وسائط نقلیه موتوری زمینی و تصادفات

هیوندای کونا N_Line US

معرفی خودرو

car-intro

همان طور که اشاره شد، هیوندای کونا با دو پیشرانه مختلف عرضه شده‌اند. دو مدل ابتدایی SE و SEL از موتور 2 لیتری تنفس طبیعی 147 اسب بخاری و یک گیربکس شش دنده اتومات استفاده می‌کنند. البته که از نظر پرفورمنس این ترکیب خیلی جذاب نیست و در تست ما، SEL دو دیفرانسیل صفر تا صد را توانست در 9.2 ثانیه پر کند. مدل‌های بالاتر این خودرو از پیشرانه 1.6 لیتری توربو 175 اسب بخار در کنار یک گیربکس هفت دنده دو کلاچه استفاده می‌کنند و در مدلان لاین، قدرت موتور به 195 اسب بخار افزایش می‌یابد. هیوندای کونا Ultimate با موتور مذکور صفر تا صد را می‌تواند در 6.6 ثانیه پر کند گیربکس هفت دنده این مدل تعویض دنده‌ها را بسیار سریع و به نرم‌ترین شکل ممکن انجام می‌دهد. البته این گیربکس بدون ایراد هم نیست و مثلاً در ترافیک و سرعت‌های کم، برای تعویض دنده خودرو راننده را مجبور به فشردن بیشتر پدال گاز می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *