دسته‌بندی نشده

دادسرای صالح برای رسیدگی به جرم جعل


در این مقاله به بررسی دادگاه و دادسرای صالح برای رسیدگی به جرم جعل می پردازیم . 

 

برای مشاوره دادگاه و دادسرای صالح برای رسیدگی به جرم سرقت

برای مشاوره دادگاه و دادسرای صالح برای رسیدگی به جرم سرقت

 


برطبق قانون مجازات اسلامی جعل یا تزویر به معنای ساختن نوشته یا سند یا ساختن مهر یا امضای اشخاص رسمی یا غیر رسمی ، خراشیدن یا تراشیدن یا قلم بردن یا الحاق یا محو یا اثبات یا سیاه کردن یا تقدیم یا تاخیر تاریخ سند نسبت به تاریخ حقیقی یا الصاق نوشته ای به نوشته دیگر یا بکار بردن مهر دیگری بدون اجازه صاحب آن و نظایر اینها به قصد تقلب . به عبارت دیگر فردی که سندی را جعل می کند قصد فریب یا ضرر رساندن به دیگران را دارد و همچنین جاعل می خواهد دروغ را جای حقیقت عنوان کند . فردی که مدرک یا سنداو جعل شده است می تواند برای شکایت از جرم جعل به مرجع قضایی صالح مراجعه نماید . به همین دلیل در این مقاله به بررسی دادگاه و دادسرای صالح برای رسیدگی به جرم جعل می پردازیم . 

دادگاه و دادسرای صالح برای رسیدگی به جرم جعل

زمانی که افراد از جرمی به وقوع می رسد فرد شاکی باید دعوای کیفری طرح کند برای طرح دعوای کیفری باید شکواییه به مراجع کیفری ارائه نماید . مرجع صالح برای رسیدگی به جرم جعل دادسرا می باشد و فرد شاکی می تواند ابتدا به کلانتری یا دادسرا مراجعه نماید و شکایت خود را به صورت کتبی ارائه کند .  

 

دادگاه و دادسرای صالح برای رسیدگی به جرم جعل رایانه ای

ممکن است جرم جعل به صورت رایانه ای صورت پذیرد که به دلیل پیشرفت تکنولوژی و افزایش جرایم رایانه ای برای بررسی تخصصی تر این قبیل از جرم های رایانه ای دادسرای تخصصی با عنوان دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم رایانه ای در این زمینه تشکیل شده است که اگر فرد شاکی قصد شکایت از جرم جعل رایانه ای را دارد می تواند با ارائه شکواییه ای در این خصوص با آنجا مراجعه کند .  

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص دادگاه و دادسرای صالح برای رسیدگی به جرم جعل​​ ، به کانال تلگرام حقوق کیفری مراجعه نمایید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی کارشناس رسمی دادگستری نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی کارشناس رسمی دادگستری به سوالات شما عزیزان پیرامون دادگاه و دادسرای صالح برای رسیدگی به جرم جعل​​​ پاسخ دهند . 

 

 

 

برای مشاوره دادگاه و دادسرای صالح برای رسیدگی به جرم سرقت

برای مشاوره دادگاه و دادسرای صالح برای رسیدگی به جرم سرقت

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *