دسته‌بندی نشده

ثبت نام مزایده معادن ۱۴۰۱

[ad_1]

زمان ثبت نام در مزایده معادن ۱۴۰۱، در خصوص معادن و محدوده های استان های بخش یک نظیر خراسان شمالی، از 26 مهرماه، لغایت 11 آبان 1401 بوده و ثبت نام در این مزایده، با مراجعه به سایت “ستاد” وزارت صنعت، امکان پذیر می باشد. ضمنا متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه کاداستر معدن، برای استعلام محدوده مزایده، اقدام نمایند.

برای مشاوره شرایط و نحوه ثبت نام مزایده معادن

برای مشاوره شرایط و نحوه ثبت نام مزایده معادن

 

مزایده، یک نهاد پیش بینی شده در حقوق است که افراد، از طریق آن، می توانند، جهت فروش و یا واگذاری امـوال منقول و امـوال غـیر منقول، اقدام نمایند و در نهایت، مال مورد مزایده، به هریک از خریداران که قیمت پیشنهادی بالاتری را اعلام نمـوده باشد، تعلق خواهد گرفت.

یکی از انواع مزایدات، مزایده های مربوط به معادن است که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، برگزار می شوند و این سازمان، جهت تسهیل روند ثبت نام آن، اقدام به راه اندازی یک بستر الکترونیک نموده و افراد، می توانند، در صورت داشتن شرایط شرکت در مزایده معدن، با طی کردن نحوه و مراحل ثبت نام در سامانه مخصوص، نسبت به این امر، اقدام کنند. 

از این رو، در مقاله حاضر، قصد داریم تا در خصوص زمان ثبت نام، شرایط، سامانه ثبت نام و مراحل و نحوه ثبت نام مزایده معدن 1401، صحبت کنیم و سپس، توضیح دهیم که نحوه استعلام محدوده معادن مورد مزایده سال ۱۴۰۱، به چه صورت، باید انجام شود.

زمان ثبت نام مزایده معادن ۱۴۰۱

از پرسش های رایج افرادی که قصد دارند در مزایده معادن ۱۴۰۱ که یک مزایده عمومی است و دولت، بر مبنای آن، قصد دارد، 5 هزار معدن را به مردم، واگذار کند، ثبت نام کنند، این است که زمان ثبت نام مزایده معدن در سال 1401، چه تاریخی می باشد و شرایط ثبت نام در این مزایده چیست؟ از این رو، در این بخش از مقاله، در خصوص زمان ثبت نام این مزایده، توضیح داده و در قسمت بعدی، به توضیح شرایط ثبت نام آن، خواهیم پرداخت.

در خصوص زمان ثبت نام مزایده معادن 1401، باید گفت، بر اساس اعلام وزارت صمت یا همان وزارت صنعت معدن و تجارت، زمان ثبت نام در مزایده معادن ۱۴۰۱، بستگی به این دارد که معدن، در محدوده کدام استان، واقع شده است. بر اساس اعلام این وزارت خانه، محدوده ها، در 31 استان، به اضافه جنوب کرمان، قرار گرفته اند و به 4 بخش، تقسیم می شوند.

بخش اول، محدوده‌ها و معادنی هستند که در استان‌ های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، بوشهر و هرمزگان، قرار گرفته اند و زمان ثبت نام در مزایده معادن مربوط به این محدوده ها، از 26 مهرماه 1401، لغایت 11 آبان ماه 1401 خواهد بود. در خصوص باقی بخش ها نیز، مزایده معادن، حداکثر تا 26 آذر ماه سال جاری، برگزار خواهد شد و زمان دقیق برگزاری، در سایت اداره کل صمت استان‌ها اعلام می گردد.

حتما بخوانید: مزایده چیست و انواع آن

شرایط ثبت نام مزایده معادن

پس از توضیح در خصوص زمان ثبت نام مزایده معدن 1401، در این بخش از مقاله قصد داریم تا پیرامون شرایط ثبت نام در این مزایده در سال ۱۴۰۱ صحبت کنیم و بگوییم که متقاضیان شرکت در مزایده معادن سال جاری، باید چه شرایطی داشته باشند. شرایط ثبت نام مزایده معادن سال جاری، عبارتند از:

تدین به دین اسلام و اعتقاد و التزام عملی، به نظام جمهوری اسلامی ایران.

داشتن اهلیت قانونی که شامل عقل، بلوغ و رشد می شود.

نداشتن سوء پیشینه کیفری موثر.

توان مالی پرداخت درصدی از قیمت مزایده، در زمان ثبت نام.

 دارا بودن صلاحیت فنی و مالی که از طریق سازمان نظام مهندسی معادن یا اداره کل صمت استان محل سکونت متقاضی دریافت شده است. در ادامه، به معرفی سامانه الکترونیکی ثبت نام در این مزایده، خواهیم پرداخت.

حتما بخوانید: سامانه حراج الکترونیکی سازمان اموال تملیکی

 

سامانه ثبت نام مزایده معادن

وزارت صنعت، معدن و تجارت یا صمت، علاوه بر اینکه، برای تسهیل انجام برخی امور تجاری، اقدام به راه اندازی سامانه جامع تجارت ایران نمود، برای تسهیل روند شرایط ثبت نام در مزایده معادن ۱۴۰۱ نیز، اقدام به راه اندازی سامانه الکترونیکی ثبت نام در مزایدات کرد.

این سامانه، با عنوان سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد)، راه اندازی شده است و در حال حاضر، از طریق مراجعه به آدرس setadiran.ir، در دسترس متقاضیان می باشد و افراد متمایل به شرکت در مزایده معدن 1401، می توانند، با جست و جوی آدرس آن و ورود به سامانه، نسبت به شرکت در مزایده، اقدام کنند.

از دیگر امکانات این سامانه می توان، به شرکت در مناقصات، خرید های متوسط و جزئی، اطلاع از آگهی های عمومی و دسترسی به فایل های آموزشی و انجام پرسش و پاسخ متداول، اشاره نمود که علاقمندان، جهت آشنایی بیشتر با این سامانه می توانند، نسبت به مطالعه مقاله زیر، اقدام کنند.

سامانه تدارکات الکترونیکی دولت

 

مراحل و نحوه ثبت نام مزایده معادن

مراحل ثبت نام در مزایده معادن ۱۴۰۱، همانند ثبت نام در مناقصه، بدین صورت است که متقاضی باید، وارد سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد)، به آدرس setadiran.ir، شده و پس از انتخاب گزینه ثبت نام، در سامانه، ثبت نام نماید، سپس، مجددا، وارد صفحه اصلی سامانه گردد و با انتخاب گزینه ستاد، به صفحه مربوط به مزایده، دسترسی یابد و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود، وارد حساب کاربری تشکیل شده، شود و قیمت پیشنهادی خود را برای شرکت در مزایده، اعلام نماید که راهنمای تصویری این مراحل، در زیر، ارائه شده است:

ابتدا فرد باید، به سایت ستاد، به نشانی setadiran.ir وارد شود و بر روی گزینه ورود / ثبت نام کلیک کرده و از میان گزینه های نشان داده شده، بر روی گزینه ثبت نام کلیک نماید و سپس، گزینه ثبت نام تامین کننده / مزایده گر / مناقصه گر را انتخاب کند.

 

 

در این مرحله، فرد باید، برای شروع ثبت نام، بر روی گزینه ادامه کلیک کند.

 

 

برای شروع ثبت نام، فرد باید، شخصیت و ملیت خود را مشخص کرده و سپس اطلاعات مورد نیاز، نظیر کد ملی و تاریخ تولد را برای ورود به مرحله بعد، در کادرهای مربوطه وارد نماید.

 

 

در این قسمت، یک کد احراز هویت به شماره تلفن همراه فرد، ارسال می شود که فقط 2 دقیقه اعتبار دارد و متقاضی باید، آن را در قسمت مشخص شده وارد کرده و بر روی گزینه ادامه کلیک کند.

 

 

در این قسمت، فرد باید، اطلاعات درخواستی سامانه، نظیر تابعیت، نام و نام خانوادگی را وارد نماید و به مرحله بعد برود.

 

 

در این قسمت، متقاضی باید، کد پستی خود را وارد کند.

 

 

در این بخش، فرد باید، نام کاربری و رمز عبور انتخابی خود را وارد نماید.

 

 

در این گام، فرد باید، گزینه های تایید موجود در سمت راست صفحه را تیک زده و به قسمت بعدی برود.

 

 

در این گام، متقاضی باید، اطلاعات ثبت نامی خود را مطالعه کرده و به مرحله بعد برود.

 

 

در این قسمت، پیغام موفقیت آمیز بودن ثبت نام، به فرد، نمایش داده می شود و می تواند، گزینه خروج را انتخاب کند.

 

 

در این گام، متقاضی، مجددا باید، همانند آنچه در ابتدا گفته شد، با جست و جوی آدرس سایت ستاد، به نشانی setadiran.ir، وارد سامانه شده و این بار، پس از کلیک بر روی قسمت ورود و ثبت نام، گزینه ستاد را انتخاب نماید تا وارد صفحه ای مانند صفحه زیر گردد و با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود که در هنگام ثبت نام، تعیین نمود، به حساب شخصی خویش، دسترسی یابد.

 

 

پس از ورود به پرتال شخصی، متقاضی می تواند، نسبت به ثبت درخواست شرکت در مزایده معدن 1401، اقدام نماید و پس از پرداخت حق ثبت نام شرکت در مزایده، قیمت پیشنهادی خود را برای مزایده معدن مورد نظر، ارائه کند و تا اعلام نتیجه، منتظر بماند.

فرایند و نحوه برگزاری مناقصه

 

استعلام محدوده معادن مزایده 1401

پس از بررسی شرایط و نحوه ثبت نام مزایده معادن ۱۴۰۱، در این بخش از مقاله، قصد داریم تا پیرامون چگونگی استعلام محدوده معادن مزایده در سال 1401، صحبت کنیم و بگوییم که متقاضیان استعلام محدوده معادن مورد مزایده، باید به چه سامانه ای مراجعه کرده و چه مراحلی را طی نمایند.

در یک توضیح کلی، باید گفت، استعلام محدوده معادن مورد مزایده ۱۴۰۱، از طریق سامانه کاداستر معدن، به آدرس cadastre.mimt.gov.ir، امکان پذیر می باشد و در صورتی که فرد، تمایل به کسب اطلاعات بیشتر، در خصوص محدوده مورد نظر داشته باشد، باید به دبیرخانه اداره کل صمت استانی که معدن در محدوده آن است، مراجعه نماید. در زیر، ضمن یک راهنمای تصویری، نحوه استعلام محدوده معادن مورد مزایده 1401 را توضیح خواهیم داد:

ابتدا، متقاضی باید، آدرس سامانه کاداستر معدن، یعنی، cadastre.mimt.gov.ir را در مرورگر خود، جست و جو کرده تا وارد صفحه ای مشابه صفحه زیر گردد و از قسمت پایین صفحه، گزینه نقشه معادن را انتخاب کند.

 

 

سپس، بر روی مربع بزرگ سفید رنگی که سمت راست، بالای نقشه است، کلیک کرده و برای راحتی کار خود، صرفا، تیک گزینه محدوده ها را فعال نگه دارد.

 

 

در این مرحله، بر روی شهر مورد نظر خود در نقشه، کلیک کرده و با زوم کردن بر روی شهر، از شماره محدوده معدن مورد در نظر خود، مطلع شود.

 

 

در قدم نهایی، فرد باید، به دبیرخانه اداره کل صمت استانی که معدن در محدوده آن است، مراجعه کرده و اطلاعات و جزئیات مربوط به معدن و محدوده را دریافت نماید تا با اطلاع دقیق تری، نسبت به ثبت محدوده و درخواست شرکت در مزایده آن محدوده، اقدام کند.

مناقصه عمومی

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط و نحوه ثبت نام مزایده معادن در کانال تلگرام حقوق تجاری عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی کارشناس رسمی دادگستری نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی کارشناس رسمی دادگستری به سوالات شما عزیزان پیرامون شرایط و نحوه ثبت نام مزایده معادن پاسخ دهند.

سوالات متداول

1- زمان ثبت نام در مزایده معادن 1401 چه تاریخی است؟

زمان ثبت نام در مزایده معادن ۱۴۰۱ از 26 مهر ماه تا 11 آبان ماه می باشد و البته این تاریخ صرفا در خصوص استان های بخش یک است و در باقی استان ها مزایده حداکثر تا آذر ماه برگزار می گردد که جزئیات این امر در متن مقاله آمده است.

2- سایت ثبت نام در مزایده معادن ۱۴۰۱ چیست؟

سامانه تدارکات الکترونیکی دولت یا همان ستاد به آدرس setadiran.ir سایت ثبت نام در مزایده معادن 1401 است که جزئیات این امر در متن مقاله ارائه شده است.

3- سایت استعلام محدوده معادن مورد مزایده 1401 چیست؟

سایت استعلام محدوده معادن مورد مزایده ۱۴۰۱ سامانه کاداستر معدن به آدرس cadastre.mimt.gov.ir می باشد که جزئیات این امر در متن مقاله ارائه شده است.

برای مشاوره شرایط و نحوه ثبت نام مزایده معادن

برای مشاوره شرایط و نحوه ثبت نام مزایده معادن

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *