وسائط نقلیه موتوری زمینی و تصادفات

کیا اسپورتیج

معرفی خودرو

car-intro

این خودرو در لیست شاسی بلندهایی قرار می گیرد که در بازار پر تلاطم ایران خوش اقبال است. هر سه نسل پیشین این کره ای جذاب فروش قابل توجهی در کشور ما داشتند. در سال 2006 اولین نسل , در سال 2011 دومین نسل و سال گذشته میلادی سومین نسل کیا اسپورتیج رونمایی شد. درست مثل نسل های قبلی، مدل جدید هم از لحاظ مکانیکی مشابه هیوندای توسان طراحی شده است. موتور توربوی کوچک، گیربکس دو کلاچه و سیستم های الکترونیکی کمکی ویژگی های هیوندای توسان 2016 است و انتظار داریم که این ویژگی ها را در اسپورتیج 2017 هم ببینیم. این عکس ها نشان می دهند که اسپورتیج جدید با حفظ ابعاد و استیل نسل قبلی تغییرات زیادی را تجربه نکرده است. با دقت به طراحی داخلی این خودرو هم می بینیم که صفحه نمایش وسط این خودرو بین ورودی هوا و اهرم دنده قرارگرفته که باز هم تغییر زیادی نداشته است. اسپورتیج جدید قرار است با موتورهای بنزینی 1600سی سی 135 اسب بخاری , 1600سی سی 176 اسب بخاری توربوشارژر در دسترس قرار می گیرد. همچنین برای نمونه دیزلی انتظار می رود از موتور 1700 سی سی CRDi با قدرت 115 اسب بخار و موتور بزرگتر 2000سی سی با قدرتهای 136 و 184 اسب بخاری استفاده شود.اسپورتیج 2016 در حالت استاندارد دارای سیستم انتقال قدرت FWD (دیفرانسیل جلو) خواهد بود در حالی که مشتریان در ازای پرداخت هزینه مازاد می توانند از سیستم AWD (چهارچرخ متحرک) بهره ببرند. انتخاب گیربکس خودرو محدود به نمونه های شش سرعته دستی , شش سرعته اتوماتیک و هفت سرعته کلاچ دوبل (اختیاری) است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *