دسته‌بندی نشده

چگونه یک رزومه الکترونیکی کامل تهیه کنید؟

[ad_1]

                                              

امروزه به دلیل گسترش ارتباطات الکترونیک بین افراد و شرکت ها، استفاده از رزومه آنلاین بسیار رایج و ضروری است. اما رزومه آنلاین چیست و چه نکاتی را باید برای تهیه آن رعایت کرد…

از فرمت متن ساده ای استفاده کنید. فرمتی را انتخاب کنید که با برنامه های مختلف قابل خواندن باشد.

روزمه را به صورت یک فایل پیوست ارسال نکنید. اگرچه پیوست کردن رزومه آسانتر است ولی بسیاری از افراد متخصص متن روزمه را به طور مستقیم در ایمیل خود وارد کرده و ارسال می کنند. بسیاری از مدیران استخدامی فایل های پیوست را باز نمی کنند زیرا آنها ممکن است حاوی ویروس باشند. پس ارسال رزومه به صورت پیوست یک ریسک است که حتی الامکان از آن دوری کنید. البته بعضی از شرکت های کارفرما فرمت خاصی مانند word  یا Pdf  را تعیین می کنند که در این صورت باید مطابق با الگوی آنها عمل کرد.

در هر خط روزمه حداکثر از 72 کاراکتر استفاده کنید.

نقاط قوت خود را در ابتدا بنویسید. در بسیاری از مقالات، مطالب مهم در ابتدای آن آورده می شوند. در رزومه نیز همین طور می باشد.

متن رزومه را از لحاظ املایی بررسی کنید. هر نوع غلط املایی می تواند به شما آسیب بزند. اجازه ندهید که متن رزومه غیر رسمی به نظر برسد. اگر لازم شد ابتدا متن رزومه را برای چند تن از دوستان خود بفرستید تا آن را بررسی کنند.  

رزومه الکترونیکی را آزمایش کنید. پس از ویرایش نهایی، رزومه را برای خودتان ارسال کنید تا در صورت وجود مشکلات فنی قبل از مدیران استخدامی، آنها را کشف کنید. مطمئن شوید متن به درستی در صفحه نمایش داده شده و پرینت آن نیز اشکالی ندارد.

از رزومه خود یک فایل پشتیبان تهیه کنید. یک کپی از رزومه خود تهیه و در کامپیوتر یا سی دی آن را نگه دارید. همچنین یک پرینت از آن را تهیه کنید. با این کار مطمئن می شوید که در صورت گم شدن رزومه، سریعا می توانید دوباره آن را تهیه کنید.

 

 منبع   https://www.wetfeet.com


 

تحقیق و ترجمه گروه بازارکار و اشتغال کارشناس رسمی دادگستری

سایر مقالات

مقالات مرتبط :

12 افسانه درباره نوشتن رزومه

رزومه چیست؟

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *