دسته‌بندی نشده

کارمزد انتقال وجه پایا، ساتنا، پل و شبا ۱۴۰۱

[ad_1]

میزان کارمزد انتقال وجه ساتنا و پل در سال 1401، دو صدم درصد مبلغ تراکنش است و میزان کارمزد انتقال وجه پایا، یک صدم درصد مبلغ تراکنش، برای پایا، به شیوه شخصی می باشد. کارمزد انتقال وجه شبا در سال ۱۴۰۱، بسته به این است که با کمک شماره شبا، از طریق کدام یک از شیوه ها (ساتنا، پایا و پل)، برای انتقال وجه، اقدام نمود.

برای مشاوره میزان کارمزد انتقال وجه پایا، ساتنا، پل و شبا 

برای مشاوره میزان کارمزد انتقال وجه پایا، ساتنا، پل و شبا 

 

بانک ها، در سیستم بانکداری نوین، خدمات بیشماری را به مشتریان خود، ارائه می کنند که سبب سرعت بخشیدن و تسهیل جابجایی وجه نقد از حسابی به حساب دیگر یا از بانکی به بانک دیگر، گشته است که از جمله این خدمات، می توان به انتقال وجه، به شیوه هایی نظیر پایا، ساتنا، پل و شبا اشاره کرد.

شایان ذکر است، ارائه خدمات فوق الذکر، رایگان نبوده و تمامی بانک ها، وجهی را تحت عنوان کارمزد خدمات، بسته به نوع خدمت، از مشتری، دریافت می نمایند و با توجه به رواج استفاده از خدمات انتقال وجه پایا، ساتنا، پل و شبا، ضروری است تا میزان کارمزد آن ها در سال 1401 را مورد بررسی قرار داد.

از این رو، در مقاله حاضر قصد داریم در خصوص میزان کارمزد انتقال وجه پایا، ساتنا، پل و شبا در سال ۱۴۰۱، از منظر بخشنامه بانک ملی مرکزی که به تمامی بانک ها، ابلاغ شده است، توضیح دهیم. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این موضوع، می توانند در ادامه مقاله، همراه ما باشند.

کارمزد انتقال وجه پایا در سال ۱۴۰۱

پایا یا سامانه اتاق پایاپای الکترونیکی، یکی از ابداعات بانکداری نوین، برای انتقال و دریافت وجه، به صورت آنی و در مبالغ نسبتا بالا (تا سقف 100 میلیون تومان در روز)، از بانکی به بانک دیگر می باشد که ارائه آن، رایگان نبوده و نیازمند پرداخت کارمزد انتقال وجه پایا، در سال 1401، می باشد.

مقصود از کارمزد، مبلغی است که بانک ها، به واسطه ارائه خدمات بانکی، بسته به نوع خدمت، از متقاضی آن خدمت، دریافت می کنند که مبلغ آن، سالانه و با توجه به بخشنامه بانک مرکزی، تغییر یافته و به بانک ها، ابلاغ می شود. 

خدمت پایا، تا پائیز سال نود و نه، به صورت رایگان، به مشتریان بانک ها، ارائه می شد اما، پس از سال مذکور، به موجب بخشنامه بانک مرکزی، برای آن، کارمزد در نظر گرفته شد که میزان کارمزد آن، بسته به اینکه این خدمت، به صورت شخصی انجام شود یا گروهی، متفاوت است و به شرح زیر می باشد؛

میزان کارمزد انتقال وجه پایا در سال 1401، برای انجام آن، به صورت انفرادی و شخصی، یک‌ صدم درصد مبلغ تراکنش است و سقف آن 2500 تومان، خواهد بود.

میزان کارمزد انتقال وجه پایا در سال ۱۴۰۱، برای انجام آن، به صورت گروهی، برای تراکنش های بالای 10 عدد، 100 تومان، به ازای هر تراکنش می باشد و مقصود از تراکنش گروهی، واریز حقوق کارمندان یا سود سهام و…. است.

کارمزد خدمات بانکی

کارمزد انتقال وجه ساتنا در سال 1401

در قسمت قبلی مقاله، در خصوص میزان کارمزد انتقال وجه پایا در سال 1401، توضیح دادیم و گفتیم که سقف آن، چقدر است. ساتنا یا سامانه تسویه ناخالص آتی، یکی دیگر از شیوه های انتقال وجه بین بانکی به حساب خود یا اشخاص دیگر است که متقاضیان زیادی داشته و همچون خدمت پایا، به صورت رایگان، توسط بانک ها، انجام نمی گیرد و نیازمند پرداخت کارمزد آن است.

از این رو، در این بخش از مقاله، قصد داریم در خصوص میزان کارمزد انتقال وجه ساتنا در سال ۱۴۰۱ و بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، صحبت کنیم و بگوییم که در هر تراکنش به شیوه ساتنا، مشتری باید، چه میزان کارمزد، به بانک، بپردازد.

میزان کارمزد انتقال وجه ساتنا، 2 صدم درصد مبلغ تراکنش می باشد و سقف آن، 25 هزار تومان، است. شایان ذکر است که در حال حاضر، سقف انتقال وجه ساتنا، در شیوه حضوری، محدودیتی نداشته (یعنی، از 50 میلیون تا هر مبلغی که مشتری بخواهد، انجام خواهد شد) و در شیوه اینترنتی از 50 میلیون تومان تا 200 میلیون تومان می باشد.

کارمزد چک بین بانکی

 

کارمزد انتقال وجه پل در سال ۱۴۰۱

انتقال وجه به شیوه پل یا همان پرداخت لحظه ای، یکی از جدیدترین شیوه های انتقال وجه در بانک ها است که در کنار خدمات ساتنا و پایا قرار گرفته و برای انتقال مبالغ تا سقف 15 میلیون تومان، در هر ساعت از شبانه روز، قابل استفاده می باشد. این خدمت، نسبت به ساتنا و پایا، مزیت هایی دارد.

از جمله مزیت های آن، می توان، به این امر اشاره نمود که بر خلاف ساتنا و پایا، انتقال وجه پل، محدود به بازه زمانی مشخصی نبوده و بلافاصله پس از انجام فرایند انتقال، پول به حساب طرف مقابل، انتقال داده خواهد شد. این خدمت نیز، رایگان نیست و برای بهره مندی از آن، باید، کارمزد بانکی تعیین شده در خصوص آن را پرداخت.

میزان کارمزد انتقال وجه پل در سال ۱۴۰۱، دو صدم درصد مبلغ وجه انتقال داده شده یا حواله شده می باشد و حداقل مبلغ کارمزد این خدمت، 500 تومان است. پس از توضیح میزان کارمزد انتقال وجه پایا، ساتنا و پل در سال 1401، در ادامه مقاله، قصد داریم در خصوص میزان کارمزد انتقال وجه شبا در این سال، صحبت کنیم.

بیشتر بخوانید : سقف انتقال کارت به کارت

 

کارمزد انتقال وجه شبا در سال 1401

یکی از پرسش های رایج، در زمینه خدمات بانکی مربوط به انتقال وجه، مبنی بر این است که میزان کارمزد انتقال وجه شبا در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟ لذا در این بخش از مقاله، قصد داریم تا در خصوص میزان کارمزد انتقال وجه با شماره شبا صحبت کنیم.

شماره شبا که مخفف شماره حساب بانکی ایرانیان است، کدی 24 رقمی است که با IR شروع شده و در واقع، شناسه ای منحصر به فرد، برای هر حساب بانکی مشتری، در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری، می باشد. بنابراین، چنانچه شخصی، بخواهد صرفا، با شماره شبا، اقدام به انتقال وجه، به حساب دیگری نماید، صرف داشتن این شماره، کافی بوده و با داشتن آن، می توان به یکی از شیوه های ساتنا، پایا و پل، به حساب دیگری یا خود، وجه، انتقال داد.

 

مالیات سود سپرده بانکی، نوعی از مالیات پیش بینی شده، توسط دولت است که صرفا، نسبت به سود سپرده های بانکی اشخاص حقوقی، اعمال می شود و میزان آن، 25 درصد سود دریافت شده، توسط شخص حقوقی می باشد. شایان ذکر است، اشخاص حقیقی، از پرداخت مالیات سود سپرده بانکی، معاف هستند.

 

برای تعیین میزان کارمزد انتقال وجه با شماره شبا در سال 1401، باید بررسی کرد که مشتری، قصد استفاده از کدام یک از شیوه های انتقال وجه، اعم از ساتنا، پایا و پل را دارد. میزان کارمزد انتقال وجه با شماره شبا در هریک از شیوه های انتقال وجه ساتنا، پایا و پل، به شرح زیر است:

در شیوه ساتنا، میزان کارمزد، 2 صدم درصد مبلغ تراکنش خواهد بود.

در شیوه پل، میزان کارمزد، دو صدم درصد مبلغ وجه انتقال داده شده خواهد بود و حداقل آن، کمتر از 500 تومان، نمی باشد.

در شیوه پایا، میزان کارمزد، بسته به استفاده از روش شخصی یا گروهی، متفاوت خواهد بود؛ در روش شخصی، میزان کارمزد، یک صدم درصد مبلغ تراکنش است و در شیوه گروهی، برای تراکنش های بالای ده عدد، مبلغ آن، 100 تومان، به ازای هر تراکنش، می باشد.

کارمزد کارت به کارت

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص میزان کارمزد انتقال وجه پایا، ساتنا، پل و شبا در کانال تلگرام حقوق تجاری عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی کارشناس رسمی دادگستری نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی کارشناس رسمی دادگستری به سوالات شما عزیزان پیرامون میزان کارمزد انتقال وجه پایا، ساتنا، پل و شبا پاسخ دهند.

سوالات متداول

1- میزان کارمزد انتقال وجه پل در سال 1401 چقدر است؟

میزان کارمزد انتقال وجه پل در سال ۱۴۰۱ دو صدم درصد مبلغ وجه انتقال داده شده خواهد بود و حداقل آن کمتر از 500 تومان نمی باشد که جزئیات و توضیحات این امر در متن مقاله ارائه شده است.

2- میزان کارمزد انتقال وجه ساتنا در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

میزان کارمزد انتقال وجه ساتنا در سال 1401 دو صدم درصد مبلغ تراکنش خواهد بود و سقف آن 25000 هزار تومان می باشد که جزئیات و توضیحات آن در متن مقاله ارائه شده است.

3- میزان کارمزد انتقال وجه پایا در سال 1401 چقدر است؟

میزان کارمزد انتقال وجه پایا در سال ۱۴۰۱ یک صدم درصد مبلغ تراکنش در انجام پایا به شیوه شخصی می باشد که جزئیات و توضیحات آن در متن مقاله ارائه شده است.

برای مشاوره میزان کارمزد انتقال وجه پایا، ساتنا، پل و شبا 

برای مشاوره میزان کارمزد انتقال وجه پایا، ساتنا، پل و شبا 

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *