دسته‌بندی نشده

چه اتومبیلی مناسب شخصیت شماست؟

[ad_1]


با شناختی که از شخصیت خود پیدا می کنید، تصمیم گیری ها و انتخاب های زندگی تان آسانتر می شود. یکی از این انتخاب ها مربوط به خرید اتومبیل می شود. همانطور که می دانید در بیشتر جهان اتومبیل با شخصیت صاحب آن ارتباط دارد و تا حدی نوع شخصیت او را نشان می دهد.

شرکت فورد با همکاری سازمانCPP ،  سمیناری  را ترتیب داد و در آن آزمون MBTI را از شرکت کنندگان گرفت.  در انتهای سمینار شرکت فورد اتومبیل های مناسب برای هر نوع شخصیتی را معرفی کرد. اگرچه این کار کاملا علمی نبود ولی نتایج آن برای شرکت کنندگان بسیار جذاب بود.

هدف اصلی از این تطابق ها این بود که نشان دهد اطلاع از نوع شخصیت چگونه به افراد کمک می کند که تصمیمات رضایت بخشی در زندگی بگیرند. به عنوان مثال یکی از مربیان آزمون بیان کرد که : ” من مدتی قبل ماشینی را به دلیل علاقه ای که به فروشنده آن داشتم خریدم. مدتی بعد پس از شناخت خودم به کمک این آزمون، به این موضوع آگاه شده (اینکه این اشتباه ناشی از ویژگی شخصیتی من بوده است) و از تصمیم خود پشیمان شده و از آن زمان به بعد ویژگی های شخصیتی خود را در هنگام تصمیم گیری در نظر گرفتم تا اشتباهاتم را تا حد ممکن در زندگی کاهش دهم.”

خودشناسی فواید زیادی دارد. حتی برای شرکت فورد نیز این کار تجربه باارزش و جالبی بود و به آن کمک کرد چگونگی و چرایی تصمیم مشتریان در انتخاب مدل های اتومبیل ها را درک کند. این تجربه در فرآیندهای بازاریابی و فروش هم توانست بسیار به شرکت کمک کند. اگرچه برنامه مشخصی برای استفاده از این آزمون در بخش های مختلف شرکت فورد اعلام نشده است اما تعجب نکنید اگر روزی فروشنده اتومبیل از شما پرسید : ” آیا در مهمانی ها اغلب کسل و خسته هستید؟ ” . (او می خواهد نوع شخصیت شما را تشخیص دهد)

بر اساس تجربه فوق 7 مدل از اتومبیل های شرکت فورد برای 7 تیپ شخصیتی از مشتریان (از بین 16 تیپ شخصیتی) توصیه شد. به یاد داشته باشید این اتومبیل های توصیه شده لزوما موارد ایده آلی برای این تیپ های شخصیتی نیستند. این مدل ها عبارتند از :
 

شخصیت های ESTP  : مدل Mustang

 

شخصیت های ISTJ : مدل F250 Super Duty

 

شخصیت های ESFP : مدل Escape  
  

 

شخصیت های ESTJ : مدل Taurus

 

شخصیت های ENTJ : مدل Explorer Sport

 

شخصیت های ENTP : مدل Fusion

 

شخصیت های INFP : مدل C-Max Hybrid

 

 
حال زمان آن است که تست MBTI را امتحان کنید

برای دریافت بسته جامع تستMBTI همراه با مشاغل پیشنهادی برای هر تیپ شخصیتی از فروشگاه کلیک کنید

 

 منبع http://www.triplepundit.com


 

تحقیق و ترجمه گروه روانشناسی کارشناس رسمی دادگستری

 

سایر مقالات


 
مقالات مرتبط :

  بهترین شخصیت خود را بیابید

  تیپ شناسی آقای رئیس جمهور !
15 روش برای اینکه روز خود را با انگیزه آغاز کنید
[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *