وسائط نقلیه موتوری زمینی و تصادفات

کادیلاک ای تی اس کوپه

معرفی خودرو

car-intro

شش سال پیش کادیلاک، با معرفی مدل دو درب CTS خیلی ها را شگفت زده کرد. کوپه CTS پیش از ورشکستگی جنرال موتورز ایده خوبی به نظر می رسید. و حالا با احیای دوباره این شرکت، گواهی بر جنرال موتورز جدید می باشد. اما به گفته کادیلاک نسل سوم CTS تنها به صورت سدان عرضه می شود و در عوض ATS در یک فرم کوپه جمع و جور بر تخت می نشیند. کوپه ATS در بسیاری از قسمتها و شاید بیش از حد با مدل سدان خود شریک است. فاصله بین دو محور مدل کوپه با سدان مشابه است و در همان اندازه 2.77 متر ثابت مانده است. سپر جلو، هواکش جلوپنجره، سقف، گلگیرها و بدنه، با وجود تغییرات، هنوز منحصر به فرد نمی باشد. تنها نکته حذف خوشه های تاج کادیلاک از دور لوگوی این شرکت است. در داخل خودرو هم سیستم سرگرمی بروز رسانی شده است. این سیستم با صفحه نمایش 8 اینچی لمسی، شامل ناوبری، اتصال Wi-Fi و سیستم CUE است و بعلاوه از سیستم های ایمنی هشدار خروج از خط و هشدار برخورد از جلو هم برخوردار است. موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر با تزریق مستقیم سوخت بهینه شده و همه گشتاور 400 نیوتن متری خود را تا دور 3000 در اختیار می گذارد. این یعنی 13 درصد افزایش نسبت به مدل سدان که باید جبران 20 کیلوگرم وزن اضافی خودرو شود! یعنی مدل کوپه با موتور چهار سیلندر 1550 کیلوگرم وزن دارد. قدرت این پیشرانه 272 اسب بخار می باشد. شتاب این مدل برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت، 5.6 ثانیه است. گیربکس نیز شش سرعته اتوماتیک می باشد. اما بهترین نتیجه از پیشرانه شش سیلندر خورجینی حاصل می شود. موتور V6 با حجم 3.6 لیتر می تواند بدون اتکا به توربوشارژر، 321 اسب بخار نیرو تولید کند. انتقال نیرو با همان گیربکس شش سرعته خودکار صورت می گیرد و البته رانش هر چهار چرخ نیز در دسترس خواهد بود (دیفرانسیل عقب به صورت استاندارد است). سیستم تعلیق اسپرت با کنترل مغناطیسی و دیفرانسیل با لغزش محدود مکانیکی، ترمزهای برمبو، پانل های زیر بدنه آئرودینامیکی و توزیع وزن معقول 51/49 انتظار سواری بهتری نسبت به مدل سدان را ایجاد می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *