وسائط نقلیه موتوری زمینی و تصادفات

آستون مارتین دی بی 11

معرفی خودرو

car-intro

آستون مارتین با جدیدترین ماشین خود یعنی DB11 پای به ژنو گذاشته بود. خودرویی که با پرش از مدل DB9، اولین محصول از قرن دوم حیات این شرکت محسوب می شود. کوپه لوکس و اسپرت آستون مارتین DB11 روی یک ساختار سبک وزن آلومینیومی قرار گرفته است. پلتفرمی که نسبت به قبل، سبک تر و در عین حال قوی تر شده است. کمک فنر و دامپرهای تطبیقی، قابلیت های پویایی خودرو را وسعت بخشیده اند. طراحی آئرودینامیکی خودرو بیشتر مورد توجه واقع شده است. با اینکه در همان نگاه نخست نیز آستون مارتین بودن این خودرو قابل تشخیص است اما می توان جزئیات جدید فراوانی در آن کشف نمود. فرم گنبدی سقف با رنگ متمایز از بدنه، خطوط مواجی که از ابتدای خودرو شروع و از اطراف بدنه تا انتها به پیش می روند، اسپویلر لبه ای جلو و اسپویلر ظریف فعال و پنهان شونده عقب و هواکش های آبششی، همگی برای بهینه سازی جریان هوا و کاهش اصطکاک با باد و همچنین افزایش چسبندگی به مسیر در سرعت های بالا به کار رفته اند. در زیر کاپوت می توان یک موتور 12 سیلندر 5.2 لیتری با توربوهای دوقلو را یافت که 600 اسب بخار نیرو و 700 نیوتن متر گشتاور در چنته دارد. بدین ترتیب این خودرو مبدل به قدرتمندترین آستون مارتین تاریخ می شود. شتاب صفر تا صد تنها در 3.9 ثانیه تحقق می یابد و نهایتاً می توان به سرعت 322 کیلومتر بر ساعت رسید. یک گیربکس هشت سرعته خودکار ساخت ZF وظیفه انتقال نیرو به چرخ های عقب را برعهده دارد. بعلاوه حالت های رانندگی قابل انتخابی چون GT، اسپرت و اسپرت پلاس با تأثیر روی سرعت پاسخ گویی موتور، گیربکس، فرمان برقی و حتی سیستم تعلیق فعال خودرو، رانندگی را در شرایط مختلف مطلوب تر می نمایند. آستون مارتین در این خودرو از همکاری های فنی دایملر بهره برده است. درون کابین هم تشابهاتی با مرسدس کلاس اس که در نسخه های آزمایشی دیده شده بود به چشم می آید نظیر یک نمایشگر 12 اینچی TFT مشابه در جلوداشبورد و یک نمایشگر 8 اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی که در داشبورد مرکزی به کار رفته اند. کنترل این نمایشگر دومی نیز توسط یک پد لمسی در کنسول وسط مشابه مدل های مرسدس صورت می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *