فاو بسترن بی 70
معرفی خودرو
در اصل B70 همان B50 با چهره ای رسمی تر و مثل برادر کوچکتر خود بر منبا مزدا ۶ طراحی شده است. اولین نسل این خودرو را در سال 2006با نام FAW C301 وارد بازار چین شد. مدل 2012آن با تغییراتی ظاهری و فنی مواجه شد و در سال 2014اتاق جدید آن معرفی شد. همچنان هم این طراحی بر مبنا اصول طراحی مزدا۶ بوده و از موتورهای سری L مزدا برای راه انداختن این چینی استفاده می شود.B70 نسبت به B50F لوکس تر و به امکانات به روزتری مجهز شده است. در نسخه ای از بسترن B70 موتور 1999سی سی 144اسب بخاری با 184نیوتن متر وجود دارد که با گیربکس ۶دنده اتوماتیک تیپترونیک نیرو را به چرخ های جلو منتقل می کند. البته گیربکس ۶دنده دستی هم برای این خودرو وجود دارد. هر دو نسخه موتوری بسترن B70 دارای استاندارد آلایندگی یورو۵ و یورو۴ ارتقا یافته هستند و مصرفی زیر 8.6 لیتر به ازای هر صد کیلومتر را در مصرف ترکیبی رقم می زنند. ترمزهای خودرو در جلو دیسکی خنک شونده هستند و در عقب از دیسکی ساده استفاده شده. برای حفظ ایمنی خودرو از سیستم های ABS،EBD و BA در کنترل این ماشین بهره گیری شده و برای حفظ ایمنی ماشین در شروع حرکت و جاده ها از سیستم کنترل لغزش ( TCS و ESP) استفاده می شود. طبق اعلام شرکت FAW این خودرو در بهترین شرایط به شتاب صفر تا صد 11.5 ثانیه دست پیدا می کند و سقف سرعت خود را به 215 کیلومتر بر ساعت می رساند. ابعاد B70 نسبت به B50 کمی بزرگتر بوده و تنها ۵ سانتی متر در فاصله محوری افزایش طول داشته. برای تخلیه دود بهتر این خودرو مثل B50F از دو اگزوز استفاده می کند و با توجه به اینکه در B70 قاب اگزوز کرومی شده، زیبایی به مراتب بهتری را به خودرو اضافه کرده است. جدا از ارتقا قوا نسبت به برادر کوچکتر، B70 از نظر امکاناتی هم فاصله زیادی از B50 گرفته و کلاس کار خودرو را بالاتر برده است. سیستم تهویه خودرو از نوع اتوماتیک دوگانه است که قابلیت تنظیم برای هر کدام از سرنشیان جلو را به طور مستقل دارد. همچنین B70 به گرمکن صندلی های جلو مجهز شده است تا سطح امکانات کاملتری را در اختیار سرنشیان قرار بدهد. البته ضعفی که همچنان وجود دارد این است که تهویه مستقیم برای صورت سرنشینان عقب وجود ندارد و تنها از کف خودرو تهویه برای ردیف عقب میسر است. استارتر در برخی نسخه های این خودرو موجود است و جای آن در ماشین قرار دارد.