وسائط نقلیه موتوری زمینی و تصادفات

مازراتی گران توریسمو ام سی استرادل

معرفی خودرو

car-intro

این مدل نسبت به قبل سبک تر ، قوی تر و آیرودینامیک تر است . این خودرو توسط ” جیسن کاستیریوتا ” از کمپانی پینتین فارینا طراحی شده و مشخصات فنی آن برگرفته از مدل برنده GT4 بوده که قادر است به سرعت بیش از ۳۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد و در واقع این خودرو برای آن دسته از مشتریان مازراتی ساخته شده که به دنبال توانایی و هندلینگ و پایداری یک خودروی جی تی تمام عیار مسابقه ای در نسخه خیابانی هستند . MC استرادل با توجه به طول ۴۹۳۳ میلی متر ، فاصله محور 2938 میلی متر و وزن کلی 1800 کیلوگرم به تقسیم وزن ۴۸ درصد در جلو و ۵۲ درصد در عقب رسیده است . پیشرانه MC از نوع ۸ سیلندر خورجینی ۹۰ درجه با گنجایش ۴۶۹۱ سی سی بوده که با ۳۲ سوپاپ ، نسبت تراکم یک به ۱۱ و سیستم سوخت رسان EFI توانایی تولید 460 اسب بخار قدرت در دور موتور ۷0۰۰ و حداکثر گشتاور 520 نیوتون متر در دور موتور ۴۷۵۰ را داراست که به ازای هر لیتر ۵/۹۴ اسب بخار و ۱۰۸ نیوتون متر توانایی تولید نیرو دارد که با افزایش ۲۰ درصدی راندمان گشتاور و کاهش ۱۱۰ کیلوگرمی وزن آن نسبت به مدل S می تواند به کمک جعبه دنده ۶ سرعته شیفترونیک و با شیفتر های پشت فرمان با فاصله تعویض ۶۰ میلی ثانیه در عرض 4/5 ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر دست یابد . به مجموعه کامل این خودروی اسپرت باید سیستم تعلیق و اگزوز بهینه سازی شده ، صندلی های اسپرت مسابقه ای از جنس فیبر کربن ، حذف صندلی های ردیف پشت که سبب شده لقب نخستین مازراتی دو نفره را به خود بگیرد . کارشناسان عقیده دارند که صرف نظر از ویژگی های مازراتی MC12 کورسا ، باید این مدل به عنوان سبک ترین ، سریع ترین و قوی ترین مدل خیبانی مازراتی شناخته میشود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *