دسته‌بندی نشده

چطور تصمیم بگیرم؟ (روش ACIP)

[ad_1]

مطالعات علمی نشان می دهد 4 مرحله اصلی برای یک تصمیم گیری درست وجود دارد که به نام روش ACIP مطرح می شود.

A: اولین حرف مخفف کلمه Alternatives به معنای گزینه ها است. وقتی می خواهید تصمیم مهمی بگیرید، به همه انتخاب ها و گزینه ها دقت کنید. از خودتان بپرسید : راه دیگری وجود دارد که من بتوانم مشکلم را حل کنم؟ راه هایی که من تابحال به آنها فکر نکرده ام.

C : این حرف مخفف کلمه Consequences به معنای نتایج است. هنگامی که گزینه ها انتخابی تان محدود شده و به گزینه هایی می رسید که بهترین هستند، نتایج وجوانب مثبت و منفی آنها را به خوبی بررسی کنید.

I : این حرف مخفف کلمه Information به معنای اطلاعات است. در مورد هر گزینه ای که بررسی می کنید، اطلاعات کافی جمع آوری کنید.

P  : این حرف مخفف کلمه Plans  به معنای برنامه ها است. برای چگونگی رسیدن به یک تصمیم و اینکه در صورت بروز یک نتیجه منفی که در مرحله C بررسی کردید چطورعمل کنید، برنامه های دقیقی تهیه کنید.

منبع : http://www.careerkey.org

  [ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *