دسته‌بندی نشده

سازمان زندان ها | وظایف – سایت prisons.ir

[ad_1]

سازمان زندان ها، سازمانی بوده که با هدف نظارت بر کل زندان های ایران و بهبود اوضاع زندان ها و زندانیان مستقر در آن ها، ایجاد شده و از جمله وظایف آن، فراهم آوردن و ایجاد کردن امکانات و تسهیلاتی می باشد که برای اصلاح و ارشاد و آموزش زندانیان و اشتغال و حرفه‌ آموزی آن ها، ضروری و لازم است. این سازمان، به طور مستمر، اخبار مربوط به امور زندان ها را در سایت سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی، به آدرس prisons.ir، به روز رسانی می کند.

برای مشاوره خدمات سازمان زندان ها

برای مشاوره خدمات سازمان زندان ها

 

زندان ها، مکان هایی هستند که از دیرباز تا کنون، در جوامع مختلف بشری، وجود داشته اند و مجرمین جرم های مختلف، پس از صدور حکم حبس از جانب محکمه، برای مجازات، به آن ها، فرستاده می شدند تا بدین ترتیب، با محرومیت از آزادی و محدود شدن در استفاده از امکانات زندگی عادی، به نوعی، به سزای عمل خود برسند و تنبیه و اصلاح شوند.

در جمهوری اسلامی نیز از زندان ها، به عنوان مرکزی جهت نگهداری محکومین جرم های مختلف، استفاده می شود؛ لکن، هدف دولت و قوه قضاییه این است که زندان ها، علاوه بر جنبه تنبیهی، جنبه اصلاحی و تربیتی نیز داشته باشند و به همین منظور، نهادی تحت عنوان سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی را پیش بینی و تاسیس نموده اند که این سازمان، وظایف، ساختار و اهداف ویژه و مخصوصی دارد و اطلاع از آن ها، برای بهره بردن از خدماتی که به زندانیان و خانواده های آن ها ارائه می دهد، ضروری است.

از این رو، در این مقاله، قصد داریم، پس از معرفی سازمان زندان ها و سایت prisons.ir، وظایف این سازمان، آدرس و شماره تلفن آن را بگوییم و توضیح دهیم، استخدام و خدمت سربازی در این نهاد، چه شرایطی دارد و ارتباط با رئیس آن، چگونه است.

معرفی سازمان زندان ها

قبل از اینکه بگوییم سایت prisons.ir چیست و شماره تلفن و آدرس سازمان زندان ها چه می باشد، لازم است تا سازمان زندان ها را معرفی کرده و بگوییم که هدف از تشکیل آن، چیست؛ سپس، در قسمت های بعدی، سایت prisons.ir را معرفی کرده و شماره تلفن سازمان زندان ها را در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

با توجه به نقش مهمی که زندان ها، در زندگی مجرمینی که برای تنبیه و مجازات به آن ها، فرستاده می شوند دارند، دولت، ضروری دید که سازمانی را برای نظارت بر امور زندان ها، تحت عنوان سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور راه اندازی کند تا بر زندان های ایران، نظارت کرده و شرایطی را جهت بهبود وضعیت زندان ها و زندانیان و خانواده های آن ها، فراهم آورد و در زندان ها، فضایی برای اصلاح و تربیت مجرمین جرم های مختلف، ایجاد نماید.

این سازمان، مستقیما، زیر نظر شورای عالی قضایی، انجام وظیفه می نماید و رئیس آن، برای مدت دو سال، با پیشنهاد دادستان کل کشور و پس از تایید شورای عالی قضایی، به ریاست، منصوب خواهد شد و عزل وی نیز با شورای عالی قضایی، خواهد بود. شایان ذکر است، هر ساله، در بودجه کشور، بودجه ای مستقل، برای سازمان زندان ها، منظور می گردد.

حتما بخوانید: انواع زندان و نحوه اعزام محکومین به حبس

سایت سازمان زندان ها

پس از معرفی سازمان زندان ها، در این بخش از مقاله، قصد داریم درباره سایت سازمان زندان ها prisons.ir، صحبت کنیم که همانند سامانه سخا که ارائه دهنده خدمات انتظامی، به صورت اینترنتی است، در خصوص امور مربوط به زندانیان، ارائه خدمات الکترونیکی می کند.

 سایت سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، به آدرس prisons.ir، توسط قوه قضاییه کشور، راه اندازی شده و دارای امکاناتی از قرار اخبار رئیس سازمان، بخش های قضایی، اشتغال، اقدامات، فرهنگی، سلامت، استان ها، چند رسانه ای و عناوین اخبار می باشد.

افراد می توانند، پس از مراجعه به سایت سازمان زندان ها prisons.ir، با کلیک بر روی هر کدام از این گزینه ها، از اخبار مربوط به این امور، مطلع گردند. همچنین، در بخش انتهایی سایت سازمان، راه های ارتباطی، آدرس و تلفن این سازمان و لینک های میانبری برای دسترسی یه سایت خدمات اشتغال خانواده زندانیان و ستاد دیه نیز قرار داده شده است که با کلیک بر روی هر کدام، فرد به سایت مورد نظر، هدایت خواهد شد.

مرخصی زندانیان

 

وظایف سازمان زندان ها

هر اداره و نهادی که توسط دولت یا قوه قضاییه، تشکیل می گردد، دارای شرح وظایف و اهدافی است که این وظایف، در راستای تحقق آن اهداف، باید، به درستی، انجام شوند و سازمان زندان ها نیز از این امر مستثنی نیست؛ لذا در این بخش، قصد داریم، درباره وظایف سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی، صحبت کنیم که به شرح زیر است:

اداره تمامی امور و مسائلی که به زندان ها، بازداشتگاه ها، مراکز اقدامات تامینی و تربیتی کشور و کلیه موسسات صنعتی و خدماتی وابسته به آن ها مربوط می باشد.

فراهم آوردن و ایجاد کردن امکانات و تسهیلاتی که برای اصلاح و ارشاد و آموزش زندانیان و اشتغال و حرفه‌ آموزی آن ها، ضروری و لازم است.

تهیه‌ کردن لیست و فهرست اسامی زندانیان محکومی که واجد شرایط عفو یا تخفیف مجازات می باشند.

پی گیری مشکلات خانواده زندانیان و انجام کمک های ممکن، در جهت رفع مشکلات آن ها؛ اعم از مشکلات مادی و معنوی.

تلاش برای جذب کمک از سمت سازمان های خیریه و مردم. 

انجام برنامه‌ریزی های لازم، برای اشتغال زندانیانی که داوطلب انجام ‌کار با استفاده از امکانات سازمان هستند.

تهیه کردن آمار و اطلاعات لازم و مورد نیاز، برای استفاده در مطالعات مربوط به جرم شناسی.

هر مالی اعم از وجه نقد، ضمانت نامه بانکی یا مال منقول یا غیر منقول، می تواند در صورت قبولی مراجع قضایی، وثیقه آزادی موقت یا مرخصی زندانی از زندان قرار بگیرد که علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، می توانند، نسبت به مطالعه مقاله زیر، اقدام کنند.

وثیقه گذاشتن برای مرخصی زندان

 

آدرس و تلفن سازمان زندان ها

در قسمت های قبل، سایت سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی را معرفی کرده و آدرس آن را در اختیار متقاضیان، قرار دادیم. یکی از پرسش های رایج در خصوص سازمان زندان ها، مربوط به این موضوع است که آدرس و تلفن این سازمان چیست؟ لذا در این بخش از مقاله، قصد داریم، در خصوص آدرس و تلفن سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی صحبت کنیم.

آدرس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی عبارت است از: تهران، سعادت آباد، ضلع شمالی بزرگراه یادگار امام، کوی فراز، ساختمان مرکزی سازمان زندان ها.

تلفن سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی عبارت است از: تلفن گویا: 8-24589127-021، شماره تلفن : 24589118-021 ، سامانه پیامکی : 30002736

ساعات کاری سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی نیز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:00 الی 16:00 می باشد.

پس از توضیح در خصوص آدرس و تلفن سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی، در ادامه مقاله، قصد داریم، در خصوص شرایط استخدام و شرایط سربازی در این سازمان، توضیح دهیم و بگوییم که نحوه ارتباط با رئیس آن، چگونه است.

استعلام زندانی با کد ملی 

 

استخدام سازمان زندان ها

یکی از پرسش هایی که افرد، درباره سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی دارند این است که آیا امکان استخدام شدن در این نهاد دولتی، وجود دارد یا خیر و در صورت امکان، شرایط و نحوه آن، به چه شکل خواهد بود؟ لذا در این قسمت، قصد داریم، درباره استخدام در سازمان زندان ها، صحبت کنیم.

با توجه به اینکه سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی، یک سازمان دولتی است، متقاضیان استخدام در آن باید، از طریق شرکت در آزمون های استخدامی هر ساله، در زمانی که این سازمان نیز جذب نیروی متخصص، در زمینه های مختلف را اعلام داشته است، اقدام نمایند.

همچون سایر آزمون های استخدامی، استخدام در این سازمان نیز نیازمند داشتن شرایط اختصاصی که با توجه به رسته شغلی مورد نیاز، متفاوت است و همچنین، داشتن شرایط عمومی استخدام، نظیر تدین به دین اسلام، التزام عملی به نظام جمهوری اسلامی ایران و نداشتن سوء سابقه کیفری می باشد.

شرایط استفاده از عفو زندانیان

 

سربازی در سازمان زندان ها

انجام خدمت سربازی در نظام جمهوری اسلامی ایران، یک الزام و اجبار برای مردان است که باید، به محض رسیدن به سن 18 سال و حداکثر بعد از گذشت 6 ماه از انتشار آگهی از سوی سازمان وظیفه عمومی ناجا، خود را برای اعزام به خدمت سربازی، معرفی نمایند، مگر اینکه از شرایط معافیت یا عذر موجهی مانند تحصیل برخوردار باشند.

یکی از نهادهایی که برخی از سربازان، برای انجام خدمت سربازی، به آن، اعزام می گردند، سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی است که علی رغم مزایایی که برای شخص دارد، ممکن است به جهت ارتباط مستقیم سرباز با انواع و اقسام مجرمین، تاثیرات سوء و بدی نیز بر روح و روان و شخصیت وی، بر جای بگذارد.

از جمله وظایف سربازان سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی، جابجایی زندانیان، از بازداشتگاه به زندان یا همراهی کردن آن ها، تا دادگاه، برای شرکت در جلسه رسیدگی به پرونده هایشان می باشد. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مجازات تاخیر در بازگشت به زندان پس از مرخصی، می توانند، مقاله زیر را مطالعه کنند.

مجازات تاخیر در بازگشت به زندان بعد از مرخصی

 

ارتباط با رئیس سازمان زندان ها

پس از صحبت از سایت سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی، همچنین، آدرس و تلفن این سازمان، در این بخش از مقاله، قصد داریم درباره ارتباط با رئیس سازمان زندان ها، صحبت کنیم و بگوییم که ارتباط با این مقام، به چه شکل می باشد.

در حال حاضر، متقاضیان ملاقات با رئیس سازمان زندان ها، می توانند، در روزهای سه شنبه هر هفته از ساعت 9 الی 11 صبح، در محل انجمن حمایت از زندانیان، واقع در تهران، خیابان کریم خان، خیابان سنایی پلاک 25، حضور یافته و با مشاور رئیس سازمان زندان ها، ملاقات نمایند و پیغام های خود را از این طریق، به رئیس سازمان زندان ها برسانند.

همچنین، به زودی، سامانه اینترنتی ای تحت عنوان سامانه مشعل یا سامانه مدیریت شبکه عدالت شهید لاجوردی نیز راه اندازی خواهد شد که افراد و خانواده زندانیان، بتوانند بدون واسطه، با رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، در ارتباط باشند. در حال حاضر، این ارتباط، صرفا از طریق ارسال پیامک به شماره 09020036001 ممکن می باشد و طرح مشعل، سایتی ندارد.

مجازات فرار از زندان و بازداشتگاه

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد خدمات سازمان زندان ها در کانال تلگرام حقوق کیفری عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی کارشناس رسمی دادگستری نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی کارشناس رسمی دادگستری به سوالات شما عزیزان پیرامون خدمات سازمان زندان ها پاسخ دهند.

 

 

سوالات متداول

1- سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی چه سازمانی است؟

سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی نهادی است که با هدف نظارت بر زندان ها و ایجاد زمینه های اصلاح و تربیت زندانیان در زندان ها ایجاد شده که جزئیات این امر در متن مقاله ارائه شده است.

2- آدرس سایت سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی چیست؟

آدرس سایت سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی prisons.ir می باشد که متقاضیان با ورود به آن می توانند از امکانات و خدمات سایت بهره مند گردند و جزئیات این امر در متن مقاله ارائه شده است.

3- وظایف سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی چیست؟

اداره تمامی امور و مسائلی که به زندان ها بازداشتگاه ها مراکز اقدامات تامینی و تربیتی کشور و کلیه موسسات صنعتی و خدماتی وابسته به آن ها مربوط می باشد از جمله وظایف سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی می باشد که جزئیات این امر در متن مقاله ارائه شده است.

برای مشاوره خدمات سازمان زندان ها

برای مشاوره خدمات سازمان زندان ها

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *