دوج اس آر تی وایپر تی ای
معرفی خودرو
نام نخستین مدل تولید محدود از SRT وایپر 2014 است که به تازگی در نمایشگاه نیویورک امسال رونمایی شد؛ این خودرو بصورت محدود از پاییز 2013 در اختیار مشتریان قرار گرفت. کیت آیرودینامیکی تایم اتک شامل اسپلیتر جلو و باله کربنی عقب است. رینگ های این خودرو از نوع Sidewinder II آلومینیومی بوده که تایرهای پیرلی از مدل P Zero Corsa آنها را احاطه کرده اند؛ بر روی کیت ترمز آن نیز لوگوی برمبو به چشم می خورد. مهندسین SRT در تعلیق آن از سیستم Bilstein Damptronic بهره گرفته اند که مختص پیست تعبیه شده تا دیگر شکایتی باقی نماند!درحالیکه ضربه گیر موتور در مدل های استاندارد SRT وایپر از جنس آلومینیومی بوده اما در این خودرو از فیبرکربن ساخته شده است تا علاوه بر استحکام 50 درصدی آن، اندکی از وزن خودرو نیز کاسته شود. حال که صحبت از وزن به میان آمد باید گفت که تایم اتک حدود 1,518 کیلوگرم وزن داشته درصورتیکه مدل های استاندارد SRT وایپر 1,521 کیلوگرم و مدل های SRT وایپر GTS نیز 1,530 کیلوگرم وزن دارند.در پیشرانه این خودرو تغییری داده نشده؛ یعنی همان موتور 8.4 لیتری V10 با قدرت 640 اسب بخار و گشتاور 815 نیوتن متر در زیر کاپوت بزرگ آن قرار گرفته است. این خودرو سوار بر رینگهای تیره Sidewinder II که با لاستیکهایی از نوع Pirelli P Zero پوشیده شدهاند، راهی نمایشگاهها خواهد شد. گفتنی است پکیج TA ویژگیهایی نظیر وزن کمتر و آیرودینامیک بیشتر را برای وایپر به ارمغان آورده است که مورد اخیر خود شامل لبه پایینی سپر جلو و اسپویلر عقب که هردو از جنس الیاف کربن ساخته شدهاند، است، و نشان TA در کنار چرخ جلو جلب توجه میکند.