دسته‌بندی نشده

کارشناس رسمی دادگستری رشته مهندسی ترافیک

[ad_1]

کارشناس رسمی دادگستری رشته مهندسی ترافیک

کارشناس رسمی دادگستری رشته مهندسی ترافیک

کارشناس رسمی دادگستری رشته مهندسی ترافیک : رشته مهندسی ترافیک زیر مجموعه گروه کارشناسان راه و ساختمان می باشد. لذا کارشناسان این رشته جهت انجام امور کارشناسی با توجه به موضوع کارشناسی ارجاع شده ، نیازمند دارا بودن صلاحیت مرتبط اخذ شده از مراجع صادر کننده پروانه کارشناس رسمی دادگستری می باشند.

رشته تحصيلي ترافیک از رشته هايي است كه زمينه فعاليت عملي آن را در حوزه فعالیت عمران  می باشد .

کارشناس رسمی دادگستری رشته مهندسی ترافیک :

مهندسی ترافیک، علمی است که با برنامه ریزی، طراحی هندسی و عملیات ترافیکی جاده ها، خیابان ها و بزرگراه ها و شبکه های آنها، پایانه ها، سرزمین های کنار هم قرار گرفته و روابط با سایر وسایل حمل و نقل به منظور دستیابی به حرکت ایمن، کارآمد و راحت مردم و کالاها ،اصول مهندسی را اجرا می کند که به حل مسائل حمل و نقل با توجه به روانشناسی و عادت های کاربران سیستم حمل و نقل کمک می کند.

در علم مهندسی ترافیک ،مهندسان ترافیک با ارائه شرایط جاده ای که به ترافیک مستقیم و کارآمد کمک می کنند، شرایط ترافیکی را تضمین می کنند.  تجربه نشان داده است که فاکتورایمنی با دستکاری ترافیک مستقیم در ارتباط بوده و اختلال درجریان ترافیک مستقیم احتمال وقوع حوادث را افزایش می دهد. این امکان وجود دارد که عملیات ترافیکی ناگهانی ناشی از وسیله نقلیه ای است که در مسیر جاده، گذراندن و بافتن مانور، و یا سایر عناصر تعجب، متوقف می شود. به عنوان مثال، سیگنال های ناخواسته ترافیک، محدودیت های نامحدود سرعت و علائم بیش از حد بسیاری ممکن است سبب سردرگمی و ناامیدی شود. سرعت کندتر لزوما به معنای عملکرد ترافیک امن تر نیست. شانس رانندگان درگیر شدن در یک حادثه کمترین زمانی است که آنها با سرعت متوسط ترافیک مسافرت می کنند.

 

این مجموعه با همکاری تعدادی از کارشناسان رسمی دادگستری ، اعضاء پایه یک سازمان نظام مهندسی ، مهندسین مشاور پایه یک ، مهندسین با تحصیلات دانشگاهی فوق لیسانس و دکتری و اساتید دانشگاه ها در رشته های  مهندسی عمران ، مهندسی سازه ، مهندسی سازه های هیدرولیکی مهندسی زلزله ، مهندسی راه وترابری ، مهندسی مکانیک خاک وپی ، مهندسی آب ، مهندسی سازه های دریایی ، مهندسی مدیریت ساخت ، مهندسی برنامه ریزی حمل و نقل ، مهندسی نقشه برداری ( ژئودزی)، فتوگرامتری و مهندسی محیط زیست ، مهندسی ترافیک ، مهندسی بهره برداری راه آهن ، مهندسی خط و ابنیه راه آهن ، مهندسی جریه راه آهن ، مهندسی عمران – تاسیسات آبی ، دبیرفنی عمران ، تربیت دبیر فنی عمران  و دبیر فنی عمران ساختمان آماده انجام امور کارشناسی بصورت تخصصی در سطح کشور می باشد.

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *