تویوتا پرادو جی ایکس
معرفی خودرو
اگر شما نیز یکی از طرفداران قابلیت های off-road هستید، شک نکنید تویوتا پرادو هنوز هم برایتان یک انتخاب ایده آل خواهد بود. خودرویی که در قالب نسخه جدیدش با بهبود سازی های فراوان، ظاهرا حرف هایی برای گفتن خواهد داشت. به نظر می رسد، بیشتر آپدیت هایی که بر روی طراحی خارجی صورت گرفته، در جهت خشن تر و با شکوه تر جلوه دادنِ پرادو مدیریت شده اند. در نسخه جدید، کالبد دماغه خودرو در کنار چراغ هایی که این بار، اندکی بالاتر رفته و باریک تر شده اند، درک عمیق تری از یورش القا می کند. سپر جلویی اتومبیل نیز، به طرز ماهرانه ای با هدف ارائه زاویه و ارتفاعی کارا، اندکی تغییر پیدا کرده است. در طراحی داخلی پرادو، به غیر از دو سیستم مولتی مدیا و لمسی به همراه یک نمایشگر نو نوار شده برای راننده، فاکتور دیگری برای شگفت زده کردن شما، وجود نخواهد داشت و هنوز هم نوع چیدمان کنسول مرکزی روی داشبورد، به اندازه کافی ماهیت لوکس بودنِ پرادو را نمایش نمی دهد. در زیر کاپوت پرادو ، یک موتور 3.0 لیتری با چهار سیلندر و با قابلیت توربو دیزل، سطحی قابل قبول از مصرف و آلایندگی ارائه داده است. از جهت راحتی در رانندگی نیز، تویوتا سعی بسیاری برای بهبود سازی سیستم تعلیق پرادو به خرج داده است، اما به نظر می رسد، این خودرو، هنوز هم در سطوح خشن، اندکی نا آرام ظاهر شود.پرادو، برای بازارهایی که قابلیت های off-road، یکی از کلید های فروش محسوب می شود، بسیار پیروزمند عمل خواهد نمود. اما با تمام احترام برای تویوتا، اگر کارایی و کیفیت لازم را نداشته باشد، در بازار ایالات متحده و بریتانیا که فاکتور اساسی محسوب می شوند، کنار گذاشته خواهد شد. هرچند، تویوتا، تلاش زیادی کرده است تا در کنار جثه بزرگِ پرادو، سطح قابل قبولی از کیفیت و کارایی نیز ارائه دهد، اما باید منتظر بود و جواب این ابهام را از مشتریان و تست های طولانی اش دریافت کرد.