دسته‌بندی نشده

تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی 1401

[ad_1]

دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، در زمینه اموری نظیر تنظیم و ارسال اظهارنامه، تایپ، ثبت و ارسال دادخواست بدوی یا شکوائیه، به دادگاه صالح، ارائه خدمت کرده و متقاضی این خدمات، باید، هزینه خدمات دریافتی را بر مبنای جدول میزان هزینه این دفاتر که بر اساس نرخ تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی 1401 اعلامی کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، تدوین شده است، بپردازد. البته، افرادی که در سال ۱۴۰۱ خواسته یا دادخواست اعسار داشته، می توانند تا 30 درصد هزینه کمتری بابت تعرفه خدمات این دفاتر پرداخت کنند.

برای مشاوره تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

برای مشاوره تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

 

با رواج و گسترش استفاده از رایانه ها و اینترنت، بسیاری از خدمات، صرفا، به صورت الکترونیکی، ارائه می گردند و دیگر، نیاز به مراجعه حضوری، به هیچ مرجع و نهادی، در خدمات الکترونیک، وجود ندارد و صرف دسترسی به رایانه یا تلفن های هوشمند و اینترنت، برای بهره بردن از خدمت هایی که به صورت اینترنتی و الکترونیکی، ارائه می گردند، کافی است. قوه قضاییه نیز، پس از تصویب قانون آیین دادرسی الکترونیک، ارائه و انجام برخی امور خود را به صورت الکترونیکی نموده و مردم را از لزوم به مراجعه مستقیم به دادگاه ها، بی نیاز کرده است.

یکی از مراجعی که قوه قضاییه، پس از تصویب قانون آیین دادرسی الکترونیک، به استناد تبصره دو ماده 655 این قانون، راه اندازی نموده، دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است که واسط بین مردم و دادگاه ها هستند و در زمینه های مختلفی نظیر ثبت دادخواست و شکواییه و ارسال آن به دادگاه، ارائه خدمت می کنند. نکته مهمی که در خصوص این دفاتر وجود دارد، هزینه خدمات ارائه شده توسط آن ها است که مراجعین باید، آن را بر اساس جدول میزان هزینه و نرخ تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی 1401، پرداخت نمایند؛ در غیر این صورت، مجاز به استفاده از خدمات دفاتر، نخواهند بود.

از این رو، در این مقاله، قصد دایم، در ابتدا، بگوییم که چه خدماتی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ارائه می شود و جدول میزان هزینه های این خدمات، بر اساس نرخ تعرفه ۱۴۰۱ آن، چگونه است؛ سپس، در خصوص این مساله که در صورت اعسار، تکلیف و وضعیت پرداخت تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، به چه شکل خواهد بود، توضیح دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این موضوع، با ما، همراه باشید.

چه خدماتی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ارائه می شود

قبل از پاسخ به این پرسش که چه خدماتی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ارائه می شود و تعرفه خدمات ارائه شده توسط این دفاتر، در سال 1401، چگونه است؟ لازم است تا اندکی، در خصوص دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، صحبت کرده و بگوییم که این دفاتر، بر اساس چه قانونی، راه اندازی شده اند، سپس، درباره خدمات و جدول میزان هزینه تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سال ۱۴۰۱، توضیح دهیم.

دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، مراکزی هستند که پیرو تبصره دو ماده 655 قانون آیین دادرسی الکترونیک، در راستای گسترش ارائه خدمات قضایی، با استفاده از فناوری روز به مردم، جلوگیری از طولانی شدن فرایند دادرسی، کاهش مراجعه حضوری افراد به دادگاه ها و مواردی از این دست، تاسیس شدند، تبصره دو ماده 655 قانون فوق الذکر، مقرر می دارد:

“قوه قضائیه می تواند، جهت طرح و پیگیری امور قضایی مراجعان موضوع این قانون در فضای مجازی، نسبت به ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و جهت هماهنگی فعالیت دفاتر، نسبت به ایجاد کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی اقدام نماید . ” بنابراین، این دفاتر، جهت ارائه و پیگیری امور قضایی مردم، توسط بخش خصوصی و پس از اعطای ظرفیت از جانب قوه قضاییه و دولت و با اخذ مجوز تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، ایجاد شده اند. و خدماتی در زمینه های زیر، ارائه می نمایند:

ثبت درخواست گواهی پیشینه محکومیت مالی

تنظیم اظهارنامه و ارسال آن به مخاطب آن

تنظیم و ثبت و ارسال دادخواست، درخواست، شکوائیه، دادخواست تجدیدنظرخواهی، درخواست های مربوط به پرونده های قضایی به دادگاه

خدمات مربوط به سامانه ثنای قوه قضاییه؛ نظیر ثبت نام، تغییر و ویرایش اطلاعات، مشاهده ابلاغیه و بازیابی رمز عبور این سامانه

اطلاع رسانی وضعیت پرونده و پیگیری اظهارنامه، شکوائیه، دادخواست

تنظیم واخواست اسناد تجاری

افزودن اطلاعات افراد ذی سمت پرونده و اظهارنامه

ثبت تقاضای گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

خدمات مربوط به ملاقات از راه دور خانواده زندانیان

تنظیم استشهادیه الکترونیک

 ارائه خدمات مشورتی جهت طرح و پیگیری امور قضایی در فضای مجازی

ثبت اطلاعات و محاسبه ارزش منطقه ای ملک

 ثبت مفقودی چک

دریافت هزینه تمدید پروانه وکالت پروانه کارشناسان و پروانه مترجمین

از آنجا که استفاده از این خدمات، مستلزم پرداخت هزینه است، در ادامه، قصد داریم، جدول میزان هزینه 1401 این خدمات را ارائه کرده و بر اساس تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ۱۴۰۱، تعرفه قابل پرداخت، برای هر خدمت را به تفکیک بگوییم.

حتما بخوانید: هزینه دادرسی و تعرفه های خدمات قضایی در سال 1401

جدول میزان تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی 1401

در بخش قبل، در خصوص خدماتی که دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ارائه می دهند، صحبت کردیم و گفتیم که کانون این دفاتر، سالانه، هزینه هایی که پرداخت آن، برای استفاده از این خدمات، لازم و ضروری است را اعلام می نماید و متقاضیان و مراجعین این دفاتر، تنها، پس از پرداخت هزینه خدمات ارائه شده است که می توانند، از این خدمات، بهره مند گردند.

لذا در این قسمت از مقاله، قصد داریم، جدول میزان هزینه تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ۱۴۰۱ را ارائه دهیم و بگوییم هزینه هر خدمت به چه میزان می باشد. جدول میزان هزینه تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی 1401، به شرح زیر است:

 








عنوان خدمت
تعرفه سال 1401


درخواست گواهی پیشینه محکومیت مالی

 


67 هزار ریال





تنظیم اظهارنامه
340 هزار ریال


تنظیم شکوائیه/ اعلام جرم/ درخواست/ دادخواست بدوی و اعتراضی
410 هزار ریال


تنظیم واخواست اسناد تجاری
280 هزار ريال 


ثبت قرارداد و اعطای وکالت
330 هزار ریال


تنظیم و ثبت لایحه / اعلام نظریه کارشناسی
340 هزار ریال


 ثبت اطلاعات و ارائه شناسه قضایی
190 هزار


افزودن اطلاعات افراد ذی سمت پرونده و اظهارنامه، وکیل، نماینده هر نفر
40 هزار ریال


افزودن پیوست (هر صفحه)
40 هزار ریال


تایپ هر صفحه
بر اساس تعرفه اعلامی از نهادهای متولی


 پرداخت الکترونیکی درآمدهای عمومی و اختصاصی و سپرده های قضایی
44 هزار ریال


 چاپ و تحویل هر برگ اوراق قضایی
بر اساس تعرفه اعلامی از نهادهای متولی


پیگیری اظهارنامه، شکوائیه، دادخواست 
41 هزار ریال


اطلاع رسانی وضعیت پرونده
44 هزار ریال


ویرایش اطلاعات سامانه ثنا
75 هزار ریال


ورود به صفحه شخصی در سامانه ابلاغ و رویت آن 
41 هزار ریال


تحویل رمز حساب کاربری
33 هزار ریال


تقاضای گواهی عدم سوء پیشینه
67 هزار ریال


دریافت هزینه تمدید پروانه وکالت/ کارشناسان/ مترجمین
44 هزار ریال


اطلاع رسانی فرآیند دادرسی از طریق پیامک برای هر فرد
بر اساس تعرفه اعلامی از نهادهای متولی


دریافت نوبت مراجعه به واحدهای قضایی
27 هزار


شرکت در جلسه تحقیق و رسیدگی الکترونیک (به ازای هر جلسه 30 دقیقه ای)
500 هزار ریال


تکمیل فرآیند احراز هویت
41 هزار ریال


ملاقات از راه دور خانواده زندانیان (به ازای هر جلسه 20 دقیقه ای) 
200 هزار ریال


ارائه خدمات سیار
هزینه ای معادل سه برابر خدمات ارائه شده


تنظیم استشهادیه الکترونیک
280 هزار ریال


ارائه خدمات مشورتی جهت طرح و پیگیری امور قضایی در فضای مجازی
500 هزار ریال


خدمات خودکاربری
معادل 20 درصد خدمت ارائه شده


ثبت و ذخیره مستندات در سامانه بایگانی الکترونیک اسناد(سبا)
250 هزار ریال


ثبت مفقودی چک
460 هزار ریال


ثبت اطلاعات و محاسبه ارزش منطقه ای
150 هزار ریال

 

از جمله هزینه هایی که هنگام ثبت دادخواست یا شکواییه از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، باید پرداخت گردد، هزینه های مربوط دادرسی می باشد که علاقمندان به کسب اطلاعات در خصوص نحوه محاسبه آن، می توانند، اقدام به مطالعه مقاله زیر نمایند.

حتما بخوانید: نحوه محاسبه هزینه دادرسی

 

تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در صورت اعسار

یکی از سوالات رایج متقاضیان استفاده از خدمات دفاتر الکترونیک قضایی، در خصوص این مساله است که تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در صورت اعسار، به چه صورت خواهد بود و آیا امکان نپرداختن یا تقسیط هزینه ثبت و ارسال دادخواست یا هزینه سایر خدمات ارائه شده توسط این مراکز، وجود دارد یا خیر؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت، علی رغم اینکه قانون گذار، در خصوص اعسار از پرداخت محکوم به و هزینه دادرسی، قواعدی را در قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی، پیش بینی کرده و افراد مدعی اعسار، می توانند، با اثبات اعسار خود، از امکان عدم پرداخت تمام یا بخشی از هزینه دادرسی، به طور موقت یا دائم، همچنین، از امکان تقسیط محکوم به، به موجب اعسار، برخوردار گردند، اما، در خصوص وضعیت هزینه و تعرفه خدمات دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در حالت اعسار، سکوت کرده است.

اما، در بخشنامه های کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، افرادی که پیش از این، کد رهگیری، اخذ نموده اند یا درخواست و خواسته ای مبنی بر اعسار از پرداخت هزینه دادرسی داشته باشند را تا 30 درصد، مشمول کاهش هزینه در پرداخت هزینه خدمات ارائه شده توسط دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، دانسته است و بدین ترتیب، مدعیان اعساری که کد رهگیری داشته یا دادخواست اعسار ثبت کرده اند، می توانند، تا 30 درصد، بابت تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، هزینه کمتری بپردازند. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اعسار از هزینه دادرسی، می توانند، نسبت به مطالعه مقاله زیر، اقدام کنند.

سامانه نوبت دهی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در کانال تلگرام آیین دادرسی و ادله اثبات دعوا عضو شوید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی کارشناس رسمی دادگستری نیز آماده اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی کارشناس رسمی دادگستری به سوالات شما عزیزان پیرامون تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ​پاسخ دهند .

 

 

سوالات متداول

1- چه خدماتی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ارائه می شود؟

دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در زمینه اموری نظیر تنظیم و ارسال اظهارنامه به مخاطب آن همچنین تایپ ثبت و ارسال دادخواست بدوی یا شکوائیه به دادگاه صالح ارائه خدمت کرده که جزئیات مربوط به این امر در متن مقاله ارائه شده است.

2- تعرفه تنظیم شکواییه یا دادخواست بدوی در سال 1401 توسط دفاتر خدمات الکترونیک قضایی چقدر است؟

تعرفه تنظیم شکواییه یا دادخواست بدوی در سال 1401 توسط دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مبلغی از قرار 41 هزار تومان می باشد که باید توسط متقاضی این خدمات پرداخت گردد که جزئیات بیشتر این امر در متن مقاله ارائه شده است.

3- پرداخت تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در صورت اعسار فرد به چه شکل خواهد بود؟

مدعیان اعساری که خواسته یا دادخواست اعسار داشته یا پیش از این کد رهگیری اخذ نموده اند می توانند تا 30 درصد هزینه کمتری را برای تعرفه خدمات دفاتر الکترونیک قضایی بپردازند که جزئیات این امر در متن مقاله ارائه شده است.

برای مشاوره تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

برای مشاوره تعرفه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *