دسته‌بندی نشده

5 راه برای ایجاد و گسترش شبکه ارتباطی

با خودتان حرف نزنید، گفتگو کنید.باهوش ترین افراد و شرکت ها فقط با ما صحبت نمی کنند. بلکه به ما انگیزه داده، از ما حمایت کرده، ما را به چالش کشیده و به حرکت وا می دارند. آنها نگران پرسیدن سوال از ما و تغییر طرز فکرمان نیستند. آنها کسب و کار و اعتماد ما را جذب می کنند. مذاکره قدرت را بین طرفین تقسیم می کند. مشهورترین برندهای دنیا فهمیده اند که اولین و مهم ترین نقش شان، ارتباط است. برای این کار باید افراد را به سوی یک مذاکره جذب و درگیر کنند. امروزه مردم از اینکه به آنها گفته شود که چه چیزی را بخرند          ، بخوانند و به چه چیز فکر کنند، خسته شده اند. روزنامه ها، رسانه ها، سیاستمداران و شرکت ها باید این واقعیت را پذیرفته و از پرسیدن سوال “چه چیزی را باید ما بگوییم؟” از خودشان پرهیز کرده و در عوض سوال ” چه چیزی را مشتریان ما می خواهند بشنوند؟” را از خود بپرسند.
چگونه باید یک مذاکره را آغاز کرد؟ به پنج نکته توجه کنید :

سوال بپرسید. خیلی واضح  به نظر می رسد ولی اینطور نیست. برای مثال متقاضیان شغل تقریبا همیشه به آنچه باید بگویند فکر می کنند نه آنچه باید بپرسند. در عوض توضیح رزومه، پرسیدن سوالات تان می تواند بر مصاحبه گر تاثیر بیشتری بگذارد.

انگیزه های اصلی مخاطبان خود را بفهمید. به صورت ماهرانه بحث را به سمت علایق مخاطبان خود ببرید.

لبخند بزنید. صحبت کردن با خودتان را برای دیگران ساده کنید. یک رویکرد دوستانه می تواند کمرویی یا بی علاقگی آنها را از بین ببرد. بدون توجه به اینکه لبخند شما واقعی یا ساختگی است، باید به دیگران در برقراری ارتباط با شما کمک کند.

از برخی کنترل ها دست بردارید. اغلب سخت ترین بخش مذاکره، کنار گذاشتن برخی کنترل های شخصی است. آماده باشید تا برخی از جنبه های شخصیت واقعی تان را بروز دهید.

مقداری اطلاعات از طرف مقابل داشته باشید. هرچه درباره فردی بیشتر بدانید، بهتر می توانید با او ارتباط برقرار کنید. لازم نیست از جزئیات زندگی او آگاه شوید. دانستن مواردی مانند اینکه به کدام مدرسه می رفته است، علایق اصلی او چیست، کافی است.

حال شما برای برداشتن گام های مهمی در جهت موفقیت در زندگی تان آماده اید.

 

تحقیق و ترجمه گروه روانشناسی کارشناس رسمی دادگستری

 

سایر مقالات

مقالات مرتبط :

نگرش همه چیز است

بازاریابی عصبی چیست ؟

به این دلایل است که هنوز پولدار نیستید

15 روش برای اینکه روز خود را با انگیزه آغاز کنید

چطور برند شخصی پایدار بسازیم؟

بهترین شخصیت خود را بیابید

8 کاری که افراد موفق در طول روز انجام می دهند

6 کلاه تفکر

نابودکنندگان نوآوری

   

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *