وسائط نقلیه موتوری زمینی و تصادفات

نیسان آلتیما

معرفی خودرو

car-intro

نسل ششم سدان سایز متوسط نیسان آلتیما با پیشرانه ی جدید و برای اولین بار، سیستم تمام چرخ محرک در نمایشگاه خودروی نیویورک رونمایی شد تا رقیبی برای تویوتا کمری و هوندا آکورد باشد.بیشترین تغییر آلتیما در نسل جدید، متوجه نمای جلوی آن و کاهش ارتفاع دماغه بوده که نمای روبروی جذاب و آیرودینامیک به سدان ژاپنی داده است. چراغ های جلو LED هماهنگ با خطوط جلو و جانبی آلتیما طراحی شده اند. در واقع بخش زیادی از طراحی آشنای Vmotion 2.0 در نمای جلو و جانب آلتیما 2019 مشخص است. نمای عقب آلتیمای جدید چندان به مدل مفهومی ذکرشده شباهت ندارد؛ ولی در مقایسه با نسل پنجم، تفاوت های اساسی پیدا کرده است. نسل ششم آلتیما در مقایسه با نسل پنجم 2.۵۴ سانتی متر طویل تر و 2.29 سانتی متر عریض تر است و 2.79 سانتی متر کاهش ارتفاع دارد. فاصله ی محورهای آلتیما نیز از فرمول افزایش ابعاد پیروی کرده است تا نسل جدید، 1.9 سانتی متر فاصله ی بیشتر بین دو محور داشته باشد.آلتیمای جدید با دو پیشرانه عرضه خواهد شد. پیشرانه ی ۴ سیلندر 2.۵ لیتری با قدرت 188 اسب بخار و گشتاور 2۴۴ نیوتن متر (در برابر پیشرانه ی مدل فعلی با قدرت 179 اسب بخار و گشتاور 2۴0 نیوتن متر) در دسترس خواهد بود. پیشرانه ی دوم ۴ سیلندر 2 لیتری توربوشارژ با تراکم متغیر است که جایگزین نوع ۶ سیلندر V شکل 3.۵ لیتری نیسان (VQ35DE) خواهد شد. این پیشرانه ی تراکم متغیر با قدرت 2۴8 اسب بخار و گشتاور 370 نیوتن متر همراه است که 8 اسب بخار از پیشرانه ی V6 نسل فعلی قدرت بیشتری تولید می کند. بر اساس گفته های تیم مهندسی نیسان، این پیشرانه ی جدید علاوه بر قدرت بیشتر مصرف سوخت بسیار کمتری خواهد داشت. مسئولیت انتقال قدرت به محور جلو یا دو محور بدون توجه به نوع پیشرانه، بر عهده ی گیربکس CVT خواهد بود.کابین آلتیمای جدید پنل دیجیتال فرمان 7 اینچی را در کنار نمایشگر لمسی 8 اینچی سیستم اطلاعات و سرگرمی قرار داده است. سیستم اطلاعات و سرگرمی آلتیما رابط های کاربری معمول اپل کارپلی و اندرویداتو و اپلیکیشن مخصوص اپل واچ و اندروید ور جهت کنترل از را دور قفل مرکزی یا روشن کردن موتور را به همراه دارد.ش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *