دسته‌بندی نشده

پلیس آگاهی فاتب چیست – سایت

[ad_1]

پلیس آگاهی، به طور اعم و پلیس آگاهی فاتب، به طور اخص و فقط در رابطه با شهر تهران، نهادی انتظامی هستند که به عنوان ضابط قضایی، وظایف قانونی خود، نظیر کشف جرم و دستگیری متهم را انجام داده که برخی از این خدمات، نظیر کشف خودروهای مسروقه، از طریق سایت این یگان نیروی انتظامی، ارائه می گردد. 

برای مشاوره سایت، آدرس و تلفن پلیس آگاهی

برای مشاوره سایت، آدرس و تلفن پلیس آگاهی

 

مسئولیت اصلی برقراری نظم و حفاظت از امنیت داخلی کشور ما، بر عهده نیروی انتظامی فراجا بوده که این مسئولیت را از طریق زیرمجموعه ها و یگان های متعدد خود، نظیر پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس فتا، انجام می دهد. یکی از یگان های نیروی انتظامی، پلیس آگاهی است که در بسیاری از جرایم مهم، نظیر قتل، آدم ربایی و کلاهبرداری، آسیب دیدگان از جرم، باید جهت پیگیری شکایت کیفری خود، به پایگاه های این پلیس، مراجعه کرده که این امر، خود نیازمند اطلاع از آدرس و تلفن این پایگاه ها می باشد. به علاوه، سایت پلیس آگاهی نیز برخی خدمات این نهاد را به شکل اینترنتی، ارائه می کند.

لذا، در این مقاله، پس ازمعرفی این پلیس و پاسخگویی به این سوال که وظایف پلیس آگاهی چیست، آدرس سایت، آدرس و شماره تلفن اداره های این نهاد انتظامی را ارائه می کنیم. در ادامه نیز پس از جواب دادن به این پرسش که پلیس آگاهی فاتب چیست، به توضیح مباحث پیرامون پایگاه های پلیس آگاهی تهران بزرگ و نحوه استخدام در آن خواهیم پرداخت. 

پلیس آگاهی چیست

تمامی افرادی که در کشور ما زندگی می کنند، از طریق رسانه ها یا طرق دیگر، مانند داشتن پرونده کیفری، نام پلیسی، تحت عنوان پلیس آگاهی و به ویژه، پلیس آگاهی فاتب را شنیده اند. اما، غالب افراد، از وظایف این پلیس و سایر اطلاعات تخصصی مربوط به آن، آگاهی ندارند. به همین دلیل، در این بخش، به این سوال پاسخ می دهیم که پلیس آگاهی چیست. سپس، در بخش های بعد، سایت، شماره و آدرس این شاخه از پلیس را ارائه خواهیم کرد.

در پاسخ به این سوال که پلیس آگاهی چیست، باید گفت، همانند پلیس ویژه اطفال و نوجوانان، یکی از یگان ها و زیرمجموعه های نیروی انتظامی در کشور ما، پلیس آگاهی بوده که در واقع، ضابط قضایی، محسوب می گردد. منظور از ضابط قضایی یا ضابط دادگستری، نیروهایی هستند که پس از دریافت آموزش های تخصصی و دریافت کارت ضابط دادگستری، وظایف مربوط به کشف جرم، یافتن متهم، دستگیری وی، بازجویی از او و جمع آوری ادله مربوط به جرم را با نظارت دادستان، انجام داده و در معیت دادسرا، انجام وظیفه می کنند.

اما، به طور معمول، پلیس آگاهی، در رابطه با تمام جرایم، به عنوان ضابط دادگستری، وارد عمل نشده و حوزه کاری این پلیس، جرایم مهمی مانند قتل، سرقت، تجاوز، جعل، کلاهبرداری و مواردی از این قبیل می باشد. لازم به ذکر است که در جرایم کم اهمیت تر، کلانتری، وظایف ضابط دادگستری را انجام می دهد.

سامانه نما اموال مکشوفه پلیس آگاهی، عنوان سایتی است که مال باختگان جرایم سرقت در سر تا سر کشور، از طریق آن، می توانند اموال مسروقه خود را جست و جو کرده و در صورت لزوم، برای بازپسگیری این اموال، اقدام نمایند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، مطالعه مقاله زیر توصیه می شود.

سامانه نما

وظایف پلیس آگاهی

یکی دیگر از مسائلی که در رابطه با پلیس آگاهی و به طور اخص، پلیس آگاهی فاتب، مطرح می گردد، بحث وظایف این یگان از یگان های نیروی انتظامی می باشد. لذا، در این بخش، قصد داریم تا به بررسی این مساله پرداخته و به این سوال جواب دهیم که وظایف پلیس آگاهی چیست؟

در پاسخ به این سوال که وظایف پلیس آگاهی چیست، باید گفت، از آنجا که این پلیس، ضابط قضایی، محسوب می گردد، عمده وظایف آن نیز حول وظایف ضابطین دادگستری، قابل تعریف می باشد که این وظایف، به شرح زیر است:

کشف جرم، تحقیق و بررسی پیرامون جرایم صورت گرفته، جمع آوری آثار و دلایل جرم و حفظ آن ها، جلوگیری از فرار و مخفی شدن متهمین و بازداشت آنها.

انجام اقدامات عملی که مرتبط با تشخیص هویت و کشف علمی جرم بوده و همچنین، تدوین و اجرای طرح های مرتبط با این امور.

بررسی سوابق کیفری افراد و صدور گواهی عدم سوء پیشینه برای متقاضیان.

تجزیه و تحلیل جرایم انجام گرفته و فعالیت‌های واحدها و پایگاه های آگاهی در ارتباط با این جرایم و تحلیل اطلاعات به دست آمده در این رابطه.

پس از توضیح وظایف پلیس آگاهی، در این بخش، در ادامه، سایت، شماره و آدرس واحدهای این نهاد انتظامی را ارائه کرده و پس از پاسخ گویی به این سوال که پلیس آگاهی فاتب چیست، به معرفی پایگاه های این پلیس و توضیح نحوه استخدام آن، خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید : مجازات ضرب و شتم پلیس

 

سایت پلیس آگاهی

در سال های اخیر که استفاده از اینترنت در کشور ما گسترش یافته، نهادهای دولتی و نیروی انتظامی، به عنوان یکی از زیرمجموعه های مهم این نهادها نیز سامانه ها و سایت های متعددی، مانند سامانه سخا و سایت پلیس راهور 120 را راه اندازی کرده و خدمات قوای انتظامی کشور را به صورت غیر حضوری، ارائه کرده اند. به همین دلیل، ممکن است این سوال نیز برای بسیاری از مراجعین به پلیس آگاهی مطرح گردد که آدرس سایت پلیس آگاهی چیست؟ در ادامه، به این سوال، پاسخ خواهیم داد.

در پاسخ به این سوال که آدرس سایت پلیس آگاهی چیست، باید گفت، آدرس سایت پلیس آگاهی، srvagahi.police.ir بوده که از طریق ورود به این سایت، کاربران می توانند خدمات این شاخه از نیروی انتظامی را به شکل غیر حضوری، دریافت نمایند.

پیدا کردن اموال مکشوفه، کشف خودرو سرقتی، ارائه اطلاعات مربوط به افراد گمشده و پیگیری درخواست های ثبت شده در این سایت، از امکانات سامانه پلیس آگاهی بوده که کاربران می توانند با ورود به آدرس srvagahi.police.ir از آن، استفاده نمایند.

بیشتر بخوانید : سامانه سخا

 

شماره و آدرس پلیس آگاهی

اگرچه، برخی از خدمات پلیس آگاهی، نظیر جست و جوی اموال گمشده و کشف خودرو سرقتی، از طریق سایت این پلیس، به آدرس srvagahi.police.ir، برای کاربران، قابل دسترس بوده، اما، اکثر خدمات پلیس آگاهی فاتب، همانند پلیس مهاجرت و گذرنامه، به شکل حضوری، به متقاضیان، ارائه گردیده که پیش شرط مراجعه به پایگاه های این پلیس، اطلاع از شماره و آدرس آن ها می باشد. به همین دلیل، در این بخش، اطلاعات مربوط به شماره تلفن و آدرس پایگاه های پلیس آگاهی را ارائه خواهیم کرد.

پایگاه یکم پلیس آگاهی

آدرس: خیابان نیاوران، سه راه یاسر

تلفن: 22292013

پایگاه دوم پلیس آگاهی

آدرس: خیابان زنجان شمالی، بالاتر از تقاطع مستعاینه غربی

تلفن: 66085646

پایگاه سوم پلیس آگاهی

آدرس: خیابان خرمشهر، خیابان عشقیار، میدان نیلوفر

تلفن: 88505753

پایگاه چهارم پلیس آگاهی

آدرس: سید خندان، خیابان ابوذر غفاری

تلفن: 22865757

پایگاه پنجم پلیس آگاهی

آدرس: خیابان وحدت اسلامی، پایین تر از چهارراه مولوی

تلفن: 51055464

پایگاه ششم پلیس آگاهی

آدرس: میدان خراسان، خیابان خاوران، ابتدای بهشت

تلفن: 33199099

پایگاه هفتم پلیس آگاهی

آدرس: میدان ۱۵ خرداد

تلفن: 33117343

پایگاه هشتم پلیس آگاهی

آدرس: میدان حر، خیابان ۱۲ فروردین

تلفن: 66469851

پایگاه نهم پلیس آگاهی

آدرس: شهرری، پشت حرم حضرت عبدالعظیم، خیابان آستانه

تلفن: 55905653

سایت نوبت دهی اینترنتی دفاتر پلیس + 10، که آدرس آن p10.epolice.ir/P10، سایتی است که برای دریافت نوبت دفاتر مزبور، جهت اخذ گذرنامه، پیگیری و کنسلی نوبت، امکان استفاده از آن، وجود دارد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، مطالعه مقاله زیر توصیه می شود.

بیشتر بخوانید : سایت نوبت دهی اینترنتی دفاتر پلیس + 10

 

پلیس آگاهی فاتب چیست

یکی از اصطلاحاتی که در رابطه با پلیس آگاهی، بسیار مورد استفاده قرار گرفته و شنیده می شود، اصطلاح پلیس آگاهی فاتب می باشد. لذا، ممکن است این سوالات مطرح گردد که پلیس آگاهی فاتب چیست و اصولا، فاتب مخفف چه کلماتی می باشد؟

در پاسخ به سوالات فوق، باید گفت، منظور از فاتب، فرماندهی انتظامی تهران بزرگ می باشد. بنابراین، هنگامی که اصطلاح پلیس آگاهی فاتب، مورد استفاده قرار می گیرد، منظور، پلیس آگاهی است که حوزه عملیاتی آن، شهر تهران است.

پس از پاسخ به این سوال که پلیس آگاهی فاتب چیست، در ادامه مقاله، پایگاه های پلیس آگاهی تهران بزرگ را معرفی کرده و به این پرسش نیز جواب می دهیم که نحوه استخدام این پلیس، به چه صورت بوده و متقاضیان استخدام در این نهاد دولتی، باید چه مراحلی را طی نمایند.

برنامه پلیس من، برنامه ای است که از طریق آن، امور مربوط به اتومبیل، گواهینامه و گذرنامه، قابل انجام بوده و در نسخه های اندروید و IOS عرضه شده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، مطالعه مقاله زیر توصیه می شود.

بیشتر بخوانید : برنامه پلیس من

 

پایگاه های پلیس آگاهی تهران بزرگ

در بخش های قبل، به این سوال پاسخ دادیم که پلیس آگاهی فاتب چیست و پس از معرفی سایت پلیس آگاهی، اطلاعات مربوط به آدرس و شماره تلفن این نهاد انتظامی را نیز ارائه کردیم تا در صورت نیاز به مراجعه حضوری، مورد استفاده خوانندگان محترم، قرار گیرد. 

در این بخش، قصد داریم به معرفی پایگاه های پلیس آگاهی تهران بزرگ پرداخته و به این سوال پاسخ دهیم که منظور از پایگاه آگاهی چیست و در حال حاضر، چند پایگاه، به عنوان پایگاه های پلیس آگاهی تهران بزرگ، به مراجعین، ارائه خدمات می کنند؟

در پاسخ به سوالات فوق، باید گفت، پلیس آگاهی تهران یا همان فاتب، با توجه به محدوده گسترده تهران، این شهر را به 9 بخش، تقسیم کرده و وظایف آگاهی را در هر یک از این بخش های نه گانه، یکی از ادارات زیرمجموعه پلیس آگاهی، انجام داده که به این ادارات پایگاه، گفته می شود.

پایگاه یکم، دوم، سوم، چهارم، پنجم، ششم، هفتم، هشتم و نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، به عنوان اداره های این پلیس در شهر تهران، خدمات خود را عمدتا به شکل حضوری، به مراجعین، ارائه کرده و صرفا، دریافت برخی خدمات این پایگاه ها، مانند کشف خودروهای سرقتی، از طریق سایت پلیس آگاهی، قابل دریافت می باشد.

بیشتر بخوانید : درگاه واحد خدمات اینترنتی نیروی انتظامی

 

نحوه استخدام پلیس آگاهی

پلیس آگاهی، یک نهاد دولتی بوده و با توجه به مزایایی که سازمان ها و نهادهای دولتی، برای کارمندان خود داشته، استخدام در این پلیس نیز ممکن است هدف شغلی بسیاری از افراد باشد. به همین دلیل، در این بخش، به توضیح نحوه استخدام پلیس آگاهی می پردازیم. 

برای استخدام شدن در پلیس آگاهی، متقاضیان، دو راه در پیش رو دارند: پذیرش در دانشگاه های نیروی انتظامی که هر ساله، از طریق ثبت نام اینترنتی، برای جذب دانشجو، اقدام می کنند. لازم به ذکر است که دانشگاه انتظامی امین، ویژه آقایان و دانشگاه کوثر، مخصوص بانوان می باشند.

راه دیگر استخدام شدن در پلیس آگاهی، ثبت نام در فراخوان گزینش نیروی انتظامی بوده که این امر، به دو روش، امکان پذیر می باشد: مراجعه حضوری به مراکز گزینش نیروی انتظامی و ثبت نام از طریق سامانه ثبت نام متقاضیان استخدام در پلیس، به آدرس اینترنتی gozinesh.police.ir.

پلیس فتا و وظایف آن

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سایت، آدرس و تلفن پلیس آگاهی در کانال تلگرام آیین دادرسی و ادله اثبات دعوا عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی کارشناس رسمی دادگستری نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی کارشناس رسمی دادگستری به سوالات شما عزیزان پیرامون سایت، آدرس و تلفن پلیس آگاهی پاسخ دهند.

 

 

سوالات متداول

1- پلیس آگاهی چیست؟

یکی از یگان ها و زیرمجموعه های نیروی انتظامی در کشور ما پلیس آگاهی بوده که در واقع ضابط قضایی محسوب می گردد برای دریافت اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.

2- سایت پلیس آگاهی چه سامانه ای است؟

آدرس سایت پلیس آگاهی srvagahi.police.ir بوده که از طریق ورود به این سایت کاربران می توانند خدمات این شاخه از نیروی انتظامی را به شکل غیر حضوری دریافت نمایند برای دریافت اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.

3- پلیس آگاهی فاتب چیست؟

هنگامی که اصطلاح پلیس آگاهی فاتب مورد استفاده قرار می گیرد منظور پلیس آگاهی است که حوزه عملیاتی آن شهر تهران است برای دریافت اطلاعات بیشتر به متن مقاله مراجعه نمایید.

برای مشاوره سایت، آدرس و تلفن پلیس آگاهی

برای مشاوره سایت، آدرس و تلفن پلیس آگاهی

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *