وسائط نقلیه موتوری زمینی و تصادفات

لامبورگینی سنتناریو ال 770-4

معرفی خودرو

car-intro

لامبورگینی برای یادبود و گرامیداشت یاد و خاطره ی موسس خود، ابرخودروی سنتناریو (Centenario) را در نمایشگاه خودروی ژنو 2016 معرفی کرد. این رویداد هم چنین با تولد 50 سالگی مدل افسانه ای میورا هم زمان شده است. سنتناریو جدید ترین نمونه ی تولید محدود لامبورگینی است که در کنار سایر انواع این رده اعم از رونتون، سستو المنتو و وننو قرار می گیرد. همانند سایر مدل های لامبورگینی، سنتناریو نیز از ظاهر بسیار خشن و نفس گیری برخوردار است. تبحر بالای طراحان و مهندسان لامبورگینی باعث شده است تا هیچ برندی به میزان لامبورگینی زیبایی و هیجان لازم را برای استفاده در پوستر های خودرویی را نداشته باشد. سنتناریو نیز همانند وننو از پلتفرم مشترک با اونتادور بهره می برد و به کمک قدرتمند ترین پیشرانه ی تولید شده توسط لامبورگینی، به سرکش ترین گاو وحشی سنت آگاتا تبدیل شده است. لامبورگینی در بخش طراحی بدنه ی سنتناریو تمام هنر و تجربه ی خود را به کار برده است تا هر بیننده ای در نگاه اول مات و مبحوت این خودرو شود. خطوط شکسته، ورودی های عظیم هوا، ظاهر تهاجمی و خشن، شیشه های جانبی شش وجهی و چراغ های جلوی افقی با زاویه ی بسیار اندک، المان های طراحی لامبورگینی است که در سنتناریو نیز مشاهده می شوند. برخلاف وننو که طراحی بسیار عجیب و به دور از سوپرخودرو های متداول داشت، سنتناریو از طراحی تمیز تر و نزدیک ترین به سایر اعضای خانواده ی خود بهره می برد. دیفیوزر غول پیکر سنتناریو تقریبا تمام بخش عقب خودرو را دربرگرفته است. پره های دیفیوزر علاوه بر هدایت سریع و مرتب جریان هوای زیر خودرو، هوای خروجی از محفظه ی موتور را نیز با کمترین اغتشاش خارج خواهد کرد تا نیروی دان فورس زیادی تولید شود. خروجی های اگزوز سه گانه در میانه ی سپر عقب و پره های دیفیوزر نیز جلوه ی بسیار زیبایی تولید کرده است. طراحی Y شکل چراغ های عقب لامبورگینی، در سنتناریو بسیار کشیده تر و جذاب تر شده اند نمای شخصی اخمو و عبوس را در انتهای خودرو به نمایش می گذارد. اسپویلر این خودرو نیز در سرعت های بالا خارج خواهد شد و زاویه ی 15درجه را به خود خواهد گرفت. بدنه ی سنتناریو کاملا از فیبرکربن ساخته شده است و طبق اعلام لامبورگینی وزنی برابر 1520 کیلوگرم، 320 کیلوگرم سبک تر از اونتادور، دارد. سنتناریو در بخش قوای حرکتی از پیشرانه ی 12سیلندر خورجینی بهره برده است که توانایی تولید 759 اسب بخار را دارد. این میزان از توان، 19 اسب بخار بیش تر از قدرتمند ترین خودروی لامبورگینی، لامبورگینی اونتادور سوپرولاچه، است. بدین ترتیب سنتناریو به قدرتمند ترین و سریع ترین خودرو ی لامبورگینی تبدیل خواهد شد. پیشرانه ی تنفس طبیعی لامبورگینی توانایی رسیدن به دور موتور فوق العده 8600 دور بر دقیقه را دارد و اگر با محصولات این برند مطرح آشنا باشید، قطعا از صدای بی نظیر پیشرانه های لامبورگینی آگاه هستید. صدایی مشابه با غرش هیولا های فیلم های تخیلی. سنتناریو برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت تنها به 2.8 ثانیه زمان احتیاج خواهد داشت و در مدت زمان 23.5 ثانیه به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید. سنتناریو به سیستم فرمان جدیدی مجهز شده است که در شرایط خاص به چرخ های عقب نیز زاویه خواهد داد تا شعاع چرخش خودرو کاهش یابد. عملکرد این سیستم نیز در کنار سیستم های کنترل پایداری، انتقال قدرت و سیستم تعلیق، با انتخاب حالت های رانندگی Strada، Sport و Corsa تغییر می کند. سنتناریو در بخش کابین خود نیز به طور گسترده از فایبر کربن بهره برده تا وزن خودرو کاهش قابل توجهی پیدا کند. نمایشگر 10.1اینچی لمسی در کنار سیستم ثبت داده های خودرو اعم از سرعت، شتاب های وارده به خودرو و زمان طی پیست، از دیگر امکانات موجود در سنتناریو است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *