دسته‌بندی نشده

توصیه شغلی شماره1 : چه مدت باید در شغلی که دوست ندارم، بمانم؟

[ad_1]

                                                        

سوال : من پنج ماه است که در یک سمت پایه در بخش اداری یک شرکت مشغول به کار هستم. از بسیاری از جهات این شغل بسیار مناسب استمانند داشتن حقوق و مزایای مناسب، معتبر بودن شرکت، وجود فضای مناسب یادگیری و فرصت های رشد. ولی واقعیت این است که من این شغل را دوست ندارم و برایم جذاب نیست. من مرتبا در فکر تغییر زمینه کاری خود هستم. اما دوست ندارم به عنوان فردی به نظر بیایم که در فکر تغییر شغل است و به کار فعلی خود توجهی ندارد. من می خواهم دیگران بدانند کار فعلی خود را به بهترین شکل ممکن قبل از ترک آن انجام داده ام. به نظر شما تا چه مدتی لازم است در این شغل باقی بمانم؟   

پاسخ : بلافاصله و با دقت به همه چیز نگاه کن. اگر زمینه کاری فعلی فقط برای تو به عنوان یک ایستگاه (توقفگاه) کاری محسوب می شود، هیچ دلیل برای تاخیر کردن در تغییر شغل وجود ندارد. به خصوص برای اینکه به این نتیجه برسید که به شغل فعلی خود علاقه ندارید و باید دنبال شغل دیگری باشید، مدت کافی در این کار بوده اید.

کار فعلی خود را به خوبی انجام دهید و در کنار آن به توسعه خود نیز بپردازید. با این کارهم وجهه خوب شما در نظر کارفرمای فعلی حفظ خواهد شد و هم زمان لازم برای برای یافتن بهترین مسیر شغلی برای خود را دارید.

اگر این تغییر خود را بیش از اندازه به تاخیر بیاندازید تا جایی که کار فعلی برایتان غیرقابل تحمل شود، ممکن است به جای یک حرکت و تغییر مثبت و روبه جلو، مجبور شوید برای فرار از این موقعیت به یک تغییر اجباری و نه مطلوب تن دهید. یادتان باشد پاداشی به شما داده نمی شود اگر روزی این جمله را بگویید : «من می دانستم این زمینه شغلی مناسب من نبود، ولی سال ها بدون تعصب وظایف خود در شغل فعلی ام را انجام دادم.»
 

 

 منبع http://blog.nwjobs.com


 

تحقیق و ترجمه گروه بازارکار و اشتغال کارشناس رسمی دادگستری

 

سایر مقالات

مقالات مرتبط :

توصیه شغلی شماره 2: چگونه با سختی های شغل جدید کنار بیایم؟

دلایل واقعی عدم خوشحالی شما در محل کار

[ad_2]

کارشناس رسمی دادگستری

کارشناس رسمی دادگستری، کسی است که بر مبنای قانون کانون کارشناسان دادگستری، دارای وظایف کارشناسان رسمی است و در صورت ارجاع امر به او، باید به طور رسمی، درباره یک موضوع، اعلام نظر کند و می تواند در مواردی که قاضی یا متقاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد با مطالعه کامل پرونده ابراز نظر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *