مرسدس بنز جی ال اس 63 آ ام گ
معرفی خودرو
در سال 1999 این شرکت با تولید محصولات مرسدس AMG یک نقطه عطف در تاریخ ۵0 ساله خود بدست آورد.خودروهایی که دارای ترکیبی از موتور با عملکرد بالا و کلاس بدنه SUV بودند.کلاس بدنه ای که امروز در دنیا جزو محبو ترین ها می باشد.مرسدس AMG یک بار دیگر جایگاه خودر را در بازار SUV سایز متوسط محکم می کند و آن هم با فروش خودروی مرسدس بنز GLC63 S AMG مدل 2018 است.خودرویی با موتور قدرتمند BITURBO هشت سیلندر با دو نوع خروجی . اساس و مبنای این خودرو این است که توسط موتور ای ام جی ۴000 سی سی 8 سیلندر با قدرت 3۵0 کیلو وات (۴7۶ اسب بخار) و یا 37۵ کیلو وات (۵10 اسب بخار) در مدل های GLC 63 S و GLC 63 تولید قدرت می کند.گشتاور این خودرو نیز به ترتیب معادل ۶۵0 و یا 700 نیوتن متر است و توانایی بدست آوردن سرعت بالای 2۵0 کیلومتر / ساعت را دارد.سیستم انتقال نیرو در مدل های GLC 63 4MATIC + و GLC 63 S 4MATIC جدید است و از نوع AMG SPEEDSHIFT MCT9 سرعته است.که برای اول در مرسدس AMG E 63 4MATIC بکار رفت.مزایای این گیربکس قابلیت شیفت و تغییر دنده بسیار سریع و دارای واکنش بسیار کوتاه است. شیفت دان با آن بسیار سریع و عملکرد دو کلاچه باعث می شود یک تجربه تعویض دنده بسیار نرم و عالی داشته باشید. همچنین 9 سرعته بودن آن بی شک سبب کاهش مصرف و بهینه شدن موتور ۴000 سی سی خواهد شد.خودرو همانگونه که مشخص است ۴ چرخ محرک است و دارای کلاچ الکترومکانیکی با تغییر کنترل محور عقب دائم است که بهترین توزیع گشتاور را ممکن می کند.چهار حالت رانندگی در مرسدس بنز GLC63 S AMG با نام AMG DYNAMIC SELECT “آسایش”، “ورزشی”، “ورزش پلاس” و “سینگل” اجازه می دهد تا راننده به طور گسترده از ویژگی های این GLC E 63 4MATIC + بهره ببرد تا با تغییر پارامترهای کلیدی، مانند واکنش موتور، انتقال، تعلیق، فرمان پذیری و تغیرات مناسب به شرایط چهار چرخ محرک بهره ببرد.علاوه بر دارا بودن قابلیت چهار حالت رانندگی این خودرو دارای کلید فشاری “M” است که با فشار آن خودرو طور مستقیم به حالت دنده دستی و همچنین تنظییم سیستم تعلیق دستی می رود.سیستم اگزوز خودرو دارای تکنولوژی فلپ برای تغیرات صدای موتور است.نمونه صدای موتور 8 سیلندر که با تکنولوژی فلپ توسط برنامه AMG DYNAMIC SELECT کنترل و به طور خودکار عمل می کند و همچنین قدرت خواستار شده توسط راننده و سرعت موتور را تنظیم و همچنین صدا را با چند کلیک ساده می تواند زیاد یا کم کنید.سیستم تعلیق در عقب و جلو از نوع مولتی لینک می باشند و در جلو با طراحی چهار اتصالی است و همچنین فرمان با خاصیت (elastokinematics ) الاستوکینماتیک است . سیستم تعلیق خودرو همچنین از نوع هوا می باشد که سبب ایجاد تنظیم دمپر به صورت لحظه ای می باشد و میرایی خودرو با توجه به شرایط دائما می تواند دستخوش تغیر شود.علاوه این سیستم صدا و ارتعاش بسیار پایینی تولید می کند که سبب افزایش آسایش و راحتی سرنشینان می شود.رینگ خودروی مرسدس بنز GLC63 S AMG از نوع 10 پره آلیاژی 19 اینچ در جلوی خودرو با لاستیک 23۵/۵۵ R است که در عقب نیز رینگ 19 اینچی با لاستیک 2۵۵/۵0 R را در زیر خود دارد.