دسته‌بندی نشده

مجمع عمومی عادی | وظایف مجمع عمومی عادی چیست

[ad_1]

در این مقاله به بررسی مجمع عمومی عادی فوق العاده و وظایف و اختیارات مجمع عمومی فوق العاده ساختمان می پردازیم . 

 

برای مشاوره مجمع عمومی عادی فوق العاده و وظایف و اختیارات آن

برای مشاوره مجمع عمومی عادی فوق العاده و وظایف و اختیارات آن

 

یکی از قوانینی که قانونگذار برای حفظ نظم وامنیت وضع کرده قانون تملک آپارتمان ها است به دلیل آن که برج نشینی و آپارتمان نشینی و عدم آگاهی به قوانین و یا عدم رعایت و نقض این قوانین همواره مشکلاتی در پی دارد اما با وضع قوانین و مقرراتی در این خصوص می توان راهکارهای برای حل این مسئله پیدا کرد . یکی از مسائلی که حتما باید برای پیشگیری از هر گونه مشکلی انجام شود تشکیل اجتماعی از ساکنین است که به آن مجمع عمومی گفته می شود که بر طبق این قانون مجامع عمومی ساختمان عبارتند از تشکیل اجتماعی از ساکنین یا مالکین ساختمان است که به عنوان مجمع عمومی از آن نام برده می شود که مجمع عمومی و تشکیل و وظایف آن خود دارای ضوابط و شرایطی است . مجمع عمومی ساختمان به دو شکل تشکیل می گردد ، مجامع عمومی عادی و فوق العاده . مجامع عمومی عادی به سه دسته مجمع عادی نخستین و مجمع عمومی عادی سالانه و فوق العاده تقسیم می گردد . که مجمع عمومی عادی فوق العاده با مجمع عمومی فوق العاده متفاوت است . به همین دلیل در این مقاله به بررسی اینکه مجمع عمومی عادی سالانه آپارتمان بر طبق قانون چیست  و وظایف و اختیارات مجمع عمومی سالانه ساختمان می پردازیم . 

مجمع عمومی عادی فوق العاده آپارتمان بر طبق قانون چیست ؟

برای پاسخ به این که مجمع عمومی عادی فوق العاده آپارتمان بر طبق قانون چیست باید گفت که ابتدا منظور از مجمع عمومی تجمعی یا اجتماعی از مالکین است که تصمیماتی در خصوص آپارتمان می گیرند که این تصمیمات تصمیم های اصلی و خط مشی کلی در خصوص اداره کردن ساختمان است که از سوی مدیر یا هیات مدیره به اجرا در می آید . یکی از مجامع عمومی ساختمان مجمع عمومی عادی فوق العاده است . که نام این مجمع به صورت صریح در قانون بیان نشده است ولی به طور کلی مجمع عمومی مالکین باید لااقل هر سال یک بار تشکیل شود  اما می توان گفت به عبارت دیگر مجمع عمومی عادی فوق العاده مجمعی است که پیش از موعد مقرر و در زمان فوق العاده تشکیل می شود که می توان آن را مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده نامید . مجمع عمومی عادی فوق العاده با مجمع عمومی فوق العاده متفاوت است و در واقع از لحاظ زمان و موعد با مجمع عمومی سالانه متفاوت می باشد و از سایر جهات مشابه با مجمع عمومی سالانه است . 

وظایف و اختیارات مجمع عمومی عادی فوق العاده ساختمان

برای دانستن اینکه وظایف و اختیارات مجمع عمومی عادی فوق العاده ساختمان چیست باید وظایف و اختیارات مجمع عمومی سالانه را مورد بررسی قرار بدهیم به دلیل اینکه از لحاظ وظایف و اختیارات یکسان می باشد . بر این اساس قانون وظایف و اختیارات مجمع عمومی عادی فوق العاده عبارتند از :


 – تعیین رییس مجمع عمومی یعنی در هر مجمع ابتدا لازم است رییس مجمع انتخاب گردد . 

 – انتخاب مدیر و خزانه دار و رسیدگی اعمال آنها در مجمع عمومی عادی نخستین انجام می شوند و با توجه به اینکه مدتی از انتخاب مدیر می گذرد مالکین می توانند در خصوص نحوه مدیریت آنان اظهارنظر نمایند .  

 – اتخاذ تصمیم نسبت به اداره ی امور ساختمان باید براساس قانون باشد و اگر تصمیمی اتخاذ نشده باشد باید با اکثریت آرای مالکینی که بیش از نصف مساحت ساختمان را مالک هستند تصمیم گیری انجام شود و در پایان جلسه در صورتجلسه به امضا مالکین برسد . 

 – تصویب گزارش مربوط به درآمد و هزینه های سالانه مدیر خزانه داری باید کلیه درامدها و هزینه ها را در دفتر خزانه داری ثبت کند و قبوض و اسناد را نیز به آن پیوست نماید که در پایان جلسه به تصویب و تایید برسد . 

 – یکی دیگر از مواردی که باید در مجمع عمومی سالانه انجام شود اتخاذ تصمیم در ایجاد اندوخته برای امور مربوط به حفظ و نگهداری و تعمیر بنا می باشد . 

 – تصویب پرداخت وجوهی به مدیر بابت تنخواه گردان از دیگر اقداماتی است که باید در مجمع انجام شود تصویب پرداخت وجوهی به مدیر بابت تنخواه گردان است . 

–  تفویض اختیار به مدیر یا مدیران به منظور انعقاد قراردادهای لازم برای اداره ی ساختمان : باید طی قراردادی مالکین به مدیر یا مدیران اختیاراتی بدهند که بتوانند قراردادهای لازم است را برای اداره ساختمان منعقد کنند مانند : انعقاد قرارداد با شرکت حراستی یا انعقاد قرارداد با شرکت نظافتی برای نظافت قسمت های مشترک ساختمان 

 – تصویب بازسازی تمام ساختمان باید در مجمع عمومی انجام شود و نیاز به موافقت اکثریت مالکان دارد . 

 – انتخاب سه نفر کارشناس رسمی دادگستری جهت احراز پایان عمر مفید یا فرسودگی کلی ساختمان : زمانی این وظیفه به وجود می آید و نیاز به اجرا دارد که عمر مفید ساختمان به پایان رسیده باشد و اکثریت مالکان موافق با بازسازی ساختمان باشند  .

تمامی تصمیماتی که در مجامع عمومی اعم از مجمع عمومی نخستین و سالانه و فوق العاده با اکثریت مطلق آرا باید باشد و نه اکثریت نسبی آرا اخذ می گردد .

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مجمع عمومی عادی فوق العاده و وظایف و اختیارات آن در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی کارشناس رسمی دادگستری نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی کارشناس رسمی دادگستری به سوالات شما عزیزان پیرامون مجمع عمومی عادی فوق العاده و وظایف و اختیارات آن پاسخ دهند . 

 

 

سوالات متداول

1- مجمع عمومی عادی فوق العاده آپارتمان بر طبق قانون چیست ؟

مجمعی است که پیش از موعد مقرر و در زمان فوق العاده تشکیل می شود . 

2- مجامع عمومی عادی به چند دسته تقسیم می شوند ؟ 

مجامع عمومی عادی به سه دسته مجمع عادی نخستین و مجمع عمومی عادی سالانه و فوق العاده تقسیم می گردد .

3- مجامع عمومی ساختمان چیست ؟

مجامع عمومی ساختمان عبارتند از تشکیل اجتماعی از ساکنین ساختمان است که به عنوان مجمع عمومی از آن نام برده می شود .

برای مشاوره مجمع عمومی عادی فوق العاده و وظایف و اختیارات آن

برای مشاوره مجمع عمومی عادی فوق العاده و وظایف و اختیارات آن

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *