کادیلاک ایکس تی 5
معرفی خودرو
کادیلاک XT5 مدل 2017 بر روی یک پلتفرم کاملاً جدید سوار می شود که در آن از فولادهای با مقاومت بالا و تکنیک های دیگر صرفه جویی در وزن استفاده شده است. در نتیجه، مدل های دیفرانسیل جلوی XT5 توانسته اند نسبت به SRX کنونی، 126 کیلوگرم کاهش وزن داشته باشند. در همین حال، مدل های دو دیفرانسیل XT5 وزنی برابر SRX دیفرانسیل جلو دارند که به معنای 75 کیلوگرم کمتر از مدل SRX AWD است. این کاهش وزن، همچنین به XT5 جدید کمک کرده است تا جثه جمع و جورتری نسبت به SRX داشته باشد. طول، عرض و ارتفاع XT5، به ترتیب 20، ۵ و 8 میلی متر نسبت به SRX کاهش داشته اند. با این حال، فاصله محوری XT5 به اندازه 51 میلی متر اضافه شده و به بهبود فضا در داخل کابین کمک کرده است؛ به ویژه اینکه فضای پاها در صندلی های عقب به اندازه 81 میلی متر افزایش داشته است. همچنین ردیف دوم صندلی ها می توانند به جلو و عقب حرکت کنند و بنابراین راننده می تواند فضای حمل وسایل را نسبت به تعداد سرنشینان تنظیم کند. طراحی کراس اور XT5 باعث شده تا این مدل مطابق با دیگر خودروهای خط تولید کادیلاک باشد. جلوپنجره عریض ویژه کادیلاک، چیزی است که بیشتر از همه در دماغه خودرو جلب توجه می کند و چراغ های لوله های LED نیز از چراغ های جلو تا قسمت پایین سپر امتداد پیدا می کنند. در عقب، چراغ های افقی بیشتر از همه، ظاهر دیگر مدل های کادیلاک را به ما یادآوری می کنند و این در حالی است که یک صفحه محافظ پایین بدنه از بین دو لوله اگزوز موازی بیرون زده است. در داخل کابین، کادیلاک CT5 مدل 2017 همچنان به سبک طراحی دیگر مدل های کادیلاک ادامه داده است. در عین حال، در طراحی داشبورد و کنسول تجدیدنظر صورت گرفته تا فضای بیشتری برای حمل وسایل در آنها مهیّا شود. البته در مجموع ۵ رنگ و تریم مختلف برای کابین این خودرو درنظر گرفته شده که در بین آنها، یک طرح فیبرکربن، دو نوع طراحی آلومینیومی و سه گزینه چوب اصل وجود دارند. همچنین به دنبال موفقیت مدل اسکالید پلاتینیوم، در XT5 نیز برای اولین بار یک سطح تریم «پلاتینیوم» ارائه شده است. XT5 نیز همانند SRX به استفاده از یک موتور پایه V6 ادامه می دهد. این موتور 3.6 لیتری، همان موتوری است که در مدل 2016 از ATS و CTS نیز استفاده شده و می تواند برای صرفه جویی در مصرف سوخت، 2 سیلندر خود را خاموش کرده و به صورت چهار سیلندر به عملکرد خود ادامه دهد. قدرت 310 اسب بخار و گشتاور حداکثر 366 نیوتن متری در این موتور، از طریق یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته انتقال داده می شود. XT5 اولین خودروی کادیلاکی است که از شیفتر الکترونیکی استفاده می کند؛ چیزی که به گفته کمپانی، هم نویز و لرزش کمتری در کابین دارد و هم فضای کمتری نیز در کنسول وسط اشغال می کند. در همین حال، یک سیستم استاپ-استارت موتور برای صرفه جویی بیشتر در مصرف سوخت مفید خواهد بود. در حالی که کادیلاک XT5 مدل 2017 به صورت استاندارد دیفرانسیل جلو خواهد بود، ولی یک سیستم دیفرانسیل تمام چرخ متحرک «کلاج دوقلو» نیز برای آن درنظر گرفته شده که می تواند 100 درصد گشتاور را به هر یک از محورهای جلو یا عقب منتقل کند.