دسته‌بندی نشده

نشان ویژه کسب و کارهای آنلاین – نحوه دریافت تیک آبی داخلی

[ad_1]

نشان ویژه کسب و کارهای آنلاین داخلی یا تیک آبی، نشانی است که به کسب و کارهای آنلاین داخلی ای که کسب و کار خود را از پلتفرم های خارجی به پلتفرم های داخلی، انتقال داده اند، پس از طی کردن نحوه و مراحل دریافت آن که احراز هویت در سکو یا پلتفرم داخلی است، اعطا می گردد و سبب بهره مندی دارنده آن، از برخی تسهیلات، نظیر وام بانکی می شود. 

برای مشاوره شرایط و نحوه دریافت نشان ویژه کسب و کارهای آنلاین

برای مشاوره شرایط و نحوه دریافت نشان ویژه کسب و کارهای آنلاین

 

با گسترش استفاده از اینترنت و رواج کسب و کارهای آنلاین، افراد بسیاری، کسب و کار اینترنتی و آنلاین خود را از طریق اپلیکیشن هایی نظیر اینستاگرام و واتس آپ، آغاز نمودند و بدین ترتیب، علاوه بر تامین مخارج خود، در بسیاری موارد، سبب کارآفرینی و رونق چرخه اقتصادی دولت گردیدند.

در ماه های اخیر، دولت، اقدام به راه اندازی و طراحی اپلیکیشن ها و زیر ساخت های داخلی نموده و برای کسانی که کسب و کار اینترنتی و آنلاین خود را به این فضا، انتقال دهند، امتیازات ویژه ای در نظر گرفته است که البته، برخورداری از این امتیازات، نیازمند دریافت نشان ویژه کسب و کارهای آنلاین داخلی بوده که قواعد و ضوابط مخصوص به خود را دارد.

لذا، در مقاله حاضر، قصد داریم توضیح دهیم که نشان ویژه کسب و کارهای آنلاین چیست و شرایط دریافت تیک آبی و آدرس سامانه دریافت آن چه می باشد؛ سپس، در خصوص مراحل و نحوه دریافت نشان ویژه کسب و کارهای آنلاین داخلی صحبت کنیم.

نشان ویژه کسب و کارهای آنلاین چیست

کسب و کارهای آنلاین داخلی که حاصل گسترش استفاده از اینترنت و پلتفرم هایی همچون واتس آپ، تلگرام و اینستاگرام هستند، در سال های اخیر، بسیار رواج یافته و سبب رونق اقتصادی و اشتغال میلیون ها نفر از افرادی شده اند که دارای سرمایه کافی، برای راه اندازی یک کسب و کار در دنیای واقعی نبودند.

بدین ترتیب که بدون نیاز به پرداخت اجاره مکان فعالیت و یا به کار گرفتن پرسنل مختلف، یک فرد، به تنهایی یا حداقل با کمک دو تا سه نفر، قادر است، کسب و کار خود را راه اندازی و شروع کرده و علاوه بر کاهش آمار بیکاری، سبب کارآفرینی و اشتغال چندین نفر دیگر، با حداقل هزینه گردد.

 

 

دولت، در ماه های اخیر، اقدام به راه اندازی زیرساخت ها و پلتفرم های داخلی نموده و مشوق ها و امتیازاتی را برای افرادی که کسب و کارهای آنلاین خود را از پلتفرم های خارجی به پلتفرم های داخلی، انتقال دهند، در نظر گرفته است. از جمله این تسهیلات می توان به مواردی نظیر بهره مندی از تسهیلات بانکی، حساب امانی، کیف پول الکترونیک و تبلیغات رایگان کسب و کار، در صدا و سیما و سایر پیام رسان های داخلی اشاره کرد.

اما، شرط بهره مندی از این تسهیلات، این است که فرد، علاوه بر انتقال فعالیت و کسب و کار آنلاین خود به پلتفرم های داخلی مورد نظر دولت، اقدام به دریافت نشان ویژه کسب و کارهای آنلاین یا تیک آبی، نیز نموده باشد که این امر، با احراز هویت در پلتفرم های داخلی و طی کردن مراحل آن، امکان پذیر خواهد بود.

بنابر مقدمات بالا، در پاسخ به این پرسش که نشان ویژه کسب و کارهای آنلاین چیست؟ باید گفت، نشان ویژه کسب و کارهای آنلاین یا تیک آبی، مدرکی است که مثبت احراز هویت فرد دارای کسب و کار آنلاین، در پلتفرم های داخلی، برای فعالیت آنلاین و ارائه خدمات آنلاین می باشد و سبب بهره مندی فرد، از امکانات و تسهیلاتی همچون، مشوق های مالیاتی، وام های بانکی و سایر موارد مندرج در آیین نامه حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال می گردد.

مجوز کسب و کار اینترنتی

شرایط دریافت نشان ویژه کسب و کارهای آنلاین داخلی

آیین نامه حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال، آیین نامه ای است که در ماه های اخیر، تصویب شده و در آن، قواعد مربوط به دریافت تیک آبی و نشان ویژه کسب و کارهای آنلاین داخلی، توضیح داده شده است. بنابراین، برای توضیح شرایط دریافت تیک آبی نشان ویژه کسب و کار، باید به این آیین نامه، مراجعه نمود.

مستفاد از متن و مواد آیین نامه فوق الذکر، سکوهای داخلی، همان پلتفرم ها یا بستر ها و زیر ساخت هایی هستند که جایگزین پلتفرم های خارجی شده اند و امکان حضور تولید کنندگان و عرضه کنندگان کالا و خدمات، همچنین مشتریان آن ها را برای کسب و کار آنلاین و بهره مندی از خدمات این کسب و کارها، فراهم می آورند. همچنین، کسب و کارهای مشمول نیز اشخاص حقیقی یا حقوقی ای بوده که کسب و کار خود را از پلتفرم های خارجی، به سکوها یا پلتفرم های داخلی منتقل کرده اند.

در قسمت قبلی، توضیح دادیم که دولت، برای کسانی که کسب و کار خود را از پلتفرم های خارجی، نظیر اینستاگرام و واتس آپ، به پلتفرم ها و سکوهای داخلی، نظیر ایتا منتقل کنند، تسهیلات و امتیازات در نظر گرفته و البته، این تسهیلات را در صورتی به فرد، اعطا خواهد کرد که آن کسب کار، دارای تیک آبی باشد یا به عبارتی، احراز هویت کرده باشد. 

قسمتی از ماده 9 آیین نامه حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال، مقرر می دارد: “در راستای تسهیل احراز هویت و مجوز فعالیت، سکوهای داخلی موظفند؛ در صورت تمایل کسب و کارهای مشمول به برخورداری از حمایت‌ های قانونی، زیر ساخت لازم برای ثبت و احراز هویت کسب و کارهای مشمول فعال در سکو را بر اساس الگویی که مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار (دبیرخانه هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار) اعلام می‌ کند، فراهم آورند..”

بر اساس این ماده، می توان گفت، از شرایط دریافت نشان ویژه کسب و کارهای آنلاین داخلی، یکی عضویت و انتقال کسب و کار به سکوها و پلتفرم های داخلی و دیگری، احراز هویت در این پلتفرم ها، بر اساس الگوی اعلام شده، توسط مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار است که به محض اعلام این الگو، متن مقاله به روز رسانی خواهد شد.

سامانه اینماد اعتماد الکترونیکی

 

سامانه دریافت تیک آبی کسب و کارهای آنلاین داخلی

یکی از پرسش های رایج افرادی که قصد دارند، کسب و کار آنلاین داخلی خود را از پلتفرم های خارجی، به پلتفرم های داخلی، منتقل کنند، این است که سامانه دریافت تیک آبی کسب و کارهای آنلاین داخلی چیست و برای دریافت نشان ویژه کسب و کارهای آنلاین داخلی، باید به چه آدرسی مراجعه نمایند.

 

سامانه ایرانیان اصناف عنوان سامانه ای است که متقاضیان صدور پروانه کسب، می توانند به سایت آن، مراجعه و با ثبت نام در سامانه، اقدام به ثبت درخواست خود نمایند. 

 

در پاسخ به پرسش فوق الذکر باید گفت، با توجه به اعلام ثبت احوال، سامانه هدا ثبت احوال، به آدرس auth.ncr.ir/hooda-api، جهت احراز هویت معتبر در فضای مجازی، راه اندازی شده است و هنگامی که یک پذیرنده کسب و کار، نیاز به احراز هویت متقاضی راه اندازی کسب و کار، در پلتفرم آن ها را دارد، برای احراز هویت، متقاضی را به این درگاه، هدایت خواهد کرد و پیش بینی می شود، این سامانه، برای احراز هویت کسب و کارهای آنلاین، جهت دریافت نشان ویژه نیز مورد استفاده قرار گیرد.

بیشتر بخوانید : سامانه هدا ثبت احوال

 

مراحل و نحوه دریافت نشان ویژه کسب و کارهای آنلاین

پس از توضیح در این باره که نشان ویژه کسب و کار آنلاین داخلی چیست و شرایط دریافت آن، چه می باشد، همچنین، بعد از بررسی سامانه دریافت تیک آبی، در این بخش از مقاله، قصد داریم در خصوص مراحل و نحوه دریافت نشان ویژه کسب و کارهای آنلاین داخلی، توضیح دهیم که به شرح زیر می باشد:

در ابتدا، فرد باید، کسب و کار آنلاین داخلی خود را از پلتفرم های خارجی به پلتفرم ها و سکو های داخلی مورد تایید دولت، منتقل نماید.

 

 

سپس، بر اساس نحوه و مراحلی که سکوی داخلی، تعیین و پیش بینی کرده، اقدام به احراز هویت کند.

سکوی داخلی، شرایط و مدارک متقاضی را بررسی خواهد کرد و در صورت تایید، اقدام به اعطای تیک آبی یا نشان ویژه کسب و کار آنلاین داخلی، به متقاضی خواهد نمود و این نشان را در بالای پیج وی نیز به نمایش خواهد گذاشت.

اتحادیه کسب و کارهای مجازی

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط و نحوه دریافت نشان ویژه کسب و کارهای آنلاین در کانال تلگرام حقوق تجاری عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی کارشناس رسمی دادگستری نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی کارشناس رسمی دادگستری به سوالات شما عزیزان پیرامون شرایط و نحوه دریافت نشان ویژه کسب و کارهای آنلاین پاسخ دهند.

سوالات متداول

1- نشان ویژه کسب و کارهای آنلاین چیست؟

نشان ویژه کسب و کارهای آنلاین نشانی است که به افرادی که کسب و کارهای خود را از پلتفرم های خارجی به اپلیکیشن های داخلی انتقال داده اند و در آن احراز هویت نموده اند اعطا می گردد که جزئیات این امر در متن مقاله ارائه شده است.

2- نحوه دریافت تیک آبی یا نشان ویژه کسب و کارهای آنلاین چگونه است؟

نحوه دریافت تیک آبی یا نشان ویژه کسب و کارهای آنلاین با عضویت در سکو ها و پلتفرم های داخلی و احراز هویت در آن ها می باشد که جزئیات آن در متن مقاله ارائه شده است.

3- شرایط دریافت تیک آبی یا نشان ویژه کسب و کار آنلاین داخلی چیست؟

انتقال کسب و کار از پلتفرم های خارجی به پلتفرم های داخلی و احراز هویت در این پلتفرم ها از جمله شرایط دریافت تیک آبی یا نشان ویژه کسب و کار آنلاین داخلی می باشند که جزئیات آن در متن مقاله ارائه شده است.

برای مشاوره شرایط و نحوه دریافت نشان ویژه کسب و کارهای آنلاین

برای مشاوره شرایط و نحوه دریافت نشان ویژه کسب و کارهای آنلاین

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *