کادیلاک ای تی اس – وی سدان
معرفی خودرو
یک خودرو اسپرت لوکس ترکیبی از تناقضات مختلف است. چنین خودروهایی گرگی در لباس میش هستند و در حالی که نمای ظاهری مجلسی و لوکس دارند اما در باطن روی دیگری از خود نشان می دهند. نمای ظاهری ATS-V ترکیبی از یک سدان اسپرت و یک کوپه خوش فرم بوده و وردی هوای بزرگ جلو و هم چنین منفذ فیبر کربنی ورودی هوا روی کاپوت جلو نمای خشمگینی به اتومبیل بخشیده است. پکیج 5.000 دلاری فیبر کربنی که در اتومبیل مورد تست نصب شده بود شامل اسپلیتر جلو، اسپویلر عقب، منفذ روی کاپوت و اسکرت (دامنه های جانبی) می شود. صندلی های ریکارو اتومبیل بسیار راحت بوده و بدن را به خوبی پوشش می دهند ATS-V در حقیقت کوچک ترین و سبک ترین مدل از سری اتومبیل های V کمپانی کادیلاک بوده و حاصل سال ها تجربه ای است که کادیلاک در مدل CTS-V کسب کرده است. درس هایی که در این ساخت این خودرو پس داده شده همگی مربوط به یادگیری های قدیمی کادیلاک است اما این گونه نبوده که کادیلاک در ساخت ATS-V از مواد و مصالحی که در آرشیو خود داشته استفاده کند، بلکه در توسعه ATS-V پا را فراتر گذاشته است، در حالی که اتومبیل های سری V کادیلاک اغلب از موتورهای V8 مجهز به سوپرچارجر بهره می بردند اما ATS-V به یک موتور V6 به همراه توربو دوقلو مجهز است.زیر کاپوت جلو ATS-V یک موتور V6 با شاتون های تیتانیومی و میل لنگ فولادی قرار دارد که توسط دو توربو چارجر پرخوران می شود. این موتور نسبتاً جمع وجور که در میان دیواره آتش و اکسل جلو جا خوش کرده است قادر به تولید 464 قوه اسب نیرو و 445 پوند – فوت (603 نیوتن متر) گشتاور می باشد و وظیفه انتقال نیرو را هم یک جعبه دنده 8 سرعتهٔ اتوماتیک یا شش دنده دستی بر عهده دارد. زیر موتور خودرو یک صفحه آلومینیومی بزرگ کار گذاشته شده که هم وظیفه محافظت از اجزای موتور و هم بهبود ضریب آئرودینامیکی سطح زیرین اتومبیل را بر عهده دارد. هم چنین ATS-V نسبت به ATS استاندارد از بوش ها و اتصالات توپی قوی تری بهره مند است و ضریب سفتی فنرهای لول ATS-V بیشتر شده است.