جنسیس جی 70
معرفی خودرو
نزدیک به 3 سال است که جنسیس موتورز (Genesis Motors) به عنوان برند لوکس و زیرمجموعه ی گروه خودروسازی هیوندای، مستقل شده و در حال حاضر سه سدان در ابعاد مختلف در خط تولید خود دارد. طراحی بدنه ی جنسیس G70 ترکیبی از ویژگی های اسپرت، منظم و لوکس است و حتی تیم طراحی جنسیس سعی در ایجاد نمایی بااصالت هم کرده اند. در واقع نمی توان طراحی جنسیس G70 را یک خط مستقیم و مشخص توصیف کرد و بیشتر مانند نمودار وِن ریاضی است؛ اما واقعاً ترکیب تمام این ویژگی ها بدون قربانی کردن یک بخش، ممکن است؟ نکات مثبت طراحی G70 و جنسیس بودن آن به عنوانی برندی مستقل در نمای عقب و جانبی مشخص است. در واقع از این زوایا سدان کره ای مطمئن و کمی عضلانی به نظر می رسد. اما در نمای روبرو، این موارد دیده نمی شود و تیم طراحی جنسیس باوجود خلق زوایای تهاجمی و اسپرت، ظاهری متفاوت را به بیننده تقدیم نکرده اند.در مورد طراحی کابین نمی توان با قاطعیت نظر داد، اما حداقل سادگی در آن امری مسلم است. سه دکمه ی کنترلی بزرگ دایره ای شکل، مسئولیت ارتباط بین کاربر و سیستم تهویه ی مطبوع دوگانه و سیستم گرم کن و سردکن صندلی ها را برعهده گرفته اند. درست در بالای این سه دایره ی بزرگ، 8 دکمه به صورت ردیف افقی جهت کنترل سیستم اطلاعات و سرگرمی در بین دکمه های تنظیم حجم صدا و موج رادیو جا خوش کرده اند که طرحی ساده، منظم و با دسترسی کاربری آسان است. البته نمایشگر 8 اینچ اطلاعات و سرگرمی لمسی است و حتی بادستکش هم می توان از آن استفاده کرد. جنسیس G70 با گیربکس اتوماتیک 8 سرعته و دستی ۶ سرعته و حتی دیفرانسیل لغزش محدود (LSD) عرضه می شود. سیستم تمام چرخ محرک (AWD) نیز در هر دو مدل 3.3 و 2 لیتری در دسترس است؛ البته در مدل 2 لیتری محور عقب، خبری از دیفرانسیل لغزش محدود نیست و باید به عنوان آپشن خریداری شود. شاید به صرفه ترین و عین حال جذاب ترین مدل G70، نسخه ی 2 لیتری اسپرت با گیربکس دستی ۶ سرعته و چهار ترمز دیسکی برمبو باشد. سیستم اگزوز اسپرت، لنت های ترمز بهتر، پیشرانه ی 2۵۵ اسب بخاری (3 اسب بخار بشتر از مدل اتوماتیک 2 لیتری) و البته تعویض دنده های دستی هر راننده ی اهل ذوق را راضی نگه می دارد. اما یک سؤال مهم در مورد این مدل نیز وجود دارد.