دسته‌بندی نشده

نه قانون هدفگذاری

[ad_1]

                                                     

پس کاملا به آنها دقت کنید:

 1- قانون وضعیت خنثی: وقتی شما با آخرین سرعت در حال رانندگی باشید تشخیص درستی جهت حرکت یا برنامه ریزی در مورد مسیرتان به راحتی مقدور نیست. اگر مدام در حال تلاش برای دستیابی به هدفهای گوناگون باشید، هیچ فرصتی ندارید تامل کرده و از خود بپرسید آیا این اهداف، همان چیزی است که واقعا می خواهید. برای ایجاد هر تغییری در زندگی، شما گاهی باید توقف کنید و فقط پس از آن است که می توانید مسیرتان را تغییر دهید.

 2 – قانون خط مستقیم : کوتاه ترین فاصله بین دو نقطه، یک خط مستقیم است.برای یافتن کوتاه ترین راه رسیدن به اهدافتان، شما باید مختصات این دو نقطه را بدانید، موقعیت فعلی و موقعیت اهداف آینده تان. اگر شما مقصدتان را نشناسید، از مسیر منحرف شده و فرصت ها را از دست می دهید و این چرخه ادامه خواهد یافت.

 3- قانون تاکسی : زمانی که سوار تاکسی می شوید در واقع اختیار کنترل ماشین و تعیین مسیر را به راننده می دهید. همینطور اگر اجازه بدهید فرد دیگری اولویت های زندگی تان را تعیین کند، آنوقت ناچارید به جای مسیر خودتان، مسیر او را تا پایان ادامه دهید. هر چه بیشتر در حال پیمودن مسیر دیگران بمانید، برای بازگشت به مسیر دلخواه خود می باید بهای زیادی پرداخته و زمان زیادی صرف کنید. اگر مسیری را که در زندگی انتخاب کرده اید دوست ندارید، احتمالا زمان آن رسیده که به مسیر خود برگشته و کنترل زندگی خود را بدست بگیرید.

 4- قانون خلاء : برای قرار دادن اشیای نو در اتاق باید اثاث کهنه را از آن خارج کرد تا جای کافی برای اشیای نو فراهم شود. بنابراین ابتدا کمد کهنه و بدرد نخور را از اتاق خارج کرده وسپس اتاق را تمیز نمایید. آنگاه می توانید اشیای نو را در آنجا قرار دهید. همینطور برای ایجاد تغییر در زندگیتان می بایست باورهای قدیمی و غیر مفید را از خود دور کنید. آنوقت می توانید باورهای مثبت را جایگزین آنها کنید. 

 5- قانون عینک بزرگ نما: هیچکدام از ما درک عینی از واقعیت نداریم. اکثر افراد به وسیله تجربیات گذشته، باورها و نگرش خود محدود می شوند. غالبا جزییاتی از زندگی را که فعالانه پیگیری می کنیم، برایمان بزرگ جلوه می کنند. حال اگر توجه مان را روی مشکلات متمرکز کنیم، آنها بزرگتر و وحشتناک تر به نظر می رسند. اما اگر توجه خود را به سمت نکات مثبت زندگی هدایت کنیم، آنها گسترش می یابند. تنها یک راه برای تغییر واقعیت وجود دارد: کانون تمرکزتان را تغییر دهید.

 6- قانون عدم قطیعت: ما نمی توانیم همه احتمالات و موانعی را که به ناچار در مسیر رسیدن به اهدافمان با آن مواجه می شویم، محاسبه کنیم .بنابراین شما نمی توانید همه اتفاقات ممکن را پیش بینی کنید. با اینکه برنامه دقیق و گام به گام ،بخش مهمی از هدفگذاری موفق است، اما این برنامه باید آنقدر انعطاف پذیر باشد تا با مشکلات و پیشامد های غیر منتظره نیز قابل اجرا باشد.

 7- قانون اثر گلوله برفی: ما بیش از آنکه به اثرات مثبت مشکلات در آینده توجه کنیم، به خود مشکلات فکر می کنیم. وجود مشکلات به ما کمک می کند رشد کرده و درس های ارزشمندی یاد بگیریم. ما با نادیده گرفتن یک مشکل اثر گلوله برفی را ایجاد می کنیم. مشکلات کوچک کم کم روی هم جمع شده و آنقدر بزرگ می شوند که دیگر نمی توان آنها را نادیده گرفت. اگر ما نتوانیم از مشکلات کوچک، درس های زندگی را یاد بگیریم مجبور می شویم از مشکلات بزرگ و سخت آنها را بیاموزیم.

8- قانون محدودیت: جهان، فرصت ها وانتخابهای نامحدودی را پیش روی ما می گذارد، اما انرژی ما محدود است. به همین دلیل ما باید موضوعاتی را که برایشان هزینه می کنیم، هوشمندانه انتخاب کنیم. ما قادر نیستیم همه چیز را همزمان با هم به دست بیاوریم. ما با انتخاب یک هدف، زمینه رسیدن به اهداف دیگر را از دست می دهیم. اولویت هایتان را تعیین کنید،در غیر اینصورت ممکن است چیز هایی را به دست بیاورید که واقعا به دنبال آن نیستید.

 9- قانون بی تحرکی: اگر شی ای در حال حرکت باشد، به حرکت خود ادامه خواهد داد، مگر اینکه شی دیگری آن را متوقف کند و اگر شی ای حرکت نکند تا زمانیکه شی دیگری آن را به حرکت در نیاورد، همان جا ساکن خواهد ماند. در حقیقت تا وقتی شما برای رسیدن به آنچه که می خواهیدحرکتی نکنید، هیچ نتیجه ای بدست نخواهید آورد و یک جسم بی تحرک خواهید ماند. به هر طریق حتی یک کار کوچک برای رسیدن به هدف تان کافی است تا عزم حرکت را ایجاد کرده و بر بی تحرکی و تعلل شما غلبه کند.

 

 منبع

سایت کانون مطالعاتی خانه توانگری

 

سایر مقالات

مقالات مرتبط :

13 درس از ناپلئون هیل درباره هدفگذاری

5 گام اساسی برای هدفگذاری

نگرش همه چیز است

10 چیز که مانع 10 چیز دیگر است

 

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *