لکسوس جی اس اف
معرفی خودرو
لکسس سلاح جدیدی برای رقابت با ب ام و M5، مرسدس بنز E63 AMG، جگوارXFR-S و کادیلاک CTS-V جدید را آماده کرده است. این خودرو GS F می باشد که یک نسخه با عملکرد بالا از سری GS است. تغییرات ظاهری خفیفی شامل یک کیت بدنه اسپرت، تغییر سپرها، گلگیرهای پهن تر، دیفیوزر عقب با 4 خروجی اگزوز، درب صندوق فیبرکربنی، رینگ های 19 اینچی آلیاژی با تایرهای 255/35 در جلو و 275/35 در عقب در لکسس GS F مشاهده می شوند. در داخل کابین این خودرو هم روکشی دو رنگ از چرم و آلکانترا، صندلی های اسپرت با نگه دارنده های جانبی، تریم فیبر کربنی، فرمان اسپرت و نمایشگرهای ویژه مورد استفاده قرار گرفته اند. این خودرو از موتور هشت سیلندر 5.0 لیتری V شکل با تنفس طبیعی مشابه با مدل RC F بهره می گیرد. بر روی کاغذ، این پیشرانه با قوای 467 اسب بخار در دور 7100 و گشتاور 527 نیوتن متر در دور موتور 4800 تا 5600 دور بر دقیقه، کاملاً قافیه را به ب ام و 552 اسبی، مرسدس 550 اسبی و کادیلاک 640 اسبی و 855 نیوتن متری می بازد. در عوض لکسس روی کاهش وزن حساب کرده است. وزن این خودرو 1830 کیلوگرم می باشد که 115 کیلوگرم سبک تر از ب ام و M5 و 195 کیلوگرم سبک تر از مرسدس E63 AMG 4MATIC است. لکسس GS F از یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک با امکان تعویض دستی، انتقال نیرو به چرخ های عقب همراه با دیفرانسیل TVD مشابه با مدل RC F و دارای سه حالت قابل انتخاب رانندگی استاندارد، اسلالوم و مسابقه می باشد. به گفته لکسس در این مدل، ساختار خودرو تقویت شده و سیستم تعلیق نیز برای به دست آوردن بهترین عملکرد اسپرت بدون کاهش کیفیت سواری، بهینه شده است.