وسائط نقلیه موتوری زمینی و تصادفات

کرایسلر 300

معرفی خودرو

car-intro

با وجود آپدیت مدل بزرگ سدان کرایسلر برای 2015، این خودرو اساساً همان مدل قبلی در زیر پوسته ای جدید است. در کرایسلر 300 جدید تغییراتی مانند یک جلوپنجره جدید، طراحی تازه چراغ ها، لوله های اگزوز جدید و ارتقای سیستم فرمان و تعلیق و همچنین بازنگری در طراحی داخل کابین دیده می شوند. البته همین موارد کافی است تا این مدل دیفرانسیل عقب کرایسلر همچنان با ظاهری زیبا وارد دومین دهه از پرچم داری این کمپانی شود. کرایسلر 300 مدل 2015 یک سدان چهار در فول سایز با طیف وسیعی از تجهیزات و آپشن ها است. در کمترین سطح از این مدل، یک سدان خانوادگی مجهز شاهد هستیم و این در حالی است که بالاترین نسخه های آن در سطح خودروهای لوکس ظاهر می شوند. این خودرو بر روی فاصله محوری 3053 میلی متری خود، طولی به اندازه 5044 میلی متر دارد؛ یعنی همان ابعادی که در مدل سال گذشته وجود داشته است. البته اگر بخواهیم مقایسه ای با گذشته ها و به عنوان مثال خودروهای دهه 90 میلادی کرایسلر داشته باشیم، این طول حدود 150 میلی متر از آن مدل ها بیشتر است. ابعاد کرایسلر 300 کنونی برای استفاده های روزانه حالت بسیار مناسبی دارد؛ این خودرو به اندازه کافی در داخل کابین فضا دارد و همچنین ابعاد آن به اندازه کافی کوچک است تا بتواند به راحتی جای پارک خود را پیدا کند. تنها یک فرم بدنه سدان برای 300 درنظر گرفته شده که به جز یک پنل که چراغ های عقب به آن متصل می شوند، بقیه اجزا از طراحی دوباره این مدل برای سال 2011 هستند. کرایسلر نخواسته که کاراکتر اصلی 300 را برهم بزند و شاید دلیلی هم برای این کار نباشد. مدل های لیمیتد به صورت استاندارد از یک موتور 3/۶ لیتری V6 با قدرت 292 اسب بخار استفاده می کنند که با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک همراه خواهد بود. در این میان، سیستم دیفرانسیل تمام چرخ متحرک به صورت یک آپشن 1500 دلاری ارائه می گردد. استفاده از این آپشن برای مدل لیمیتد بسیار به صرفه است؛ چرا استفاده از آن برای تریم های سطوح بالاتر هزینه ای برابر 2500 دلار خواهد داشت. یک کنترل چرخشی جدید برای گیربکس اضافه شده است. امّا کرایسلر طراحی کامپکت خاص خود را به کار نبرده است. به عنوان مثال در پیکاپ های رام، یک کنترل مشابه بر روی داشبورد قرار دارد که فضا را در کنسول میانی خالی کرده است. ولی در 300 این کنترل تقریباً همان فضایی را اشغال می کند که دسته دنده قبلی در آن وجود داشته است. بنابراین، مزیّت چندان بزرگی در استفاده از این ابزار حاصل نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *