دسته‌بندی نشده

ده شغلی که به‌زودی ناپدید می‌شوند

[ad_1]

 یک تحقیق جدید که توسط CareerCast منتشر شده ۱۰ شغل اصلی را معرفی کرده که تا سال ۲۰۲۲ بخش قابل‌توجه آن با تکنولوژی جایگزین می‌شود. هر چند این آمارها و پیش‌بینی‌ها در همه کشورها یکسان نیست و بر اساس مدل دستمزد و تحلیل شغل در جامعه آمریکا تنظیم شده، اما به هرحال می‌تواند تلنگری باشد برای افرادی که در درازمدت می‌خواهند روی یک شغل حساب باز کنند.

 

۱-  نامه رسان 
تعریف ‌شغل: رساندن نامه‌ها توسط ماشین یا پیاده به مقصد.
میانگین حقوق: ۵۳ هزار و ۱۰۰ دلار 
تخمین نرخ تغییر شغل تا سال ۲۰۲۲: ۲۸-  درصد 
چرا این شغل ناپدید می‌شود: افزایش استفاده از ایمیل باعث کاهش قابل توجه نامه‌های پستی می‌شود (‌چنانکه تاکنون نیز شده است). به همین دلیل طی سال‌های آینده به تعداد نامه‌رسان‌های کمتر و کمتری نیاز هست. 
 

۲- کارکنان کشاورزی
تعریف شغل: انواع و اقسام کارهای مربوط به کشاورزی از مدیریت گرفته تا رانندگی دستگاه‌های کشاورزی
میانگین حقوق: ۶۹ هزار و ۳۰۰ دلار 
تخمین میزان تغییر شغل تا سال ۲۰۲۲: ۱۹-  درصد 
چرا این شغل ناپدید می‌شود: پیشرفت‌های تکنولوژیکی به صاحبان مزارع کشاورزی اجازه می‌دهد که همان کارها را با کارکنان کمتری انجام دهند.
 

۳- مامور برق، آب، گاز و… 
تعریف شغل: کسانی که با استفاده از دستگاه‌های سنجش مصرف به منازل مراجعه می‌کنند.
میانگین حقوق: ۳۶ هزار و ۴۱۰ دلار 
تخمین میزان تغییر شغل تا سال ۲۰۲۲: ۱۹- درصد 
چرا این شغل ناپدید می‌شود: شرکت‌های مختلف با نصب سنجش‌گرهای الکترونیکی بیشتر مرور اطلاعات را بدون نیاز به مراجعه فیزیکی به منازل و دیگر اماکن به دست می‌آورند.
 

۴- گزارشگر روزنامه 
تعریف شغل: جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات درباره اطلاعات خبری به وسیله مصاحبه، تحقیق و مشاهده. نوشتن گزارش برای روزنامه‌ها و مجلات
 رادیو و تلویزیون. میانگین حقوق: ۳۷ هزارو ۹۰ دلار 
تخمین میزان تغییر شغل تا سال ۲۰۲۲: ۱۳-  درصد 
چرا این شغل ناپدید می‌شود: با رشد رسانه‌های آنلاین، رسانه‌های سنتی مانند روزنامه مخاطبان و مشترکانشان کم می‌شود و این باعث کاهش جذب آگهی می‌شود. این باعث جذب کمتر گزارشگرها می‌شود.

 

۵-  کارکنان آژانس مسافرتی 
تعریف شغل: برنامه‌ریزی و فروش تورهای مسافرتی و اقامتی برای مشتریان آژانس‌های مسافرتی. 
میانگین حقوق: ۳۴ هزارو ۶۰۰ دلار 
تخمین میزان تغییر شغل تا سال ۲۰۲۲: ۱۲-  درصد 
چرا این شغل ناپدید می‌شود: بسیاری از مسافران هم‌اکنون هم خودشان برنامه‌ریزی سفر را از طریق منابع آنلاین انجام می‌دهند. میزان مراجعه به آژانس‌های مسافرتی در آینده نیز کاهش بیشتری می‌یابد.

 

۶- اره‌کننده الوار 
تعریف شغل: کارگران بخش برش الوار و درختان. 
میانگین حقوق: ۲۴ هزار و ۳۴۰ دلار 
تخمین میزان تغییر شغل تا سال ۲۰۲۲: ۹ –  درصد 
چرا این شغل ناپدید می‌شود: پیشرفت‌های تکنولوژی به تدریج کارگران بخش چوب و برش الوار کمتری را طلب می‌کند. 

 

۷-  مهماندار هواپیما 
تعریف شغل: ارائه سرویس‌‌های امنیتی، حفاظتی و راحتی به مسافران هواپیما در طول پرواز. خوش‌آمدگویی به مسافران، چک کردن شماره کارت پرواز، توضیح درباره تجهیزات امنیتی و سرو غذا. 
میانگین حقوق: ۳۷ هزارو ۲۴۰ دلار ، تخمین میزان تغییر شغل تا سال ۲۰۲۲: ۷-  درصد
چرا این شغل ناپدید می‌شود: کاهش تعداد مهمانداران خطوط هوایی ناشی از تلفیق شرکت‌های هواپیمایی و وضعیت اقتصادی آنها از هم‌اکنون هم چشم‌انداز چندان مثبتی را برای این عرصه نمایان نمی‌کند.

 

۸-  کارگر دریل 
تعریف شغل: سوراخ کردن انواع واقسام قطعات و کارکردن با ماشین‌های دریل در بخش‌های پلاستیک و فلز، میانگین حقوق: ۳۲ هزارو ۹۵۰ دلار، تخمین میزان تغییر شغل تا سال ۲۰۲۲: ۶-  درصد
چرا این شغل ناپدید می‌شود: پیشرفت‌های تکنولوژی در زمینه ماشین‌های دریل باعث می‌شود که در آینده حجم کار بیشتری توسط نیروی انسانی کمتری با یک ماشین 
انجام شود. 

 

۹-  کارگران بخش چاپ 
تعریف شغل: راه‌اندازی و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های چاپ دیجیتالی، لیتوگرافی، فلوکسوگرافی وسایر اقسام صنعت چاپ و افست.  میانگین حقوق: ۳۴ هزارو ۱۰۰ دلار، تخمین نرخ تغییر شغل تا سال ۲۰۲۲: ۵-  درصد
چرا این شغل ناپدید می‌شود: با دیجیتالی شدن بیشتر فرآیندهای چاپی عملا نیاز به کارگران این بخش در آینده کمتر و کمتر می‌شود. 

 

۱۰ –  مامور مالیات 
تعریف شغل: تخمین میزان مالیات اشخاص یا شرکت‌ها و تطابق عملکرد مالی آنها بر اساس قوانین مالیاتی
میانگین حقوق: ۵۰ هزاردلارو ۴۴۰ دلار
تخمین میزان تغییر شغل تا سال ۲۰۲۲: ۴-  درصد
چرا این شغل ناپدید می‌شود: سیستم‌های دیجیتالی و کامپیوتری فرآیندهای مربوط به تخمین و محاسبه مالیات وهمچنین دریافت آن را کاملا تغییر می‌دهد به این ترتیب نیاز کمتری به استخدام مامور مالیاتی هست.

  [ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *