وسائط نقلیه موتوری زمینی و تصادفات

شورولت سابربن

معرفی خودرو

car-intro

همانند پلتفرمی که برای آخرین مدل از شورولت سیلورادو عرضه شده، سابربن دارای سه تریم مختلف شامل LS، LT و LTZ است و دیفرانسیل چهارچرخ نیز به عنوان یک آپشن 3 هزار دلاری ارائه می شود. موتور نسل پنجم جدید جنرال موتورز با انژکتور مستقیم یک موتور ۵/3 لیتری V8 است که قدرتی برابر 3۵۵ اسب بخار و گشتاوری برابر 519 نیوتن متر دارد. این موتور نسبت به موتور قبلی با پورت انژکتور 3۵ اسب بخار در قدرت و ۶۵ نیوتن متر در گشتاور افزایش نشان می دهد. قدرت تولیدی V8 توسط یک سیستم گیربکس ۶ دنده اتوماتیک منتقل می شود و این ترکیب، تنها ترکیب پیشرانه ارائه شده برای این مدل است. همچنین در مدل استاندارد سابربن 4WD، سیستم دیفرانسیل اتوتریس 4WD به کار رفته است. در طراحی بیرونی، جلوبندی شورولت نمای تازه ای به خود گرفته است. طراحی فریم چراغ ها بیشتر شبیه به شورولت تاهو 201۵ هستند. این کار باعث شده تا راهی برای کوچک تر شدن آن ها پیدا شود. نمای سابربن، یک نمای واقعی است؛ هر کسی با دیدن آن تحت تأثیر قرار می گیرد. با توجه به سیستم دستیار فرمان الکتریکی که سابربن دارد، کنترل فرمان در هر سرعتی، کار بسیار راحتی است. البته در بزرگراه، اندکی نیاز به تصحیح مشاهده شد. وزن سابربن نیز احتمالاً کمی بیش از حدّ نرمال است. این خودرو با وجود کاپوت آلومینیومی، وزنی نزدیک به 3 تُن دارد. با این وجود عملکرد سابربن در شتاب تعجب برانگیز است؛ چرا که مسافت یک چهارم مایل را در مدت 1۵/۵ ثانیه و با سرعت نهایی 1۴۶/۴۵ کیلومتر بر ساعت طی می کند. البته خودروی تست دارای پکیج ۵00 دلاری مکس تریلرینگ نیز بود که بهینه سازی هایی را در مورد انتقال قدرت به همراه داشت. سیستم ترمز نیز دارای شرایطی مشابه است و خودرو را از سرعت 112/۶۵ کیلومتر بر ساعت در مسافت ۵7/9 متری کاملاً متوقف می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *