دسته‌بندی نشده

کارشناس رسمی دادگستری خودرو – کارشناس قیمت گذاری ماشین تهران 1401

[ad_1]

کارشناس رسمی دادگستری خودرو (کارشناس رسمی قیمت گذاری ماشین در تهران) یا کارشناسی رسمی دادگستری رشته وسایل نقلیه و تصادفات یکی از رشته های کارشناسی است که به ارزش گذاری اتومبیل و قیمت گذاری رسمی ماشین و کارشناسی افت قیمت خودرو در تصادف و ارزیابی رسمی اصالت خودرو می پردازد و  کانون کارشناسان رسمی دادگستری پس از گرفتن امتحان کتبی و مصاحبه های علمی حضوری و گذراندن دوره های کارآموزی به متقاضیان دارای مدارک تحصیلی و کاری مربوطه اعطاء می کند.

برای مشاوره در زمینه کارشناسی رسمی ارزیابی قیمت خودرو در تهران و قیمت گذاری توسط کارشناس رسمی دادگستری با دفتر کارشناسی ما تماس بگیرید:

تلفن (021) موبایل -0912

اگر هر سازمان دولتی یا هر شرکت نیمه دولتی مانند شرکت های بورسی بخواهد یکی از ماشین های خود را به فروش برساند ویا اتومبیلی خریداری کند، این کار را بر اساس نظر کارشناسی کارشناس رسمی خودرو یا همان کارشناس رسمی وسایل نقلیه انجام می دهد و این کارشناس مسائل بررسی اصالت خودرو و قیمت گذاری رسمی برای تعیین ارزش کارشناسی خودرو را انجام می دهد.

شرکت های پخش کالا معمولا از خودرو هایی مانند فوسو و کامیونت ایسوزو و یا بنز خاور استفاده می کنند که کارشناسی رسمی ارزش گذاری این ماشین ها بر اساس وضعیت ظاهری و رنگ دار بودن خودرو و سلامت بدنه و زدگی های احتمالی و یخچال دار بودن کامیون و مدل و تیپ آن و سال ساخت اتومبیل توسط کارشناس رسمی دادگستری خودرو رشته وسایل نقلیه انجام می گیرد.

معمولا ماشین هایی که در شهر تهران و بیشتر شهر های ایران وجود دارد از نوع سواری، وانت، کامیون و ماشین های راهسازی از کمپانی های نیسان، بی ام و BMW، بنز، تویوتا، سایپا، ایران خودرو، جک، پژو، سوزوکی، رنو، کاپرا، هیوندا، کیا موتورز، ولوو، میتسو بیشی، پاترول و پاژرو هستند که در مدل های مختلف در سطح غرب تهران و شرق تهران وجود دارند.

کارشناسی قیمت گذاری رسمی خودرو

بیشترین کاری که به کارشناسان رسمی دادگستری رشته خودرو ارجاع می شود عبارت است از ارزیابی و قیمت گذاری رسمی انواع خودرو (شامل انواع ماشین های اتومبیل سواری، کامیون، تریلر، ماشین آلات راهسازی مانند لیفت تراک و لودر و بولدوزر و بیل مکانیکی) و یا بررسی علت تصادفات و تعیین میزان خسارت وارده به اتومبیل هاست.

ارزیابی قیمت گذاری ماشین بر اساس وضعیت ظاهری و سن اتومبیل و مدل خودرو و وضعیت تصادفات جزئی و کلی آن و میزان آسیب های وارده به بدنه ماشین (که در ایران اصطلاحا به آن رنگ دار بودن ماشین گفته می شود) و سال تولید آن توسط کارشناس رسمی دادگستری رشته وسایل نقلیه انجام می شود.

با توجه به تورم عمومی قیمت ها در کشور و افزایش قیمت اتومبیل در این چند سال اخیر، ممکن است قیمت گذاری خودرو های شرکت های خصوصی و دولتی برای مزایده فروش و یا افزایش سرمایه ثبتی شرکت ها نیاز به بازنگری و کارشناسی رسمی مجدد و تجدید ارزیابی قیمت گذاری داشته باشد که این کار باید توسط کارشناس رسمی وسایل نقلیه انجام شود.

کارشناس رسمی خودرو کیست؟

کارشناس رسمی دادگستری رشته خودرو کسی است که با داشتن سابقه و تحصیلات بالا و قبولی در آزمون کارشناسی رسمی دادگستری در قوه قضاییه و کانون کارشناسان رسمی تهران و گذراندن دوره کارآموزی در کانونف توانسته پروانه کارشناسی رسمی دادگستری رشته وسایل نقلیه یا همان چیزی که به آن کارشناسی رسمی خودرو گفته می شود اخذ نماید.

معمولا سرهنگ های راهنمایی و رانندگی که در نیروی انتظامی بازنشسته می شوند، پس از قبولی در آزمون کانون کارشناسان و قوه قضاییه، موفق به اخذ مجوز کارشناس رسمی دادگستری می شوند و اجازه ی فعالیت برای ارزش گذاری ماشین و تعیین میزان خسارت و تایید فنی اتومبیل از لحاظ شماره بدنه و شماره موتور را پیدا می کنند.

برای فروش خودرو های شرکت های دولتی یا خرید ماشین از اشخاص حقیقی برای شرکت های دولتی و بورسی و نیمه دولتی باید حتما قیمت گذاری خودرو توسط کارشناس رسمی خودرو انجام شود و مثلا رییس یک شرکت نمی تواند به تشخیص خود قیمتی برای اتومبیل خریداری شده تعیین کند.

کارشناس رسمی خودرو هم دارای تجربه کافی در تعیین اصالت ماشین و قیمت گذاری آن است و هم توسط کانون کارشناسان رسمی دادگستری و یا قوه قضاییه از نظر اخلاقی و امنیت حرفه ای کار، صاحب صلاحیت شناخته شده است و همچنین امین. بنابراین برای تعیین ارزش کارشناسی ماشین های سبک و سنگین شرکت خود حتما از کارشناس رسمی خودرو کمک بگیرید.

تلفن تهران -(021) موبایل -0912

تعیین ارزش کارشناسی روز اتومبیل 

با توجه به تورم های چند سال اخیر در ایران که بر خلاف دوره های گذشته نوسانات قیمت خودرو در کشور ما سه سال مداوم طول کشیده، قیمت گذاری خودرو ممکن است از این ماه تا ماه بعد تفاوت قابل توجهی داشته باشد و در این مورد باید به کارشناس رسمی وسایل نقلیه رجوع کرد.

کارشناس رسمی خودرو با بازدید ماشین و کنترل اصالت خودرو و بررسی اسناد و مدارک آن، می تواند ارزش گذاری خودرو را انجام دهد.

کارشناس رسمی دادگستری برای ارزیابی قیمت گذاری تعیین ارزش ماشین است و در مواردی که یک شرکت خصوصی یا خصولتی یا نیمه دولتی یا حتی شرکت دولتی قصد دارد اتومبیل سواری یا کامیون اقدام کند باید کارشناسی ارزش گذاری آن توسط یک کارشناس رسمی دادگستری ارزیاب رشته خودرو وسایل نقلیه انجام شود.

این موضوع در مورد وسایل نقلیه ریلی و کشتی ها و وسایل نقلیه هوایی نیز باید توسط کارشناس مربوطه صورت گیرد.

کارشناسی ارزش گذاری خودرو های سنگین مانند وسایل راهسازی و کامیون ها توسط کارشناس رسمی وسائط نقلیه در رشته مربوطه انجام می گیرد.

در موارد کارشناسی رسمی اتومبیل با ما تماس بگیرید: (021)

آیا یک شرکت خصوصی یا اداره نیمه دولتی می تواند به یک غیر کارشناس رسمی رجوع کند؟

در یک کلمه خیر. بله شرکت های دولتی و نیمه دولتی و شرکت های بورسی چه در تهران و چه در شهر های دیگر برای خرید یا فروش اتومبیل سواری یا کامیون یا وانت یا ماشین آلات سنگین راهسازی و صنعتی و هر گونه خودرو نمی توانند شخصا آن را قیمت گذاری کنند و یا به اشخاص غیر رسمی بسپارند. 

فروش ماشین در مزایده و یا خرید در مناقصه و یا تهاتر برای این شرکت ها باید توسط کارشناس رسمی دادگستری رشته وسایل نقلیه انجام شود که رسما تعیین صلاحیت شده و مجوز قیمت گذاری ماشین را دارد.

این موضوع برای شرکت های خصوصی نیز به نوعی برقرار است. از آنجا که این شرکت ها معمولا بین چند سهامدار مشترک هستند به منظور جلوگیری از ایجاد شائبه قیمتی در آینده، باید ارزش گذاری ماشین توسط کارشناس رسمی ماشین انجام شود.

شرکت های خصوصی معمولا برای تجدید ارزیابی شرکت ها به منظور ارائه به سازمان بورس اوراق بهادار و یا اداره دارایی برای در نظر گرفتن در کاهش مالیاتی نیز نیاز به ارزش گذاری خودرو بطور رسمی دارند.

معمولا ادارات ثبت اسناد و املاک (واحد اجرای ثبت) نیاز به کارشناس رسمی رشته خودرو برای ارزیابی قیمت روز اتومبیل به عنوان قیمت پایه برای برگزاری مزایده ی فروش آن دارند و همچنین شعب حقوقی دادگاه ها نیز به منظور تعیین مقصر تصادفات رانندگی و تعیین میزان خسارت وارده برای تصمیم گیری در پرونده های مربوط به ماشین، به این کارشناسان رسمی جهت اظهار نظر کارشناسی رجوع می کنند.

برآورد و ارزیابی قیمت کارشناسی خودرو نیاز به کارشناس رسمی دادگستری در رشته وسایل نقلیه دارد.

اهم ارجاعات به کارشناس رسمی دادگستری وسایل نقلیه

کارهای اصلی یک کارشناس رسمی دادگستری خودرو یا وسایل نقلیه به شرح زیر است و بطور کلی کارشناسان رسمی خودرو، امور مربوط به تعیین رسمی قیمت خودرو و یا ارزش گذاری ماشین و افت قیمت وسایل نقلیه و دیگر امور کارشناسی ماشین را انجام می دهند:


تشخیص اصالت خودرو 
ارزیابی قیمت ماشین و تعیین ارزش خودرو و انواع وسایل نقلیه موتوری زمینی
تعیین خسارت تعمیرگاهی و تصادف
تعیین اجرت المثل استفاده از ماشین و اجاره بهای آن
رسیدگی به تصادفات و تعیین علت تصادف ماشین ها و یا کاهش ارزش ماشین
کارشناسی افت قیمت خودرو

این رشته کارشناسی جزو گروه حمل و نقل در کانون کارشناسان رسمی دادگستری تهران (گروه پنجم) می باشد که از عناوین دیگر رشته های این رشته می توان به کارشناسی رسمی رشته حمل و نقل (راه و ترابری)، رشته خطوط ریلی، رشته امور وسایل نقلیه دریایی و کارشناس رسمی رشته وسایل نقلیه هوایی اشاره کرد.

مثلا اگر در شهر تهران یک طلبکار، ماشین بدهکار را جلب و به دادگاه برای وصول طلب مالی معرفی کند، دادگاه امر کارشناسی ارزش گذاری قیمت ماشین را به کارشناس رسمی خودرو ارجاع می دهد و کارشناس رسمی دادگستری رشته وسایل نقلیه ارزیابی رسمی قیمت اتومبیل را انجام می دهد.

کارشناسی ارزیابی خسارت ناشی از افت قیمت ماشین

با وجود این که در عرف جامعه ما بین خودروی تصادفی با غیرتصادفی تفاوت قیمت وجود دارد و خسارت افت قیمت ناشی از تصادف خودرو در صورت مطالبه باید پرداخت گردد ولی معمولا بیمه فقط خسارات مربوط به تعمیر و صافکاری خودرو را پرداخت می‌ نماید.

عدم پرداخت این خسارت از جانب بیمه مانع مطالبه آن از راننده مقصر نیست؛ زیرا مطابق مواد ۱ و ۲ قانون مسئولیت مدنی، هر کس به دیگری به صورت عمدی یا غیرعمدی خواه مباشرتاً یا به تسبیب خسارتی وارد نماید، مسئول جبران خسارت می‌باشد.

در راستای مطالبه خسارت افت قیمت ناشی از تصادف خودرو، شخص متضرر معمولا باید برای تأمین دلیل برآورد خسارت ناشی از افت قیمت به شورای حل اختلاف مراجعه کند. پس از ثبت دادخواست، کارشناس مربوط به تصادفات تعیین می‌شود تا با بازدید خودرو، خسارت افت قیمت ماشین را محاسبه و برآورد نماید.

بعد از تعیین خسارت از جانب کارشناس، دادخواست مطالبه خسارت به طرفیت مالک خودروی مقصر تقدیم دادگاه یا شورای حل اختلاف می‌شود؛ با این توضیح که اگر خسارت وارده تا نصاب ۲۰۰ میلیون ریال باشد، رسیدگی به دادخواست مطالبه خسارت مزبور در صلاحیت شورای حل اختلاف و اگر بیشتر از این مبلغ باشد، در صلاحیت دادگاه خواهد بود.

مراحل اقدام برای گرفتن خسارت ناشی از تصادف یا افت قیمت خودرو در دادگاه ها و به طور مشخص شورای حل اختلاف و دایره های اجرای احکام، تا حدی پیچیده و وقت گیر است و نیاز به مراجعات متعدد متقاضی زیان دیده از تصادف به دفاتر الکترونیک قضایی و شورای حل اختلاف و کارشناس رسمی خودرو برای تعیین میزان خسارت و کارشناسی میزان افت ارزش اتومبیل دارد که به نظر می رسد بهتر است قوه قضاییه نسبت به تسهیل روند های مربوطه گرفتن خسارت چاره ای بیاندیشد.

کارشناسی قیمت گذاری خودرو تجدید ارزیابی شرکت های خصوصی و خصولتی یا دولتی

شرکت های خصوصی یا نیمه خصوصی (خصولتی) یا شرکت های دولتی هنگام جابجایی و انتقال سهام شرکت و یا به منظور به روز کردن اسناد و دفاتر حسابداری شرکت معمولا هر چند سال یک بار، به تجدید ارزیابی دارایی های شرکت از جمله وسایل نقلیه مانند خودرو های سبک و ماشین های سنگین مانند کامیون و تریلر و کشنده های سنگین می پردازند که این کار نیز توسط کارشناس رسمی ماشین انجام می شود.

کارشناسی تعیین خسارت ناشی از تصادف

در برخی تصادفات خودرویی، میزان صدمه ای که به ماشین وارده شده بیشتر از میزان پوشش بیمه ای خسارت بدنه ایست که ماشین مقصر حادثه و مقصر تصادف آن هزینه را تقبل می کند. 

به عبارت دیگر دو اتومبیل مثلا در شهر تهران با هم تصادف کرده اند و بیمه ی ماشین مقصر مثلا 20 میلیون تومان از میزان خسارت وارده به ماشین خسارت دیده را جبران می کند اما میزان واقعی خسارت وارده به اتومبیل دوم بیشتر از 20 و مثلا 30 میلیون تومان است.

در این صورت معمولا طرف خسارت دیده به دادگاه ها و شورای حال اختلاف برای گرفتن خسارت مازاد بر بیمه طرف مقابل اقدام کند و برخی از خسارت دیدگان به منظور دانستن تخمین کارشناسی میزان خسارت واقعی به خودرو از یک کارشناس رسمی دادگستری در رشته وسایل نقلیه درخواست کارشناسی میزان خسارت ناشی از تصادف می کنند و کارشناس رسمی ضمن بررسی کامل خودرو، میزان خسارت وارده را ارزیابی و کارشناسی کرده و طی گزارش کارشناسی به متقاضی اعلام می کند. 

موضوعی که اخیرا در ایران باب شده که شرکت های بیمه خود را موظف به پرداخت خسارت بر مبنای ماشین های عرف می دانند و از پرداخت خسارت کامل خودرو های بالاتر از حد عرف که هر سال عدد آن اعلام می شود. به این ترتیب و به این روالی که فعلا در بیمه ها حاکم شده نمی توان به پرداخت خسارت کامل اتومبیل هایی با ارزش بالا مانند رده سوناتا و آزرا از هیوندا و اسپورتیج و سورنتو و موهاوی از کیا موتورز و تقریبا کلیه ماشین های جدید بی ام و bmw و بنز و میتسوبیشی امید داشت.

مالک خودروی خسارت دیده نیز در صورت عدم توافق و صلح و سازش با مسبب خسارت، به محاکم دادگاه و شورای حل اختلاف مراجعه نموده و گزارش کارشناسی تعیین میزان خسارت را به عنوان جزوی از ادله ی دادخواست به دادگاه ارائه می دهد.

گروه ما در زمینه کارشناسی رسمی خودرو، تصادفات و سایر وسایل نقلیه چگونه به شما کمک می کند؟

اگر در جستجوی کارشناس رسمی برای تعیین قیمت رسمی خودرو هستید برای ارزیابی رسمی و تعیین ارزش انواع ماشین و وسایل نقلیه در تهران و سایر شهر های کشور می توانید با کارشناسان رسمی دادگستری رشته مربوطه در گروه کارشناسان ما تماس بگیرید.

قیمت گذاری رسمی اتومبیل و سایر وسایل نقلیه شما می تواند توسط تیم کارشناس رسمی دادگستری خودرو و دیگر وسایط نقلیه ی گروه ما برای یافتن قیمت کارشناسی ماشین – شامل خودرو سواری، کامیون، ماشین آلات حمل و نقل و راهسازی و صنعتی – و اعلام آن به مراجع مربوطه انجام شود.

گروه کارشناسان رسمی ساتیا (کارشناس آنلاین) متشکل از کارشناسان رسمی که در تهران و سایر شهر های استان های کشور مانند شیراز، اصفهان، تبریز، رشت، ساری، بندرعباس، مشهد، خرم آباد مقیم و مستقر هستند می توانند در زمینه ارزش گذاری و کارشناسی رسمی خودرو به شما کمک کنند.

تلگرام: www.telegram.me/MdShahdad  یا  با آیدی تلگرام: MdShahdad@
واتس آپ :Whatsapp +98912

شماره تماس گروه کارشناس آنلاین (021) و موبایل -0912

Price evaluation of all types of vehicles including cars, sedans, suv cars, trucks, lift truck, loader and other machinery in Iran specially in Tehran city are done by our official experts in of car and transportation field. 

you can feel free to contact Karshenas Online Group of official experts +98912.

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *