رنو مگان جی تی
معرفی خودرو
مگان جدید تنها در یک کلاس بدنه و آن هم هاچ بک 5 درب ارائه می شود و دیگر خبری از مدل های متنوع سدان و کوپه و کروکی آن نخواهد بود. به گفته رنو، درصد بسیار پایینی از فروش مگان فعلی را مدل های کوپه و کانورتیبل CC تشکیل می دهند. با همین استدلال، فورد نیز در مدل فوکوس خود تنها روی مدل های هاچ بک 5 درب و استیشن متمرکز شده است. طراحی مگان جدید، تهاجمی تر و اسپرت و در داخل کابین هم مدرن و باکیفیت به نظر می آید. هرچند پیچیدگی قسمتهایی چون جلوپنجره و چراغها افزایش یافته اما داشبورد ساده و لمسی و آینده نگرانه شده است. تنها مشخصه فنی قطعی منتشر شده تاکنون، استفاده از سیستم فرمان تمام چرخ 4Control در نسخه GT است، سیستمی که یک دهه ازحضور آن در محصولات پرفورمنس رنو نظیر لاگونا GT مدل 2008 می گذرد و در درخشش بیشتر در این بخش مؤثر بوده است. این سیستم با فرمان دادن به چرخ های عقب در سر پیچ ها در جهت چرخ های جلو، باعث پایداری فوق العاده آن می شود. در عوض در سرعت های پایین، جهت فرمان به چرخ های عقب مخالف جهت چرخ های جلو می شود تا بتواند در شعاع کمتری دور بزند یا پارک نماید. هر چند این سیستم تاکنون هرگز بر روی مگان نصب نشده است، اما شاید از آن برای مدل اسپورت RS به عنوان برگ برنده در مقابل رقبای دیفرانسیل جلو استفاده کنند. مدل GT از یک موتور چهار سیلندر توربوی 2.0 لیتری با قدرت بیش از 271 اسب بخار فعلی بهره خواهد گرفت.