وسائط نقلیه موتوری زمینی و تصادفات

برلیانس اچ 230

معرفی خودرو

car-intro

برلیانس H230 برای نخستین بار در آگوست سال 2012 میلادی پا به عرصه بازار نهاد. طراحی این خودرو کار دست طراحان ایتالیایی می باشد. در وب سایت این شرکت تنها به نام جیوجیارو (GIUGIARO) بسنده شده است؛ اما از آنجایی که این فرد در شرکت ایتال دیزاین مشغول به فعالیت است، می توان این حدس را زد که طراحی بدنه آن دست پخت همین موسسه است. شرکت برلیانس به مدت 5 سال نیز با موسسه پنین فارینا ایتالیا ارتباط تنگاتنگی داشته و برخی از مدل های جدید این شرکت، از جمله H330 و H530 و…. هم با همکاری این مجموعه طراحی شده اند. اما چندی پیش، شرکت برلیانس، رئیس تیم طراحی شرکت پنین فارینا را به استخدام خویش درآورد. آن فرد هم کسی نبود جز دیمیتری ویکدومینی (DIMITRI VICEDOMINI)، که از 15 سال تجربه کاری در این زمینه برخوردار است. نامبرده، پیش از این، رهبری تیم پنین فارینا را در طراحی خودروهایی همچون برلیانس BS4 نیز به عهده داشته است. در کل، منابع چینی طراحی برلیانس H230 را خوب و مناسب و خطوط بکار رفته در جلوپنجره آن را قوی ارزیابی نمودند. در جای جای بدنه آن نیز خطوط تیز به کاررفته و طراحی بخش پشتی آن نیز متناسب است. چراغ های این خودرو نیز به خوبی کناره های های بدنه را فرا گرفته اند. در مجموع، این رسانه ها، طراحی خودروهای جدید برلیانس و از جمله این مدل را گواهی بر پیشرفت سریع این برند در زمینه طراحی دانسته اند. داشبورد این خودرو هم از طراحی نسبتاً زیبایی برخوردار بوده و در بخش های گوناگون آن نیز از پلاستیک های سخت و ارزان قیمت بهره گرفته شده است. برخی منابع چینی، کیفیت مونتاژ این بخش را در حد مناسبی ارزیابی نمودند. شاخص های اسپرتی در نقاط گوناگون آن مشاهده می گردد و فرمان آن نیز از طرح مهیجی برخوردار است؛ البته همه این موارد چندان بی دلیل هم نیست! زیرا بنا به ادعای برخی از وب سایت های غربی، داشبورد این خودرو از شباهت بسیاری به برخی از ساخته های کمپانی سیتروئن همچون مدل C3 و DS3 برخوردار است و این مسئله ای نیست که از چشم های تیزبین مغفول مانده باشد. یکی دیگر از مزایای این خودرو نیز صندوق بار نسبتاً بزرگ آن است که جوابگوی نیازهای یک خانواده معمولی در هنگام سفر است. این مدل از یک پیشرانه 1.5 لیتری بهره می برد که توان آن معادل 103 اسب بخار و گشتاور خروجی آن هم برابر با 143 نیوتن متر است. به لحاظ سیستم انتقال قدرت هم این مدل در دو نسخه 5 سرعته دستی و 6 سرعته AMT عرضه می شود. منبع گیربکس AMT این خودرو هم از شرکت GETRAG آلمان است، که در حال حاضر از بزرگ ترین سازندگان این سازه در دنیاست. همچنین بنا به ادعای وب سایت شرکت برلیانس، این خودرو برای توقف از سرعت 100 کیلومتر به صفر، به مسافتی معادل 44.4 متر جهت ترمزگیری نیازمند است. به لحاظ ایمنی نیز این خودرو 5 ستاره را از موسسه C-NCAP چین دریافت نموده است و در برخی از تیپ هایش نیز از 4 عدد کیسه هوای ایمنی بهره می برد؛ اما نمونه های ارائه شده در ایران تنها مجهز به 2 ایربگ می باشد. علاوه بر این، خودروی مذکور از سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS) و همچنین سامانه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) نیز برخوردار است و از کمربندهای سه نقطه ای هم بهره می برد. کمپانی برلیانس مدعی است که ساختار کابین این خودرو را بسیار مستحکم طراحی نموده و بدین لحاظ در بیش از 50 درصد از بخش های بدنه آن از فولاد با استحکام بالا بهره گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *