دسته‌بندی نشده

فرمول محاسبه آنلاین تبدیل رهن و اجاره مسکن

[ad_1]

نحوه محاسبه رهن و اجاره و تبدیل رهن و اجاره بهای مسکن به هم در بنگاه های املاک تهران و شهرستان ها بر اساس فرمول خاصی صورت می گیرد که در این صفحه توضیح داده می شود و فرم محاسبه آنلاین تبدیل رهن و اجاره نیز برای کمک به شما آورده می شود.

فرمول محاسبه آنلاین تبدیل رهن و اجاره بها

در فرم زیر می توانید میزان اجاره ماهانه را بر اساس میزان رهن که توان پرداخت آن را دارید و درصد توافقی تان برای تبدیل رهن و اجاره به هم، محاسبه کنید:

توجه داشته باشید که این فرم بر مبنای نرخ تبدیل شناور برای تبدیل رهن و اجاره تنظیم شده، چون ممکن است عرف منطقه ی مورد نظر شما و یا توافق بین مالک و مستاجر بر مبنای سه درصد یا دو درصد (صدی دو) یا نرخ های متفاوت دیگر باشد که در آن صورت نتیجه این فرم برای شما درست نیست و باید به متخصص مربوطه یا اتحادیه های املاک شهر خود مراجعه کنید.

This iframe contains the logic required to handle AJAX powered Gravity Forms.

فرمول محاسبه رهن و اجاره خانه

برای تبدیل رهن و اجاره به هم از روش درصدی استفاده می شود که در عرف بیشتر شهر های ایران این رابطه بر اساس 3 درصد صورت می گیرد و این رابطه در اکثر مواقع توسط کارشناس رسمی دادگستری نیز برای ارزیابی رسمی اجاره بهای املاک مانند اجاره آپارتمان یا خانه یا ویلا مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به یادآوری است که در برخی دوره های زمانی یا در بطور عرفی در برخی مناطق شهری یا روستایی ممکن است درصد های دیگری مانند دو درصد رایج باشد که این بسته به زمان و مکان است و این متن تنها برای راهنمایی کلی ارائه شده است و مبنای عمل به شرایط زمانی و مکانی هر منطقه بستگی دارد.

آشنایی کلی:

حال معنای این درصد چیست؟

اگر رهن یک خانه مثلا 100 میلیون تومان باشد شما می توانید در صورت توافق مالک، آن را ماهیانه 3 میلیون تومان اجاره کنید یعنی 3 درصد از رهن کامل. یا این که مثلا 60 میلیون تومان برای رهن تعیین کنید و میزان باقیمانده از رهن یا 40 میلیون تومان را با ضریب 3 درصد به اجاره ماهیانه تبدیل کنید:

40.000.000 تومان * 3 درصد = 1.200.000 تومان اجاره ماهانه

بنا بر این یک آپارتمان که رهن کامل آن 100 میلیون تومان باشد را می توان به صورت های زیر اجاره کرد:

100 میلیون تومان رهن و 0 تومان اجاره ماهانه

60 میلیون تومان رهن و 1.200.000 تومان اجاره ماهانه

40 میلیون تومان رهن و 1.800.000 تومان اجاره ماهانه

20 میلیون تومان رهن و 2.400.000 تومان اجاره ماهانه

درصد تبدیل رهن و اجاره

معمولا در بیشتر شهرهای ایران از ضریب 3 درصد برای نرخ تبدیل اجاره و رهن به هم استفاده می شود اما در دوره ای ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد که نرخ بهره بانک ها کم شده بود دیده شده بود که در برخی از شهر ها از ضریب کمتری برای تبدیل استفاده می شد.

بطور کلی این مورد می تواند بیشتر از همه به نرخ تورم عمومی جامعه ربط داشته باشد و نرخ تورم خود به خود و به تدریج اثر خود را به عرف جامعه برای درصد تبدیل رهن و اجاره بها می گذارد.

برای دیدن نکات نحوه کارشناسی اجاره بها توسط کارشناس رسمی ساختمان تهران می توانید صفحه کارشناسی اجاره بها در تهران در سایت ما رجوع کنید.

 

برای مشورت در این موضوع با ما تماس نگیرید و ما در این مورد مشورت نداریم.

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *