دسته‌بندی نشده

مجمع عمومی سالانه – وظایف و اختیارات

[ad_1]

در این مقاله به بررسی مجمع عمومی سالانه و وظایف و اختیارات آن می پردازیم .

برای مشاوره مجمع عمومی سالانه و وظایف و اختیارات آن

برای مشاوره مجمع عمومی سالانه و وظایف و اختیارات آن

 

قانونگذار برای همواره با وضع قوانین مختلف سعی در برقراری نظم و امنیت در جامعه کرده تا علاوه بر حل اختلاف میان مردم از به وجود آمدن مشکلات نیست جلوگیری نماید . یکی از قوانینی که قانونگذار برای حفظ نظم و امنیت وضع کرده است قانون تملک آپارتمان ها است که با توجه با افزایش ساخت و ساز و برج نشینی و آپارتمان نشینی مشکلات در این خصوص به وجود می آید اما به تکیه بر قوانین می توان راهکاری برای حل این مسائل و مشکلات پیدا کرد یکی از این راهکارها که در قانون تملک آپارتمان ها بیان شده تشکیل اجتماعی از ساکنین یا مالکین ساختمان است که به عنوان مجمع عمومی از آن نام برده است که مجمع عمومی تشکیل آن خود دارای ضوابط و شرایطی است مثلا : در صورتی که تعداد مالکین از سه نفر تجاوز کند مجمع عمومی مالکین تشکیل می شود یعنی اگر ساختمانی دارای سه واحد و یا تعداد مالکین سه نفر باشد مجمع عمومی تشکیل نمی گردد . مجمع عمومی ساختمان به دو شکل تشکیل می گردد ، مجامع عمومی عادی و فوق العاده . که مجامع عمومی عادی به سه دسته مجمع عادی نخستین و مجمع عمومی عادی سالانه و فوق العاده تقسیم می گردد . مجمع عمومی عادی سالانه دارای وظایف و اهمیت  بخصوصی است که آگاهی از آن ضروری است . به همین دلیل در این مقاله به بررسی اینکه مجمع عمومی عادی نخستین آپارتمان بر طبق قانون چیست و وظایف و اختیارات مجمع عمومی عادی نخستین آپارتمان می پردازیم .

مجمع عمومی عادی سالانه آپارتمان بر طبق قانون چیست ؟

مجمع عمومی تجمعی از مالکین است که تصمیماتی در خصوص آپارتمان می گیرند که این تصمیمات تصمیم های اصلی و خط مشی کلی در خصوص اداره کردن ساختمان است که از سوی مدیر یا هیات مدیره به اجرا در می آید . یکی از مجامع عمومی ساختمان مجمع عمومی سالانه است . 

مجمع عمومی عادی سالانه آپارتمان بر طبق قانون چیست برای پاسخ به این سوال باید گفت منظور از مجمع عمومی یعنی جمع شدن یا اجتماع مالکین یک آپارتمان که مجامع عمومی مالکان را بر طبق قانون می توان به دو دسته مجمع عمومی عادی و مجمع عمومی فوق العاده تقسیم کرد . 

مجمع عمومی عادی به سه صورت تشکیل می شود : 

1-مجمع عمومی عادی نخستین

2 – مجمع عمومی عادی سالانه

3 – مجمع عمومی عادی فوق العاده 


در اینجا به بررسی اینکه مجمع عمومی سالانه چیست می پردازیم که مجمع عمومی عادی سالانه مجمعی است که باید لااقل هر سال یک بار تشکیل شود بر طبق ماده 7 آیین نامه اجرای قانون تملک آپارتمان ها که این مجمع هر سال باید به طور منظم تشکیل و مسائل مربوط به ساختمان را مورد بحث و بررسی قرار بدهند . از جمله وظایف و اختیارات مجمع عمومی عادی سالانه تعیین رییس مجمع عمومی ، انتخاب مدیر ساختمان و خزانه دار و رسیدگی اعمال آن ها ، اتخاذ تصمیم نسبت به امورساختمان و همچنین تصویب گزارش مربوط به درآمد و هزینه های سالانه ، تصویب پرداخت وجوهی به مدیر یا مدیران به منظور انعقاد قراردادهای لازم برای اداره ساختمان ، تصویب بازسازی تمام ساختمان و غیره . 

وظایف و اختیارات مجمع عمومی عادی سالانه آپارتمان

مجامع عمومی برای اهدافی تشکیل می گردد که تحت عنوان وظایف و اختیارات مجمع عمومی سالانه ساختمان مورد بررسی قرار می دهیم . بر اساس قانون وظایف و اختیارات مجمع عمومی سالانه عبارتند از :


– تعیین رییس مجمع عمومی یعنی در هر مجمع ابتدا لازم است رییس مجمع انتخاب گردد . 


– انتخاب مدیر و خزانه دار و رسیدگی اعمال آنها در مجمع عمومی عادی نخستین انجام می شوند و با توجه به اینکه مدتی از انتخاب مدیر می گذرد مالکین می توانند در خصوص نحوه مدیریت آنان اظهارنظر نمایند .  


– اتخاذ تصمیم نسبت به اداره ی امور ساختمان باید براساس قانون باشد و اگر تصمیمی اتخاذ نشده باشد باید با اکثریت آرای مالکینی که بیش از نصف مساحت ساختمان را مالک هستند تصمیم گیری انجام شود و در پایان جلسه در صورتجلسه به امضا مالکین برسد . 


– تصویب گزارش مربوط به درآمد و هزینه های سالانه مدیر خزانه داری باید کلیه درامدها و هزینه ها را در دفتر خزانه داری ثبت کند و قبوض و اسناد را نیز به آن پیوست نماید که در پایان جلسه به تصویب و تایید برسد . 


– یکی دیگر از مواردی که باید در مجمع عمومی سالانه انجام شود اتخاذ تصمیم در ایجاد اندوخته برای امور مربوط به حفظ و نگهداری و تعمیر بنا می باشد . 


– تصویب پرداخت وجوهی به مدیر بابت تنخواه گردان از دیگر اقداماتی است که باید در مجمع انجام شود تصویب پرداخت وجوهی به مدیر بابت تنخواه گردان است . 


– تفویض اختیار به مدیر یا مدیران به منظور انعقاد قراردادهای لازم برای اداره ی ساختمان : باید طی قراردادی مالکین به مدیر یا مدیران اختیاراتی بدهند که بتوانند قراردادهای لازم است را برای اداره ساختمان منعقد کنند مانند : انعقاد قرارداد با شرکت حراستی یا انعقاد قرارداد با شرکت نظافتی برای نظافت قسمت های مشترک ساختمان 


– تصویب بازسازی تمام ساختمان باید در مجمع عمومی انجام شود و نیاز به موافقت اکثریت مالکان دارد . 


– انتخاب سه نفر کارشناس رسمی دادگستری جهت احراز پایان عمر مفید یا فرسودگی کلی ساختمان : زمانی این وظیفه به وجود می آید و نیاز به اجرا دارد که عمر مفید ساختمان به پایان رسیده باشد و اکثریت مالکان موافق با بازسازی ساختمان باشند .

تمامی تصمیماتی که در مجامع اخذ می گردد با اکثریت مطلق آرا باید باشد . 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مجمع عمومی سالانه و وظایف و اختیارات آن در کانال تلگرام موضوعات حقوقی عضو شوید . کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی کارشناس رسمی دادگستری نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی کارشناس رسمی دادگستری به سوالات شما عزیزان پیرامون مجمع عمومی سالانه و وظایف و اختیارات آن پاسخ دهند . 

 

 

سوالات متداول

1- مجمع عمومی عادی سالانه آپارتمان بر طبق قانون چیست ؟

مجمع عمومی عادی سالانه مجمعی است که باید لااقل هر سال یک بار تشکیل شود .

2- مجمع عمومی عادی به چند صورت تشکیل می شود ؟

مجمع عمومی عادی به سه صورت تشکیل می شود : 
مجمع عمومی عادی نخستین 2 – مجمع عمومی عادی سالانه 3 – مجمع عمومی عادی فوق العاده 

3- تصمیماتی که مجامع عمومی ساختمان می گیرند باید با چه اکثریتی باشد ؟

تمامی تصمیماتی که در مجامع اخذ می گردد با اکثریت مطلق آرا باید باشد . 

برای مشاوره مجمع عمومی سالانه و وظایف و اختیارات آن

برای مشاوره مجمع عمومی سالانه و وظایف و اختیارات آن

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *