دسته‌بندی نشده

کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی اموال جهت مهاجرت تجاری

[ad_1]

کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی اموال جهت مهاجرت تجاری

در این مقاله از کارشناس رسمی دادگستری قصد داریم به صورت کامل به بررسی موضوع ارزیابی اموال جهت مهاجرت تجاری بپردازیم ؛ بنابراین اگر سوالی در این رابطه دارید ، مطالعه مطالب پیش رو اطلاعات ارزشمندی را در اختیارتان قرار می دهد.

 

از آنجایی که موضوع مهاجرت امروزه در سراسر جهان موضوعی جاری و رو به افزایش می باشد ، هم ازنظر کمیت و هم ازنظر میزان توجه سازمان‌های ملی و بین‌المللی است ، لذا سازمان‌های مهاجرتی کشورهای مهاجرپذیر ازجمله کشور کانادا و استرالیا و … به‌منظور ساماندهی این موضوع ، پذیرش متقاضیان را به‌صورت تخصصی و از طریق وکلای قانونی انجام می شود. توجه و دقت نظر در آمارهای جهانی مهاجرت که سازمان ملل همه‌ساله اعلام می‌کند ، مبین این مهم است که موضوع مهاجرت صرفاً از کشورهای کمتر توسعه‌یافته به کشورهای توسعه‌یافته نمی باشد ، بلکه به‌طور مثال بخش عمده‌ای از مهاجرین به کشور کانادا را شهروندان آمریکایی هستند. بررسی پرونده‌های مهاجرتی توسط کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی اموال صورت می گیرد.

تهیه گزارش‌های ارزیابی املاک ، آپارتمان ، زمین ، خودرو ، کارخانه ، و به‌طورکلی ارزیابی اموال منقول و غیرمنقول، جهت مهاجرت و جهت ارائه به سفارت به‌منظور مستندسازی میزان دارایی‌های فرد که نشانگر تمکن و توانمندی مالی وی است باید توسط کارشناس رسمی دادگستری انجام شود.

ارزیابی اموال منقول و غیر منقول جهت مهاجرت سفارت توسط کارشناسان رسمی دادگستری :

ارزیابی اموال منقول و غیرمنقول جهت مهاجرت ، یکی از انواع گزارش‌های ارزیابی می باشد که کارشناس رسمی دادگستری می‌توانند آن را تهیه کند ، امروزه مهاجرت به‌عنوان یکی از راه‌های تغییر شرایط و رسیدن به زندگی بهتر و به دست آوردن شرایط مطلوب مورد درخواست متقاضیان مهاجرت تجاری به سایر کشورها می باشد. اخذ انواع متنوع ویزاهای مهاجرت در کشورها مختلف و ازجمله کشورهایی که مقصد بیشترین مهاجرین ایرانی رادارند ، نیازمند ارائه مستندات موردنیاز در خصوص دارایی‌ها ، اموال و تهیه گزارش جامعی از وضعیت مالی متقاضیان مهاجرت تجاری می باشد.

تهیه صورت های مالی حسابرسی شده جهت مهاجرت تجاری :

بر اساس دسته‌بندی انواع ویزاهایی که نیاز به تقویم ، مستندسازی و ارزیابی اموال ، املاک و دارایی‌های فرد را جهت ارائه به سازمان‌های مهاجرتی می باشد ، طیف وسیعی را شامل می‌ گردد ، هرچند شرایط ، ضوابط و مقررات کشورهای مختلف در خصوص پذیرش مهاجرین باهم متفاوت می باشد. ولیکن در همه انواع ویزا و در اکثر کشورهای مهاجرپذیر ، موضوع ارائه گزارش‌های مستند و مورد تأییدی که نشانگر میزان توانمندی‌های متقاضیان ازنظر مالی ، تخصصی و مهارت‌های آن‌ها باشد مشترک می باشد ، که این مستندسازی در قالب تهیه گزارش ارزیابی اموال منقول و غیر منقول جهت مهاجرت و تهیه‌ی صورت‌های مالی حسابرسی شده جهت مهاجرت تجاری و ارائه به سفارت صورت می‌ گیرد.

عوامل موثر در ارزیابی ملک توسط کارشناس رسمی دادگستری :

عرصه ملک (زمین):

موقعیت و قرار گیری عرصه یا زمین موجب ارزش افزوده بیشتری برای اعیان احداثی نیز می گردد. ارزش زمین(عرصه) از نظر کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی املاک به عوامل زیر بستگی دارد :

نوع ملک :

املاک از نظر وضعیت عرصه به چند دسته تقسیم می شوند که اهم آنها عبارتند از طلق ، وقفی ، بنیادی و منظور از عرصه طلق زمینی ست که عرصه متعلق به تمامی واحد های مسکونی (اعیانی) بنا شده در آن زمین است. یعنی همه مالکین آپارتمان ها بصورت مشاعی در جزء جزء زمین شریک هستند و اصطلاحاً دارای قدرالسهم هستند. زمین وقفی بدین صورت است که مالکین آپارتمان ها صرفاً مالکیت خود واحد آپارتمانی هستند و زمین به نوعی برای ساخت آپارتمانها اجاره داده می شود. مالکین آپارتمانها در اینگونه زمینها صرفاً حق استفاده دارند و بدون اجازه واقف ، حق دخل و تصرف در زمین را نخواهند داشت. معمولاً ارزش اینگونه آپارتمان ها و زمین ها از زمین های طلق کمتر می باشد.

 

احراز ملک

ابعاد و اندازه ملک

ابعاد ملک تاثیر بسیار زیادی در ارزش گذاری دارد. به عنوان مثال برای زمین با موقعیت تجاری هر چه برِ ملک با خیابان بیشتر باشد بالطبع ارزش آن عرصه بیشتر می باشد. البته که باید بین ابعاد از نظر طول و عرض (بر و عمق) تناسب برقرار باشد.

نوع کاربری ملک

عرصه دارای کاربری های بسیار زیادی است. تعیین نوع کاربری و تغییر آن بعهده شهرداری است. شهرداری با در نظر گرفتن طرح تفصیلی شهرها و چشم انداز آینده مناطق مختلف را اصطلاحاً پهنه بندی می نماید.املاک با کاربری تجاری بیشترین ارزش را دارا هستند. در ادامه کاربری اداری و مسکونی قرار دارند.مناسب بود جانمایی ملک نسبت به معابر و جهات اربعه.گذر مجاور ملک و چندبر بودن ملک.امکان تغییر کاربری ملک.بررسی میزان عقب نشیتی احتمالی ملک.

اعیان ملک :

مقصود از ارزش اعیانی ملک ، ارزش بنای ملک است از عوامل مهم تعیین قیمت ملک می توان اشاره کرد :

هزینه های شهرداری .هزینه های ساخت بنا.کیفیت بنای ساخته شده.

گزارش ارزیابی اموال توسط کارشناس رسمی دادگستری:

گزارش کارشناس رسمی دادگستری یا گزارش ارزیابی ملک برای اخذ ویزا باید شامل تمام اموال و دارایی به زبان انگلیسی است.گزارش ارزیابی که توسط کارشناس رسمی دادگستری صادر می گردد باید با عنوان درخواست کننده (ذینفع یا مالک) و خطاب به آن خوانده گردد.از مهم ترین و حائزاهمیت ترین قسمت ها در گزارش که مستلزم به درج می باشد ذکر نشانی و مشخصات ملک و تاریخ درخواست از کارشناس می باشد.

بهتر است در گزارش عکس از نمای ساختمان ، داخل واحد و کروکی ملک نیز در متن گزارش گنجانده گردد.اگر نقل و انتقلاتی در سند مالکیت ثبت شده باشد باید آخرین نقل و انتقال با جزییات کامل شامل شماره ثبت تاریخ و شماره دفترخانه و شهر درج شود تا مشخص گردد متقاضی به چه صورت به موضوع ملک اشاره دارد.در قسمت نهایی گزارش با درج کردن اطلاعات ثبتی و مالکیتی در گزارش های کارشناس رسمی دادگستری ارزیابی ملک و املاک باید توجه داشت که حتماً شرح دقیقی از وضعیت ملک بازدید شده در گزارش ثبت و عکس آن می بایست الصاق شود.

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *