپی ، مهندسی آب ، مهندسی سازه های دریایی ، مهندسی مدیریت ساخت ، مهندسی برنامه ریزی حمل و نقل ، مهندسی نقشه برداری ( ژئودزی)، فتوگرامتری و مهندسی محیط زیست ، مهندسی بهره برداری راه آهن ، مهندسی خط و ابنیه راه آهن ، مهندسی جریه راه آهن ، مهندسی عمران – تاسیسات آبی ، دبیرفنی عمران ، تربیت دبیر فنی عمران  و دبیر فنی عمران ساختمان آماده انجام امور کارشناسی بصورت تخصصی در سطح کشور می باشد.

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *